تور بمبئی: انگلیس بدنبال تقویت روابط خود با هند است

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس بر کوشش و اهمیت تقویت روابط لندن و دهلی نو تاکید نمود. وزیرخارجه انگلیس این موضع گیری را پیش از سفر به هند اعلام نموده است.

تور بمبئی: انگلیس بدنبال تقویت روابط خود با هند است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

وزیرخارجه انگلیس قرار است در سفر به هند با سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، و بوپندر یاداو، وزیر محیط زیست این کشور ملاقات و تبادل نظر کند. تراس در همین ارتباط با اعلام سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری انگلیس برای تأمین پروژه های زیرساخت فناوری سبز در سراسر هند، گفت: من می خواهم که انگلیس و هند در زمینه های مهم و مختلفی از جمله تکنولوژی، سرمایه گذاری، امنیتی و دفاعی همکاری داشته باشند. هند، بزرگترین دموکراسی دنیا، یک نیروگاه فناوری، مالی و یک شریک استراتژیک حیاتی برای انگلیس محسوب می گردد و لندن بدنبال تقویت روابط خود با هند است.

بعلاوه تراس از گروه ناوبر انگلیس، که در حال حاضر در بمبئی است، تماشا خواهد نمود و این ملاقات بیشتر برای تاکید بر تعهد نظامی انگلیس به امنیت منطقه است.

دولت هند در پی فن آوری پیشرفته و فراوری بومی است. به همین دلیل، دولت این کشور به تأسیس دو کریدور صنعتی دفاعی و بازبینی در فرایند خرید دفاعی مبادرت نموده است تا سرمایه گذاری مستقیم خارجی در صنعت دفاعی را تشویق کند. آینده روابط نظامی هند و انگلیس در گرو انتقال فن آوری دفاعی به وسیله طرح های دوجانبه و توجه هرچه بیشتر به همکاری های صنعتی دفاعی است. شرکت های دفاعی انگلیس هم می توانند از ظرفیت صنعتی هند برای کاهش هزینه های فراوری و مزایای رقابتی در بازارهای صادراتی بهره گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1793

به "تور بمبئی: انگلیس بدنبال تقویت روابط خود با هند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: انگلیس بدنبال تقویت روابط خود با هند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید