به جای آپارتمان، سوئیت اجاره کنید!

به گزارش مجله تور یک روزه، احتمالاً شما که این نوشتار را می خوانید، به دلایلی مانند کمبود بودجه و مسائل مالی، مسائل مربوط به زوج های جوان و تهیه مقدمات ابتدایی زندگی مشترک و یا به هر دلیل دیگری به دنبال اجاره سوئیت ارزان هستید. حتی شاید جوان شاغل و مستقلی باشید که قصد دارید در خاتمه روز و بعد از ساعت ها کار و کوشش برای استراحت و آرامش در سوئیت خودتان وقت بگذرانید.

به جای آپارتمان، سوئیت اجاره کنید!

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

اجاره ارزان سوئیت یا اجاره سوئیت بدون پول پیش که این روزها عموماً به دلیل کم متراژ بودن و هزینه های پایین رهن و اجاره هواداران زیادی پیدا نموده و از سایر آپارتمان ها نیز ارزان تر محاسبه می گردد، برای شما انتخاب خوبی خواهد بود. البته ناگفته نماند از آنجایی که اغلب مردم این روزها با مسائل و شرایط مالی دست و پنجه نرم می نمایند، میل به سکونت در این سوئیت ها و اجاره ارزان سوئیت دارند. میزان اقبال این دسته از سوئیت ها هم افزایش یافته و اغلب جوانان به دنبال اجاره سوئیت و یا حتی اجاره سوئیت بدون پول پیش هستند.

بنابراین در ادامه این مقاله به مواردی که شما را در راه اجاره سوئیت ارزان یاری خواهد نمود و مزیت های اجاره سوئیت نسبت به آپارتمان را خاطر نشان خواهیم کرد که می تواند برای شما راهگشا باشد.

  • سوئیت و معنای کلی آن
  • مزیت های سوئیت نسبت به آپارتمان
  • استفاده بهینه و کاربردی از فضای کم متراژ سوئیت

سوئیت و معنای کلی آن

برای اغلب ما معمولاً شنیدن نام سوئیت، یادآور اقامتگاهی با فضای کوچک، با یا بدون اتاق خواب مستقل و اتاق نشیمن جادار است. عده ای هم، همواره اتاق هتل را مجسم می نمایند که فضای کوچکی دارد و اتاق های خواب و نشیمن آن مستقل نیستند.

برای شمایی که به دنبال اجاره سوئیت هستید، وقت آن رسیده که با مفهوم درستی از سوئیت، نوشتار را ادامه دهیم؛ همه ما به طور قطع با واژه سوئیت (Suite) در هتل ها و روبه رو شده ایم. در فرهنگ عامه سوئیت به اتاقی گفته می گردد که در قسمت جلویی محل پذیرایی و در قسمت پشت آن اتاق یا اتاق های خواب قرار گرفته است. در برخی از سوئیت ها قسمت پذیرایی در پایین و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار گرفته است (دوبلکس).

البته می گردد در سوئیت یک آشپزخانه کوچک راه اندازی کرد. این سوئیت ها برای راحتی و آسایش بیشتر معمولاً دارای مبلمان شیک و راحت، تجهیزات صوتی و تصویری، یخچال و ملزومات اولیه آشپزخانه و پذیرایی هستند. البته در مفهوم کلی و استاندارد هتل داری، سوئیت به واحدی گفته می گردد که دارای یک فضای خواب با یک یا چند تخت و یک فضای جدا برای نشیمن که در آن میز، صندلی یا کاناپه قرار گرفته است، می گردد. همچنین فضایی جدا نیز برای سرویس بهداشتی و حمام در سوئیت وجود دارد.

مزیت های اجاره سوئیت نسبت به آپارتمان

طبق یک باور قدیمی و شاید به واسطه خاطرات شیرین کودکی و همه آنچه از خانه های دلباز مادرعظیم ها و پدرعظیم ها و حیاط مشجر خانه هایشان، در یاد و خاطر ما نقش بسته است، به خانه های عظیم و دلباز علاقه مندیم. حال اینکه اجاره سوئیت ارزان یا اجاره سوئیت بدون پول پیش، این روزها می تواند مشکل مسکن بسیاری را مرتفع کند.

شاید اقامت 3-2 روزه در یک سوئیت، آن هم در سفر و مسافرت برای ما مطلوب و قابل قبول باشد، اما اغلب ما تصور خوبی نسبت به زندگی روزمره و گذراندن روز و رساندن آن به شب در یک فضای حدوداً 30متری را نداریم. در باور ما ایرانی ها زندگی در یک فضای 30متری، حالا کمی بیشتر یا کمتر متداول نیست، به نوعی که گمان می کنیم زندگی با اجاره سوئیت ارزان غیرممکن یا سخت است.

صرفه مالی اجاره سوئیت نسبت به آپارتمان

برای اجاره سوئیت30متری در منطقه یوسف آباد باید مبلغ 10میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهیانه یک میلیون و پانصدهزارتومان پرداخت کنید.

برای اجاره سوئیت50متری در منطقه نارمک در طبقه دوم یک خانه ویلایی، بدون پارکینگ، انباری و آسانسور باید مبلغ 10میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهیانه یک میلیون و دویست هزارتومان پرداخت کنید.

برای اجاره سوئیت 45متری در منطقه کریم خان خیابان خردمند جنوبی، در طبقه همکف یک ساختمان مسکونی 5 طبقه باید مبلغ 10میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهیانه 800 هزار تومان پرداخت کنید.

برای اجاره سوئیت 30متری در منطقه یافت آباد، به صورت نیمه مبله باید مبلغ 15میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهیانه 250هزار تومان پرداخت کنید.

برای اجاره سوئیت 30متری در منطقه تهرانپارس شرقی، باید مبلغ 18میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهیانه 500 هزار تومان پرداخت کنید.

برای اجاره سوئیت 25متری در منطقه شهرک نفت بلوار ارتش، با در ورودی جداگانه، نورگیر و کف سرامیک باید مبلغ 30میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهیانه 600هزار تومان پرداخت کنید.

برای اجاره سوئیت 30متری در میدان ولیعصر،10سال ساخت می توانید مبلغ 5 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهیانه یک میلیون و چهارصد هزار تومان پرداخت کنید.

حتماً با مطالعه موارد بالا به این نتیجه رسیده اید که اجاره سوئیت برای زوج های جوان یا حتی افراد مستقل گزینه مقرون به صرفه با توجیه مالی بالا است. این روزها که اجاره سوئیت ارزان و حتی اجاره سوئیت بدون پول پیش نسبت به گذشته بیشتر رایج شده است، باید بدانید که زندگی در این سوئیت ها به هیج وجه غیرقابل باور و غیرممکن نیست و حال خوب و خوشحالی در این سوئیت ها به راحتی قابل دستیابی است.

از حالا به بعد وقت آن رسیده که باور کنیم زندگی در فضاهای کوچک و متمرکز نه تنها غیرممکن نیست بلکه لذت بخش تر و دلچسب تر خواهد بود. وقتی تصمیم به اجاره سوئیت ارزان گرفته اید، به طرز شگفت انگیزی در هزینه های ناشی از رهن و اجاره مسکن صرفه جویی خواهد شد. معمولاً فضای کم متراژ سوئیت ها باعث می گردد که بتوانید در مبلغ رهن و اجاره حداقل قیمت ها را پرداخت کنید.

مخارج نگهداری و هزینه های کمتر

وقتی اجاره سوئیت ارزان را در مقابل اجاره یک آپارتمان چند ده متری انتخاب می کنید، در واقع کاهش هزینه ها را به مبالغ فزاینده ترجیح داده اید. این به این معناست که با یک حساب و کتاب سرانگشتی دریافته اید که زندگی در یک سوئیت حتی به لحاظ نگهداری و هزینه های مربوط ساختمان نیز، هوای جیب را بیشتر خواهد داشت. شاید به این موضوع دقت ننموده باشید که اجاره سوئیت در مصرف انرژی و به نسبت آن بهای مصرفی انرژی مثل آب، برق و گاز تا به میزان زیادی تأثیرگذار خواهد بود، و چقدر در راستای کاهش مصرف و بهای انرژی مؤثر است. فضای نشیمن سوئیت شما عموماً با یک چراغ روشن خواهد بود. همچنین مصرف گاز برای گرم کردن فضای سوئیت شما نیز به حداقل خواهد رسید. از طرفی هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری نیز تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

نظافت و جمع آوری راحت به لحاظ متراژ کم

یکی از مزیت های اجاره سوئیت برای زوج های جوان و یا زنان و مردان مستقل و شاغل، نظافت و ساماندهی راحت و سریع با توجه به متراژ کم و فضاهای متمرکز خواهد بود. از طرفی زندگی در سوئیت به شما خواهد آموخت که بنا به دلایلی مثل در معرض دید بودن تمام فضاهای سوئیت و از طرفی معین بودن محل قراگیری هر وسیله در صندلی خود بیش از پیش به نظم و ترتیب محیط پیرامون خودتان وسواس داشته باشید.

با توجه به ابعاد سوئیت، نظافت آن موقع زیادی را از شما نخواهد گرفت، و این یکی از امتیازات اجاره سوئیت ارزان است و به شما فرصت این را خواهد داد که مجال بیشتری را زندگی کنید!

دسترسی و دستیابی راحت به همه تجهیزات

با اجاره سوئیت تمام وسایل زندگی و تجهیزات در نزدیکترین فاصله در اختیارتان خواهد بود. کاناپه راحتی روبه روی تلویزیون قرار می دهید و به محض اینکه تصمیم گرفتید تماشای تلویزیون را متوقف کنید، فقط چند متر آن طرف تر پشت میز تحریرتان می نشینید، آشپزخانه و تخت خوابتان تنها چند متر با شما فاصله دارد. سرویس بهداشتی به راحتی قابل دسترسی است. خلاصه در اجاره سوئیت خبری از انباری، بالکن، حیاط و… خبری نیست و همه امکانات یک زندگی راحت در حاشیه چندمتری شما متمرکز شده است.

امکان طراحی دکوراسیون شیک و زیبا در فضای کم

اگر با خواندن این مقاله تا این لحظه تصمیم تان برای اجاره سوئیت قطعی شده است، باید این نکته مهم را بدانید که حتماً لازم نیست برای اینکه خانه شما حس آرامش و آسایش را برایتان تداعی کند، فضای بسیار عظیمی داشته باشد. گاهی یک خانه کوچک به شکل شگفت انگیز و غیرقابل باوری دلگرمی و امید می بخشد و بیشتر از هر جای دیگری از این جهان امن و دلربا است. تنها کافی است نگاهمان را تغییر دهیم و معیار سنجش و اندازه گیری زندگی مان را روی خوش بینی تنظیم کنیم. آن وقت است که خانه، هرقدر هم کوچک باشد جایی برای به اجرا درآوردن خلاقیت های ما خواهد بود.

احتمالاً در ابتدای ورود و اجاره سوئیت با متراژ کم، سبک زندگی جدید و با آغاز زندگی که در یک خانه کوچک درصورتی که تجربه زندگی در فضای این چنینی را نداشته اید، گله از نبود فضای کافی برای نگهداری وسایل و یا حتی تردد خواهید داشت. به قطعیت می توان گفت که با ترفندهای ساده می توان کمبود فضا را با دکوراسیون داخلی مناسب و حرفه به فرصت هایی برای بهینه شدن فضا تبدیل کرد.

در آپارتمان ها یا سوییت های کوچک آشپزخانه در ارتباط مستقیم با اتاق نشیمن قرار گرفته است و معمولاً برای جداسازی فضاها از اُپن یا دیوار استفاده می گردد. برای استفاده مطلوب از فضا بهتر است سعی کنید فضایی را به آشپزخانه اختصاص دهید که نیازی به جداسازی نداشته باشد و با داشتن اتاق نشیمن و آشپزخانه ای یکپارچه، فضایی دلنیشین و بسیار زیبا را طراحی کنید.

ترفندهایی برای دکوراسیون سوئیت های کوچک

حالا که شما ساکن یک سوئیت کوچک هستید می دانید که اتاق نشیمن نه تنها در سوئیت ها بلکه در همه خانه ها می تواند به عنوان قلب خانه تلقی گردد. در سوییت های کوچک نیز بهترین فضا را از لحاظ دسترسی و موقعیت قرارگیری پنجره ها به اتاق نشیمن اختصاص دهید. وجود پنجره های کافی برای تهویه مطبوع هوا، ایجاد روشنایی کامل در اتاق و استفاده از رنگ های روشن و ترجیحاً رنگ سفید باعث می گردد که فضایی به مراتب دل بازتر و جذاب تر داشته باشید و هرگز از اجاره سوئیت ارزان پشیمان نشوید.

در آخر بد نیست به این پیشنهاد جذاب اشاره کنیم که: در یک سوئیت کوچک نباید دنبال ایده های زیاد بود. درست است که برای دکوراسیون خانه هر کسی ممکن است ایده های زیادی در سرش داشته باشد اما این وسط نباید از مساله محدود بودن فضا غافل شد. اشتباه عظیم بیشتر ما در سوئیت های کوچک امروزی مان در پیاده کردن همه ایده های طراحی است. اگر اتاق تان کوچک است، نباید از تنوع رنگ و نقش های زیاد در زمینه پارچه مبل، پرده و حتی کوسن ها بهره ببرید. بهترین کار این است که اول رنگ دلخواه تان را در خصوص کاناپه اتاق انتخاب کنید و بعد باقی لوازم را در دو رنگ همخوان و بدون نقشه و طرح بچینید.

تصمیم اجاره سوئیت ارزان قیمت قطعاً یکی از تصمیمات درستی که تا به امروز گرفته اید، خواهد بود. بنابراین با سلیقه و میل خودتان نسبت به طراحی و دکوراسیون سوئیت خودتان اقدام کنید و از روزهای زندگی در یک سوئیت شیک و زیبا لذت ببرید.

منبع: هومینگ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 918

به "به جای آپارتمان، سوئیت اجاره کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جای آپارتمان، سوئیت اجاره کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید