بیشتر میلیاردرها در این کشور ساکنند ، ثروت میلیاردرهای جهان چقدر است؟

به گزارش مجله تور یک روزه، جمعیت میلیاردرهای دنیا در سال 2021 رشد 3 درصدی داشته؛ در همین مدت، ثروت میلیاردرها نیز 18 درصد افزایش یافته است.

بیشتر میلیاردرها در این کشور ساکنند ، ثروت میلیاردرهای جهان چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران، طبق برآوردهای اجرا شده 3311 نفر از جمعیت میلیاردرهای دنیا تقریباً 11.8 تریلیون دلار ثروت دارند.

جمعیت میلیاردرهای دنیا در سال 2021 رشد 3 درصدی را داشته است؛ در همین مدت، ثروت میلیاردرها نیز 18 درصد افزایش یافته است.

آمریکای شمالی خانه بیشتر میلیاردرهای دنیا است که ارزش ثروت آنها به 4.6 تریلیون دلار می رسد. جای تعجب نیست که ایالات متحده با 975 میلیاردر و دارایی خالص جمعی 4.45 میلیارد دلار، بیشتریت این ثروت را به خود اختصاص داده است.

از نظر منطقه ای، ثروت میلیاردرهای اروپا سریع ترین رشد را داشته است و در سال 2021 نزدیک به 22 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در مقابل، تغییر سال به سال در خاورمیانه منفی 12.5 درصد بوده است.

آسیا در حال حرکت به سمت اروپا است و تقریباً یک چهارم کل ثروت میلیاردرها در سراسر دنیا را در اختیار دارد، در حالی که اروپا 26.5 درصد از جمعیت کل میلیاردرهای دنیا را در اختیار دارد.

ثروت در آفریقا نیز مسئله بسیار حائز اهمیتی است اگرچه در حال حاضر تنها خانه 46 میلیاردر است، اما ثروت میلیاردرها نسبت به سال گذشته تقریباً 17 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، در حالی که آنها دیگر در آنجا زندگی نمی نمایند، تعدادی از میلیاردرهای دنیا اصالتاً از کشورهای آفریقایی هستند.

چین با میلیاردرهای مشهوری مانند ژانگ ییمینگ (44.5 میلیارد دلار) از TikTok و Zhong Shanshan (67.1 میلیارد دلار) که ثروت آن عمدتاً از صنایع داروسازی می آید، در رتبه دوم این لیست پس از ایالات متحده آمریکا آمده است.

با این حال، ثروت میلیاردرهای چینی در سال گذشته 2 درصد کاهش یافت. این هند بود که از نظر رشد در صدر نهاده شد و شاهد افزایش 19 درصدی در سال 2021 بود.

  • بزوس عنوان دومین ثروتمند بزرگ دنیا را به میلیاردر هندی بخشید | ثروت آدانی از ماسک هم پیشی می گیرد؟

بزوس عنوان دومین فرد ثروتمند دنیا را از دست داد

میلیاردرها قدرت و نفوذ قابل توجهی دارند، به این علت که ثروت جمعی آنها معادل حدود 11.8 درصد از فراوری ناخالص داخلی دنیای است.

در اخبار اخیر میلیاردرها، ثروت گوتام آدانی در حال افزایش بوده و اخیراً به مرز 145 میلیارد دلار رسیده است و او را بر اساس شاخص میلیاردر بلومبرگ، دومین فرد ثروتمند دنیا نموده است. با این حال، همه میلیاردرها ثروت خود را حفظ نمی نمایند. بنیانگذار پاتاگونیا، ایون شوینارد، اخیرا مالکیت شرکت خود را به سازمانی که با تغییرات آب و هوایی مبارزه می نماید، منتقل نموده است.

در دهه گذشته، ثروت میلیاردرها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، به طوری که ثروت با سرعتی سریعتر از رشد تعداد خود میلیاردرها افزایش یافته است. به گفته Wealth-X، ثروت خالص میلیاردرهای جمعی در 10 سال گذشته 90 درصد رشد داشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2103

به "بیشتر میلیاردرها در این کشور ساکنند ، ثروت میلیاردرهای جهان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر میلیاردرها در این کشور ساکنند ، ثروت میلیاردرهای جهان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید