اولین خودرو برقی ایرانی را بشناسید

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران، چندی پیش یوز، اولین خودروی برقی ایرانی مجوز شماره گذاری پلاک را دریافت کرد. این خودرو دارای موتور 20 اسب بخاری است و هر بار که شارژ باتری آن کامل می شود می تواند تا 3.5 ساعت حرکت کند؛ حداکثر سرعتی که این خودرو دارد 80 کیلومتر بر ساعت است.

اولین خودرو برقی ایرانی را بشناسید

این خودروی برقی برای حرکت در تندترین شیب های خیابان های تهران نیز مسئله ای ندارد. آن طور که باشگاه خبرنگاران نوشته، نکته جالب توجه در این خودرو این است که طول آن 2 .32 متر و برابر با عرض خودروهای معمول است و عرض آن 1.19 متر و ارتفاع آن 1.46 متر است که این امکان را به وجود آورده است که در کمترین فضای ممکن آن را پارک کرد.

علاوه بر این درب های آن به سمت بالا باز می شود که علاوه بر زیبایی ظاهری، باز کردن در را در حداقل فضا ممکن کرده است. صفحه نمایش 4.3 اینچی، ایموبلایز و… از دیگر مشخصات و ویژگی های این خودرو است.

پس از دریافت مجوز شماره گذاری پلاک اولین خودروی برقی ایرانی برخی منتظر اعلام قیمت رسمی آن هستند. هرچند این خودرو هنوز عرضه عمومی و گسترده نداشته اما طبق آخرین پیگیری ها نرخ تقریبی برای آن حدود 600 میلیون تومان ارزیابی شده است.

آن طور که فعالان بازار خودرو به پیگیری های خبرنگاران پاسخ داده اند این خودرو هنوز عرضه عمومی نداشته است و احتمالا در عرضه عمومی قیمت آن کمتر از این میزان خواهد بود. با این حال به نظر می رسد در پیش خرید تعداد محدود این خودرو هم مشتریان این میزان پرداخت نکرده اند اما برای خرید و فروش در بازار نرخ پیشنهادی تعدادی از فعالان بازار خودرو رقمی تا حدود 600 میلیون تومان است.

در همین حال یک فعال بازار خودرو که مدعی است اولین خریدار اولین خودرو برقی تولید داخل است در توییتی نوشته که هرچند این خودرو تراز اول دنیا نیست اما برای شروع نمونه خوبی به نظر می رسد.

علی خسروانی در صفحه توییتر خود با انتشار تصاویری نوشته است: چون دلم می خواد به عنوان اولین خریدار و مصرف کننده اولین خودرو برقی تولید داخل یوز پز بدم نمیگم تراز اول دنیاست ولی انصافا برای شروع نمونه خوبی بود. فیلم تست رانندگی و نقد و بررسی شو بزودی منتشر میکنیم.

در همین مورد روز یکشنبه 16 آبان ماه ساعت 16 خبرنگاران در یک برنامه زنده اینستاگرامی به آینده خودرو در ایران خواهد پرداخت. این مصاحبه زنده از این صفحه قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1846

به "اولین خودرو برقی ایرانی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین خودرو برقی ایرانی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید