استولتنبرگ: ناتو در ارتباط با روسیه ابزارهای متفاوت را استفاده خواهد کرد

به گزارش مجله تور یک روزه، دبیرکل ائتلاف ناتو گفت، این ائتلاف آماده مقابله با آنچه که تهاجم بالقوه روسیه در نظر می گیرد، است و تحریمها را یک ابزار مهم در نظر می گیرد.

استولتنبرگ: ناتو در ارتباط با روسیه ابزارهای متفاوت را استفاده خواهد کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه ای به سی.ان.بی.سی گفت: شاید مهمترین چیزی که ما انجام داده ایم این است که برای نخستین بار در تاریخ ناتو ما سربازان آماده رزم در بخش شرقی ائتلاف داریم.

او افزود: گروه های رزمی تازه در کشورهای حوزه بالتیک و لهستان مستقر می شوند، ما اندازه قدرت آمادگی ناتو را سه برابر کرده ایم.

این رئیس ناتو گفت، این ائتلاف به ساختن توانمندی های نظامی خود ادامه خواهد داد و برای مقابله با تهاجم روسیه ترکیبی گسترده از ابزارهای متفاوت را به خدمت می گیرد.

به گفته استولتنبرگ، ناتو رویکردی دوگانه را در قبال روسیه به معنی رویکرد دفاع و گفتگو اتخاذ می کند.

او اظهار کرد: و بعد از سالها کاستن از بودجه های نظامی، حالا همه (اعضای) ما دارند سرمایه گذاری بیشتری در آن می کنند. بنابراین ما قرار نیست کاری که روسیه انجام می دهد را منعکس کنیم. اما ما به شیوه ای بسیار محکم و آشکار، با ترکیبی گسترده از ابزارهای متفاوت پاسخ خواهیم داد، همچنان که در سالهای گذشته آن را نشان داده ایم.

دبیرکل ناتو گفت، تدابیر تقویت قوای نظامی روسیه پاسخهایی را همچون این که ائتلاف دست به تقویت تدابیر دفاع هوایی و موشکی خود بزند رقم خواهد زد اما ناتو همچنین علاقه مند به پیگیری کنترل تسلیحات است. استولتنبرگ افزود، همزمان در ارتباط با روسیه تحریمها مهم هستند.

به گفته دبیرکل ناتو، باید تحریم های اعمال شده علیه روسیه از بابت الحاق شبه جزیره کریمه به همراه حمایت بیشتر از شرکای نزدیک همچون اوکراین و گرجستان ادامه یابند.

کاخ سفید روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام نمود، ناتو قصد اصلاح سیاست های راهبردی خود در قبال روسیه و چین را داشته و یک مفهوم راهبردی تازه در رسیدگی به تهدیدات علیه امنیت مشترک و همچنین تهدیدات فراملیتی همچون تروریسم، جرایم سایبری، و تغییرات آب و هوایی را منتشر خواهد کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1659

به "استولتنبرگ: ناتو در ارتباط با روسیه ابزارهای متفاوت را استفاده خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استولتنبرگ: ناتو در ارتباط با روسیه ابزارهای متفاوت را استفاده خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید