تغییر رنگ مو با یک یک روش خانگی و بی ضرر

به گزارش مجله تور یک روزه، تهران (پانا) - رنگ موی طبیعی با قهوه از اقسام رنگ موهای زیبا و جذاب است که می توانید با یاری این رنگ موی طبیعی موهای تیره یا روشن خویش را رنگ بزنید.

تغییر رنگ مو با یک یک روش خانگی و بی ضرر

به گزارش خبرنگاران، رنگ موها به دو گروه رنگ موی شیمیایی و رنگ موی گیاهی تقسیم می شوند که تنوع رنگ موهای شیمیایی نسبت به رنگ موهای طبیعی بیشتر است. از دیرباز خانم ها موهای خویش را با رنگ موهای طبیعی مانند دارچین، قهوه و... رنگ می کردند.

رنگ موی طبیعی با قهوه از اقسام رنگ موهای زیبا و جذاب است که می توانید با یاری این رنگ موی طبیعی موهای تیره و یا روشن خویش را رنگ بزنید.

امروزه استفاده از اقسام رنگ موهای شیمیایی بین خانم های ایرانی رواج بسیاری داشته است. رنگ کردن موها، در عین زیبایی که می تواند برای خانم ها به همراه داشته باشد، باعث آسیب دیدگی موی آنها هم می گردد . رنگ کردن مو با قهوه یکی از روش های طبیعی برای تغییر رنگ موهای سر است که علاوه بر تیره کردن موها، خاصیت پوشانندگی مو های سفید و تقویت آنها را هم دارد.

در صورتی که تمایل دارید که با یاری قهوه موهایتان را رنگ بزنید جالب است بدانید که قهوه روی موهای تیره و روشن رنگ متفاوتی می دهد. در ادامه این مطلب شیوه های رنگ زدن موها با رنگ مو طبیعی با قهوه را آموزش می دهیم.

چگونه با قهوه موهایم را رنگ کنم؟

قهوه نوشیدنی دلپذیری است، صبح ها هنگامی که از خواب بیدار می شویم ما را سرحال می نماید. همچنین قهوه می تواند هر چه را برای شاداب و بیدار کردن مو احتیاج هست آماده کند.

قهوه در موهای تیره، هایلایت قرمز و قهوه ای دلنشینی می سازد و می تواند موهای سفید را هم بپوشاند. همچنین می توانید از طریق یک مخلوط ساده قهوه که عاری هرگونه مواد شیمیایی یا غیرطبیعی است، به موهایتان درخشندگی و شکل و قیافه جدیدی ببخشید.

روش اول رنگ مو با قهوه

1 - کاسه بزرگی را در سینک ظرفشویی قرار دهید.

2- قهوه خنک شده را در کاسه بریزید.

3- موهایتان را به طور کامل شانه کنید.

4- سرتان را در کاسه فرو ببرید و از فنجانی برای آغشته کردن تمام موهایتان به قهوه بهره ببرید.

5- از طریق انگشتانتان یا یک شانه، قهوه را از ریشه تا نوک موهایتان به خورد مو دهید.

6- با استفاده از یک فنجان، 5 بار قهوه را از کاسه بیرون آورده و روی موهایتان بریزید.

7- آب اضافی موهایتان را در سینک گرفته و خوب بچلانید.

8- قبل از آبکشی موهایتان 15 دقیقه صبر کنید. می توانید موهایتان را به بالا جمع نموده تا از چکیدن قهوه جلوگیری کنید. ولی موهایتان را در حوله یا روسری نپیچید، به دلیل آن که قهوه را بخود جذب می نمایند.

9- مویتان را آبکشی کنید، خشک کنید و مانند همواره مدل دهید.

روش دوم رنگ کردن مو با قهوه

در فرمول رنگ موی طبیعی زیر قهوه با مخلوطی از ماده های ترکیب شده است این رنگ مو برای موها با جنس ها و رنگ های مختلف متفاوت است. درصورتی که شما موهای نازکی دارید و موهایتان خیلی زود رنگ می گیرد موهایتان بعد از رنگ کردن با این ماده های طبیعی رنگ طلایی بخود می گیرد. درصورتی که ساقه موهایتان کلفت هست و همچنین موهای شما دیر رنگ می گیرد بعد از رنگ زدن با این فورمول طبیعی موهایتان طلایی تیره خواهد شد.

► مواد لازم

قهوه: یک بسته

بابونه: یک قاشق

سدر: یک قاشق

قطره رزماری: چند قطره

تخم مرغ: یک عدد

اکسیدان گیاهی (میزان اکسیدان مورد احتیاج برای این رنگ موی طبیعی به پرپشتی موهای شما بستگی دارد. نسبت به این که چقدر موهای شما پرپشت است به ازای هر یک بسته قهوه به یک قاشق غذاخوری اکسیدن گیاهی احتیاج دارید.)

تمامی مواد ذکرشده را داخل یک ظرف پلاستکی با یکدیگر مخلوط کنید و بعد مخلوط قهوه و مواد طبیعی را به موهایتان بزنید و پس از حدود 20 تا 30 دقیقه مکث موهایتان را با آب بشویید و بعد خشک کنید.

روش سوم رنگ کردن مو با قهوه

► مواد لازم

قهوه

نرم نماینده

1- یک تا دو فنجان قهوه ارگانیک و طبیعی دم کنید، توجه کنید که قهوه باید طبیعی و ارگانیک باشد. قهوه های غیر ارگانیک حاوی قدری مواد افزودنی و شیمیایی هستند که در قهوه های ارگانیک وجود ندارد. این ماده های افزودنی امکان دارد خاصیت آن را تغییر دهند و نتیجه چیزی که می خواهید، نباشد. همچنین برای تیره تر شدن موها می توانید از قهوه تیره یا اسپرسو بهره ببرید.

نکته: برای دم کردن قهوه، از روش فوری استفاده نکنید تا خواص و رنگ آن کاملاً مورد استفاده قرار گیرد. بعد بگذارید کاملاً خنک گردد.

2- دو فنجان قهوه دم شده را با دو قاشق غذاخوری نرم نماینده مو و اکسیدان مخلوط کنید و به آنها یک قاشق غذاخوری پودر قهوه ارگانیک هم اضافه کنید. در صورتی که موهایتان بلند است، تمام این نسبت ها را دو برابر کنید. شما هر مدل نرم نماینده مو را می توانید با قهوه مخلوط کنید ولی نرم نماینده های قوی تر تاثیر بیشتری خواهند داشت.

3- این مخلوط را در حمام به روی موهایتان بمالید. جلوی یک آینه بایستید و پس از این که موها را به قهوه آغشته کردید، تمام موها را با شانه دانه درشت بین تارهای مو پخش کنید تا جایی از موها بدون قهوه نماند. این مخلوط باید یک ساعت روی موها بماند تا اندکی خشک گردد.

4- پس از یک ساعت، موهایتان را با آب بشویید. توجه داشته باشید که موهایتان را شامپو نکنید. کاملاً موها را آبکشی کنید تا از قهوه پاک گردد.

در صورتی که از شست وشوی سرتان با قهوه، تفاوتی که توقع داشتید حاصل نشد، برای چند روز متوالی این کار را تکرار کنید. برخی مواقع، رنگ های طبیعی تأثیر کم و لطیف تری دارند و باید چند بار آنها را به کار برد تا رنگ مناسب به دست بیاید.

درصورتی که موهای شما بلوند پلاتینه است، شست وشوی سرتان با قهوه می تواند تأثیری فوری داشته و موهایتان را خیلی زیبا کند. ولی اول این کار را با دسته کوچکی از موهایتان انجام دهید و نتیجه آن را ببینید.

پیش از رنگ کردن موهایتان با مواد طبیعی قدری از این مواد را روی پوست بازویتان قرار دهید و در صورتی که بدن تان قرمز شد یا جوش های ریزی در آن پیدا شد بهتر است از این مواد استفاده نکنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1515

به "تغییر رنگ مو با یک یک روش خانگی و بی ضرر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر رنگ مو با یک یک روش خانگی و بی ضرر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید