تفاهم نامه دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه های اروپایی منعقد شد

به گزارش مجله تور یک روزه، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از عقد تفاهم نامه بین این دانشگاه و دو دانشگاه لیون فرانسه و تورین ایتالیا اطلاع داد.

تفاهم نامه دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه های اروپایی منعقد شد

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش خبرنگاران از سبزوار، جواد حدادنیا ظهر امروز در حاشیه بازدید از یکی از دانشکده های این دانشگاه در جمع خبرنگاران گفت: مدت اجرای این تفاهم نامه ها چهارساله و در زمینه های علمی و پژوهشی و تبادل بین استاد و دانشجو بین دانشگاه حکیم سبزواری و این دانشگاه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه با عقد این تفاهم نامه ها زمینه ارتباط و همکاری بیشتر بین دانشگاه های اروپایی و دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان قطب علمی شرق کشور فراهم می گردد توضیح داد: ما در حال رایزنی با دانشگاه ها دیگری نیز برای همکاری های علمی و تحقیقاتی بیشتری هستیم.

حداد نیا با بیان اینکه در حال حاضر نوع همکاری ما با دانشگاه تورین ایتالیا و لیون فرانسه در زمینه فنی و مهندسی و فیزیک است گفت: ما با توجه به اشتراکاتی که در حوزه علوم و دانش در این زمینه ها داریم، تبادلات علمی خود را شروع نموده ایم که در آینده نیز در رشته های دیگری این تبادلات افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه گسترش همکاری های علمی ما با دانشگاه های اروپایی سبب تبادل دانش و ارتقاء سطح علمی و ما و آنان می گردد بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه تورین ایتالیا و لیون فرانسه هر دو دارای رتبه های خوب علمی در حوزه بین المللی هستند که زمینه خوبی را برای افزایش ارتباطات علمی ما دارد.

حدادنیا با اشاره به اختصاص گرایش ادبیات حماسی در مقطع دکتری به این دانشگاه نیز گفت: با توجه به ظرفیت های خوب دانشگاه حکیم سبزواری و با نظر شورای عالی گسترش کشور این رشته نیز به این دانشگاه اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری این دانشگاه در این رشته دانشجوی دکتری می پذیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 642

به "تفاهم نامه دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه های اروپایی منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه های اروپایی منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید