تاریخ، تمدن و فرهنگ بهترین عامل تقویت وحدت است

به گزارش مجله تور یک روزه، راهنمایی الله جمالی پور عصر پنجشنبه در مراسم رونمایی از الواح هخامنشی و گور سه هزار ساله بانوی سگزآبادی که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، طاهرخانی شهردار قزوین، معاون عمرانی استاندار و فرماندار و جمع دیگری از مسئولان در موزه شهر قزوین برگزار گردید با بیان اینکه همه ما به تاریخ و تمدن و گذشته خود افتخار می کنیم گفت: وجود تاریخ و تمدن 9 هزار ساله در استان قزوین و شهر سگزآباد افتخار بسیار بزرگی است که متأسفانه ناشناخته باقی مانده است.

تاریخ، تمدن و فرهنگ بهترین عامل تقویت وحدت است

وی توضیح داد: کشور ایران با این تاریخ و تمدن و عظیمان و پهنه وسیع، افتخار جهان هم محسوب می گردد و زمانی که دانشمندان و عظیمان ما در عرصه علم عظیمی می کردند اروپا در جهل مطلق به سر می برد.

استاندار قزوین اضافه نمود: ایران مبدع حقوق بشر و علوم مختلف بوده و حتی در شرایط امروزی نیز دستاوردهای دانشمندان کشورمان از جمله بوعلی سینا، زکریایی رازی و خواجه نصیرالدین طوسی در دانشگاه های معتبر و عظیم جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

جمالی پور با یادآوری اینکه آمریکا با این همه ادعا قدمتی بیش از 350 سال ندارد گفت: کشور ما شکوه تمدن بشری است و تمام افتخار تاریخی اروپا به تمدن روم و یونان می رسد این در حالی است که تاریخ و تمدن ایران به چندین هزار سال می رسد.

وی گفت: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت های تاریخی و تمدنی خود استفاده مطلوب کنیم و امروز ما در عرصه صنعت همانند حوزه دفاعی پیشرفت نداشته ایم لذا باید از ظرفیت ها و افتخارات گذشته خود به درستی و شایستگی استفاده کنیم تا به اهداف متعالی خود دست یابیم.

استاندار قزوین یادآور شد: کشور ما داعیه دار فرهنگ است اما امروز دچار بداخلاقی شده ایم چرا که مسائل فرهنگی متأثر از مسائل سیاسی شده است.

جمالی پور انسجام و همدلی را فراوری کننده عزت اقتدار، امنیت و پیشرفت دانست و گفت: هر کجا ما وحدت و همدلی داشته ایم قدرت و پیشرفت را در آغوش گرفته ایم و هر کجا دعوا باشد شکوه و دیگر مؤلفه های توسعه و اقتدار از بین می رود.

وی گفت: باید از ظرفیت های بی بدیل کشور در بخش های مختلف از جمله تاریخ و تمدن و فرهنگ برای وحدت و همبستگی استفاده کنیم.

استاندار قزوین توضیح داد: ما به همه تاریخ و تمدن کشور و استان بخصوص تاریخ و تمدن 9 هزار ساله سگزآباد افتخار می کنیم لذا افتخارات گذشته باید ما را به هم پیوند بزند.

مهر

منبع: گردشبان
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1033

به "تاریخ، تمدن و فرهنگ بهترین عامل تقویت وحدت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ، تمدن و فرهنگ بهترین عامل تقویت وحدت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید