اگر ورم معده یا روده دارید این ادویه خوشمزه را مصرف کنید

به گزارش مجله تور یک روزه، پونه کوهی (اورگانو) یک ادویه غذایی بسیار خوش عطر و قوی محسوب می گردد و می توان از این چاشنی برای درمان سرطان پروستات استفاده کرد.

اگر ورم معده یا روده دارید این ادویه خوشمزه را مصرف کنید

به گزارش خبرنگاران، محققان آمریکایی دریافتند، یک ماده شیمیایی در پونه کوهی (اورگانو) موسوم به کارواکرول باعث از بین رفتن نوروویروس ها در بدن موش می گردد.

نورو ویروس مسوول 267 میلیون مورد گاسترو آنتریت حاد (التهاب معده و روده) در سراسر دنیا است و این عامل بیماری زا به وسیله تنفس، آب و مواد غذایی از فردی به فرد دیگر منتقل می گردد. نورو ویروس ها از چهار دهه قبل شناسایی شده اند، اما درمان خاصی برای مقابله با آن فراوری نشده است؛ این ویروس باعث آلوده شدن سطوح جامد شده و در برابر بسیاری از مواد ضدعفونی نماینده نیز مقاومت می نمایند.

محققان دانشگاه آریزونا به سرپرستی دکتر کلی برایت در تحقیقات خود دریافته اند، پونه کوهی (اورگانو) دارای ماده شیمیایی به نام کارواکرول (carvacrol) است که می تواند منجر به از بین رفتن نورو ویروس ها گردد. این ماده شیمیایی قادر به شکستن لایه پروتئین های اطراف ویروس شده و عامل ضد میکروبی دیگر نیز با نفوذ به داخل ویروس، اقدام به از بین بردن آن می نماید. کارواکرول هیچ گونه محصول فرعی یا گاز مضری فراوری نمی نماید و با توجه به عطر متمایز آن، قابلیت استفاده به عنوان ضدعفونی نماینده در مدارس و بیمارستان ها را دارد.

دکتر برایت تأکید می نماید: برای دستیابی به پتانسیل بالقوه ضدعفونی نماینده کارواکرول، تحقیقات بیشتر یباید انجام گردد، اما می توان در آینده از این ماده شیمیایی به عنوان ضدعفونی نماینده موادغذایی و حتی برای سطوح در ارتباط با سایر آنتی بیوتیک ها استفاده کرد که یک روش منحصربه فرد در حمله به ویروس محسوب می گردد. پونه کوهی (اورگانو) یک ادویه غذایی بسیار خوش عطر و قوی محسوب می گردد؛ مطالعات انجام شده در سال 2012 به وسیله محققان دانشگاه لانگ آیلند نشان می دهد، می توان از این چاشنی برای درمان سرطان پروستات استفاده کرد و ماده شیمیایی کارواکرول از خودکشی سلول ها پیشگیری می نماید.

دکتر سوپریا باوادکار استادیار دانشگاه لانگ آیلند خاطر نشان می نماید: بعضی تحقیقات نشان می دهد که خوردن پیتزا خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و این خاصیت مرتبط با لیکوپن موجود در سس گوجه فرنگی عنوان می شد؛ اما تحقیقات نو نشانگر نقش اساسی ادویه پونه کوهی در این زمینه است. نتایج این مطالعه در مجله Applied Microbiology منتشر شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2181

به "اگر ورم معده یا روده دارید این ادویه خوشمزه را مصرف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر ورم معده یا روده دارید این ادویه خوشمزه را مصرف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید