ادعای آمریکا در رابطه با آزمایش اتمی چین و پرتاب موشکی روسیه

به گزارش مجله تور یک روزه، آمریکا ادعا نموده است که چین احتمالاً چند آزمایش اتمی سطح پایین انجام داده و هم چنین روسیه موشک ضدماهواره ای خود را آزمایش نموده است که این اقدامات را نمونه ای از تهدیدهای پیش رو خوانده است.

ادعای آمریکا در رابطه با آزمایش اتمی چین و پرتاب موشکی روسیه

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز آمریکا ادعا نموده است که چین احتمالاً چند آزمایش هسته ای سطح پایین انجام داده است و هم چنین روسیه موشک ضدماهواره ای خود را آزمایش نموده است.

ایالات متحده این اقدامات را نمونه ای از تهدیدهای پیش رو می داند.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی بیان کرد که چین ممکن است به صورت مخفیانه به انجام آزمایشات هسته ای زیرزمینی با مواد انفجاری با قدرت بسیار پایین پرداخته باشد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش نموده است که وزارت امور خارجه ایالات متحده مدعی شده است دولت چین ممکن است به صورت مخفیانه به انجام آزمایشات هسته ای زیرزمینی با مواد انفجاری با قدرت بسیار پایین علی رغم تکذیب آن پرداخته باشد.

آمریکا هم چنین مدعی شده است عدم شفافیت پکن در جلوگیری از انتقال اطلاعات واقعی از سنسورهای مرکز نظارت آژانس بین المللی اتمی نقض پیمان منع انجام آزمایشات هسته ای توسط چین را تأیید می نماید.

از سوی دیگر ارتش آمریکا در بیانیه ای مدعی شده است که روسیه نیز به آزمایش موشک های ضدماهواره ای خود پرداخته و آن را نمونه ای از تهدیدهای پیش روی ایالات متحده در فضا خواند.

ژنرال جان ریموند، فرمانده مرکز فرماندهی فضایی آمریکا در بیانیه ای بیان کرد که ایالات متحده آمریکا آماده و متعهد به جلوگیری از تجاوز و دفاع از میهن و ملت خود و هم پیمانانمان و نیز مدافع منافع ایالات متحده در فضا است.

گفته شده که روسیه سیستم موشکی ضدماهواره ای جدید موسوم به (نادول) را مورد آزمایش قرار داده و از فاصله حدود 800 کیلومتری (497 مایل) شمال مسکو پرتاب شده است.

ارتش آمریکا به طرز چشمگیری برای نظارت سامانه های موشکی به ماهواره های خود در فضا احتیاج دارد و این آزمایش می تواند نقش مشخص کننده ای داشته باشد.

پیش تر ایالات متحده آمریکا و چین هم آزمایش های ضدماهواره ای مشابهی انجام داده بودند. در ماه مارس هند جدیدترین آزمایش موشکی ضدماهواره ای خود را به انجام رساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 922

به "ادعای آمریکا در رابطه با آزمایش اتمی چین و پرتاب موشکی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای آمریکا در رابطه با آزمایش اتمی چین و پرتاب موشکی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید