اگر دورکار هستید با این 12 روش بهره وری خود را حفظ کنید

به گزارش مجله تور یک روزه، کار در منزل یا دورکاری گزینه ای مجذوب کننده برای کارآفرینان و کارکنان سنتی است. شما می توانید ساعات و زمان کار را خودتان معین کنید، هر لباسی را که با آن راحت هستید، بپوشید و طوری کار کنید که حداکثر بهره وری را از زمان و مهارت های خود داشته باشید.

اگر دورکار هستید با این 12 روش بهره وری خود را حفظ کنید

بااین حال، کاردر منزل معایب و مخاطراتی نیز دارد که بسیاری از افراد بدون درنظرگرفتن آنها، به آن وارد می شوند. مثلاً چرت زدن وسط روز بسیار اغوانماینده است! اینجا 12 روش برای ایجاد تمرکز و حفظ بهره وری جهت کار در منزل و البته لذت بردن از مزایای آن ارائه شده است. پس برای یافتن عادت های متناسب با کار در منزل، با فکر باز عمل کنید.

1. صادق باشید

آیا کار در منزل واقعاً گزینه ای مناسب برای شماست؟ آیا هوادار تنبلی و حواس پرتی هستید یا احتیاج دارید تا دیگر افراد مشوق شما باشند؟ برای بعضی افراد، کار حرفه ای در منزل مناسب نیست زیرا عادات شخصی و حرفه ای آنها، بعلاوه احتیاجات و خواسته های شان با کار انفرادی و بدون چارچوب سازمانی هم راستا نیست.

2. فضای مشخصی را مشخص کنید

کار با لپ تاپ و کار روی مبل راحتی، در تختخواب یا در آشپزخانه بخشی از آزادی های کار در منزل است. اما گاهی اوقات زمانی که به صورت پراکنده کار می کنید، افکار شما، برگه ها، ایده ها و حتی مقدار بهره وری شما نیز پراکنده می گردد. شما می توانید به هر جایی از خانه که دل تان خواست حرکت کنید، اما بهتر است فضایی را در منزل خود مشخص کنید که فن آوری های مورد احتیاج، فایل ها، ابزار و دیگر ملزومات کاری تان در آن مستقر باشد و بتوانید به راحتی و به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید.

3. به زیبایی فضای کار توجه کنید

وقتی فضای کاری خود را مشخص کردید، با تصاویر مورد علاقه خود، آثار هنری و اسباب بازی به آن کمی روح بدهید یا با ابزارهای اداری مورداحتیاجتان آن را به گونه ای طراحی کنید که تمایل کار در آن محیط را داشته باشید. این فضای کاری بخشی از زندگی شماست که در آن ساعات زیادی از روز را سپری می کنید پس این مکان را برای خود تبدیل به مکانی لذت بخش کنید.

4. برنامه کاری خود را جایی بچسبانید

زیبایی کار در منزل این است که آزادانه کنترل زمان کاری خود را در دست دارید. بااین حال، زمان هایی وجود دارد که همه ما بالاترین مقدار بهره وری و خلاقیت را در طول روز داریم، گاهی توان تایپ حتی یکی دو کلمه یا برقراری چند تماس تلفنی را هم نداریم. برترین زمان های کاری خود را پیدا کنید و در این اوقات به طور مداوم کار کنید.

5. مرتب لباس بپوشید تا پیروز باشید

مطمئناً بیرون آمدن از تختخواب با لباس خواب و به سراغ کامپیوتر رفتن بسیار عالی است و البته یکی از مزایای کار در منزل اما زمانی که شما به سر و وضع خود رسیدگی می کنید، حتی وقتی که فقط خودتان هستید و لپ تاپ تان، برای انجام کار مفید، پرانرژی تر و پیروز تر خواهید بود. صورت خود را بشویید، دندان های تان را مسواک کنید و تقریباً طوری لباس بپوشید که انگار در دفتر هستید.

6. ساعت استراحت مشخص کنید

سخت کار کردن درتمام ساعات روز و شب، سلامت را به خطر می اندازد. باید از پشت کامپیوتر بلند شوید، فکر خود را تازه کنید و برای کار مجدد خود را پرانرژی سازید. پس از هر ساعت کار، برای پیاده روی سریع، دراز و نشست یا خوردن یک فنجان قهوه از محیط کارتان فاصله بگیرید.

7. از خانه بیرون بروید

برای برقراری ارتباط با مردم و حفظ این ارتباطات باید از خانه خود خارج شوید. مردم از یکدیگر خرید می نمایند، حال چه کارآفرین باشید، چه نویسنده یا در استخدام شخص دیگری، مشتریان شما مطمئناً در منزل با شما زندگی نمی نمایند. از خانه خارج شوید و به مکان هایی بروید که مشتریان شما در آنها حضور دارند.

8. روش های مختلف ارتباطی را بیاموزید

امروزه راه های ارتباطی متعددی وجود دارند مانند تماس های تلفنی، پیامک، پست الکترونیک، گوگل پلاس و دیگر شبکه های اجتماعی. چگونگی استفاده از روش های ارتباطی چندگانه را بیاموزید تا بتوانید با دیگران به گونه ای در ارتباط باشید که هم مناسب شما و هم باب میل آنها باشد.

9. یک تقویم درست کنید

آیا هنگامی که صبح ها از خواب برمی خیزید، می دانید که هر روز روی چه موضوعاتی باید تمرکز کنید؟ اگر پاسخ تان منفی است، زمان آن رسیده که تقویمی درست کنید و وظایف خود را در آن ثبت کنید. اگر نویسنده هستید، این تقویم می تواند تقویم ویراستاری باشد. اگر یک بازاریاب آنلاین هستید، می تواند یک تقویم ایجاد محتوا یا تقویم شبکه های اجتماعی باشد. اگر در استخدام کسی هستید، باید یک لیست از کارها با ساختارها و اولویت های مربوط به کار باشد. واقعاً به آنچه در کسب و کار شما جاذب مشتری، پول و هواداران بیشتر است، توجه داشته باشید؛ دراین صورت زمان خود را صرف تاکتیک های بی فایده نمی کنید.

10. همکاران و هم مسلکان خود را بیابید

با کسانی در ارتباط باشید که همکار و هم شغل شما هستند و این دوباره به معنای ترک منزل است. گروه های کارآفرین، دیدارها، کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی برترین مکان برای دیدار و نرمش فکری با افراد هم فکر وهم عقیده است. این افراد آنچه را که شما برایش کوشش می کنید، در سطوح مختلف تجربه نموده و به دست آورده اند یا می توانند به رشد و پیشرفت شما یاری نمایند.

11. اولویت بندی های صحیح داشته باشید

چه در منزل کار کنید و چه در دفتر، می خواهید کمتر کار کنید و بیشتر به بازی بپردازید؟ سیستمی از اولویت ها خلق کنید که وظایفی را که بیشترین اثر را روی کسب و کار، مشتریان و همکاران شما دارد تعریف می نماید. تمام موضوعاتی را که زمان بر هستند ولی هیچ ارزشی را به ارمغان نمی آورند، کنار بگذارید. تمامی وظایفی را که به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه انجام می دهید بنویسید. برای هر یک به دقت یادداشت کنید که چگونه این موارد به اعتبار و رشد مالی شما یا شرکت یاری می نمایند. پس اگر یاریی نمی نمایند، آنها را حذف کنید.

12. انسان باشید

از پشت کامپیوترهای خود دور شوید! بله، دور شوید. باید برای خلق ارتباط بهتر و مؤثرتر با مشتریان، دوستان، خانواده، همکاران و هواداران، خودتان را نشان دهید و حضور داشته باشید. برای خاطره انگیزکردن حضور فردی خود، در رویدادهای خیریه، فضاهای مشترک کاری، کنفرانس ها و رویدادهای شبکه سازی فعالانه حاضر شوید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2227

به "اگر دورکار هستید با این 12 روش بهره وری خود را حفظ کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر دورکار هستید با این 12 روش بهره وری خود را حفظ کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید