تحقیق و پژوهش از زیربناهای اساسی و کلیدی یک کشور است

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران/لرستان مدیر آموزش وپرورش بروجرد گفت: تحقیق و پژوهش از زیربناهای اساسی و کلیدی یک کشور است.

تحقیق و پژوهش از زیربناهای اساسی و کلیدی یک کشور است

محمد مهرافزون در مراسم تجلیل از پژوهشگران و نخبگان برتر در هفته و روز پژوهش که امروز 25 آذرماه برگزار گردید، ضمن تبریک به مناسبت روز پژوهش، اظهار کرد: ما وظیفه داریم استعدادهای بالقوه و نهان را پیدا کنیم و سپس بالفعل کنیم و به صورت عملی از پژوهش و تحقیق ها در زندگی به صورت کاربردی استفاده کنیم.

وی توضیح داد: تحقیق و پژوهش از زیر بناهای اساسی و کلیدی یک کشور است و باید روحیه تحقیق در بین آحاد تحصیل نموده به ویژه دانش آموزان امروز و دانشمندان فردا نهادینه گردد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: برای پیشرفت و پیشبرد کشور احتیاج به محققان و پژوهشگران کوششگر است تا بتوان در عرصه های مختلف مالی، اجتماعی، فرهنگی و عمومی موفقیت های بزرگی حاصل گردد.

مهرافزون اضافه نمود: ترویج و اشاعه تحقیق و پژوهش احتیاج به عزم همگانی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت دارد و سند تحول بنیادین تأکید بر امر تحقیق و پژوهش دارد تا در جامعه آینده درخشانی داشته باشیم.

وی بیان نمود: کشور ما دارای جوانان خلاق و لایقی است و به سبب جوان بودن قدرت و توانایی ذهنی و اندیشه قوی برای فعالیت های تحقیقی و پژوهشی دارد و دانش آموزان ما دارای نیروی بالقوه در امر تحقیق و پژوهش است و این نیروی بالقوه باید در بین دانش آموزان بالفعل گردد.

مدیر آموزش وپرورش بروجرد ادامه داد: ما وظیفه داریم به دانش آموزان بفهمانیم که خلاقیت و ابتکار اختصاص به دانشمندانی همچون ابوعلی سینا، فارابی و امثال آن ها ندارد گرچه این ها از هوش و استعداد بالایی برخوردار بودند اما دانش آموزان امروز می توانند با کوشش و همت بوعلی سینا و ادیسون های آینده باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1331

به "تحقیق و پژوهش از زیربناهای اساسی و کلیدی یک کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق و پژوهش از زیربناهای اساسی و کلیدی یک کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید