اجاره ویلا در تهران و نکاتی که زمان اجاره باید به آن توجه کنید

به گزارش مجله تور یک روزه، اجاره ویلا در تهران یکی از راه های گریز از آپارتمان نشینی و تلاشی برای دستیابی به آرامش بیشتر است. مسائل و مصائبی که زندگی در یک آپارتمان برای ساکنین آن به همراه دارد، یکی از مواردی است که متقاضیان اجاره ویلا در تهران را برای یافتن محیطی مستقل و استفاده از امکانات آن ترغیب می نماید. در شهر تهران خانه های ویلایی بسیاری وجود دارد که در موقعیت مکانی، اجاره بها، متراژ، امکانات و… متفاوت هستند.

اجاره ویلا در تهران و نکاتی که زمان اجاره باید به آن توجه کنید

جهت دریافت خدمات ویلا سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

شهر تهران دارای 22 منطقه شهری است که بعضی مناطق جزء مناطق لوکس یا به اصطلاح بالای شهر محسوب می شوند. در این مناطق تعداد ویلاها و خانه های دوبلکس بیشتر است. مناطق 1 تا 5 و همچنین منطقه 22 تهران، دارای بیشترین تعداد خانه های ویلایی هستند.

گرچه قیمت خرید و اجاره بهای ملک مسکونی در این مناطق بالاست؛ اما اغلب خانه ها نوساز بوده و از امکانات و طراحی داخلی مطلوبی بهره می برند.

خانه های ویلایی که در این مناطق واقع شده اند، دسترسی مناسبی به امکانات منطقه ای داشته و ساکنین این ویلاها می توانند به راحتی از مراکز خرید برزگ و امکانات تفریحی و خدماتی منطقه استفاده نمایند. آب و هوای مطلوب و آلودگی صوتی کمتر از دیگر مزایای مناطق ذکر شده است. منطقه 22 تهران نیز به دلیل مجاورت با پارک جنگلی چیتگر، شرایط آب و هوایی مناسبی دارد.

آیا اجاره خانه ویلایی به جای خرید یک ملک مسکونی منطقی است؟

یکی از موضوعاتی که در اجاره خانه ویلایی در تهران مطرح می گردد، سودمند بودن اجاره یک ویلا به جای خرید یک واحد مسکونی است. شاید برای شما هم سوال باشد، با بودجه ای که برای اجاره یک ویلا پرداخت می گردد، می توان یک ملک مسکونی مناسب با متراژ پایین تر در یکی از مناطق خوب تهران خریداری کرد. بنابراین چرا فردی اجاره یک ویلا در تهران را جایگزین خرید ملک می نماید؟

بعضی افراد سرمایه ای کلان در اختیار دارند که بنابر شرایط مالی کشور، شروع کسب و کاری جدید یا خرید ملکی تجاری را به خرید خانه ویلایی ترجیح می دهند، بنابراین قسمت اعظم سرمایه خود را صرف فعالیت تجاری نموده و به اجاره یک خانه ویلایی در تهران، بسنده می نمایند.

در شرایطی دیگر، افرادی مجبور به اقامت یک یا چند ساله در تهران هستند و اجاره یک خانه ویلایی را جایگزین سکونت در یک آپارتمان می نمایند تا ضمن سپری کردن مدت اقامت شان، از امکانات خانه ویلایی نیز بهره ببرند. همچنین برای خیلی از افراد تنوع در سبک زندگی بسیار مهم است، بنابراین با اجاره دادن محل زندگی سابق خود، یک خانه ویلایی را برای سکونت انتخاب می نمایند. بنابراین همان طور که مشاهده کردید، دلایل منطقی برای اجاره یک خانه ویلایی وجود دارد. در حقیقت اجاره یا خرید یک ملک به بودجه و خواسته های شما بستگی دارد.

چند نوع خانه های ویلایی در تهران وجود دارد؟

خانه های ویلایی درتهران، با سبک ها و مدل های متفاوت از یکدیگر در موقعیت های مکانی مختلف وجود دارند. خانه هایی که چشم هر بیننده ای را خیره می نماید یا خانه های ویلایی ساده تر، با متراژهای کم و زیاد برای متقاضیان اجاره و خرید آماده هستند.

به خانه هایی که دارای حیاط عظیم و فضای سبز هستند و از امکاناتی بیشتر از سایر خانه ها بهره می برند، خانه ویلایی می گویند. خانه های ویلایی به طور کلی به سه نوع تقسیم می شوند:

خانه های ویلای فلت

این خانه های ویلایی دارای یک طبقه وسیع و چندین اتاق خواب هستند و معمولا در هر اتاق خواب یک سرویس بهداشتی وجود دارد. آشپزخانه در خانه های ویلایی فلت، به شکل اپن یا معمولی است. این خانه ها اغلب با چند پله از سطح حیاط جدا می شوند.

خانه های ویلایی دوبلکس

خانه های ویلایی از نوع دوبلکس دارای 2 طبقه هستند که در هر طبقه تعدادی اتاق خواب، سرویس بهداشتی و آشپزخانه وجود دارد. امکان دارد در این گروه از خانه های ویلایی، اتاق خواب ها در بالا و نشیمن و آشپزخانه در پایین قرار گرفته باشند. در صورت وجود آشپزخانه در طبقه دوم، مساحت آن از آشپزخانه طبقه اول کمتر خواهد بود. بیشتر خانه های ویلایی دوبلکس دارای یک تراس عظیم در طبقه دوم هستند که به حیاط مشرف است.

خانه های ویلایی تریبلکس

این خانه ها متراژی بالاتر از انواع قبلی دارند. خانه های ویلایی تریبلکس، دارای سه طبقه بوده که در طبقات فوقانی تعدادی اتاق خواب، نشیمن کوچک و آشپزخانه ای به شکل اپن با مساحتی کمتر از آشپزخانه اصلی، در نظر گرفته شده است. در طبقه دوم خانه های ویلایی تریبلکس، یک تراس عظیم وجود دارد. معمولا برای طبقه سوم این خانه های ویلایی یک تراس کوچک نیز طراحی می گردد. طبقه سوم در این خانه ها به دلیل دور بودن از صدای اطراف و رفت و آمدها، آرامش و سکوت بیشتری دارد. نورگیری بیشتر این طبقه، از دیگر مزایای آن به شمار می رود.

مناسب ترین نوع خانه ویلایی برای شما کدام است؟

یک خانه ویلایی مناسب باید همه خواسته ها و انتظارات شما را برآورده سازد. بنابراین برای دستیابی به بهترین خانه ویلایی در تهران باید تعریف واضحی از احتیاجهای خود داشته باشید و علاقه مندی ها و سلیقه همه افراد خانواده را در نظر بگیرید. اگر خانواده شما جزء خانواده های پرجمعیت است یا مهمانان زیادی به خانه شما رفت و آمد می نمایند، بهتر است یک خانه ویلایی با تعداد اتاق خواب های بیشتر را انتخاب کنید.

فضای سبز و امکاناتی که مایل هستید در ویلای خود از آن ها استفاده کنید را نباید فراموش کنید. در خانه های ویلایی دوبلکس و تریبلکس، وجود آسانسور الزامی خواهد بود؛ به ویژه اگر در خانه ویلای خود پذیرای افرادی کم توان هستید، باید وجود آسانسور را با حساسیت بیشتری آنالیز کنید. بنابراین فقط توجه به علاقه مندی های خود و افراد خانواده کافی نیست، با شناخت و آگاهی از چنین محدودیت هایی می توانید از بروز مسائل در آینده پیشگیری کنید.

آنالیز چه نکاتی در اجاره خانه ویلایی در تهران حیاتی است؟

قیمت

در اجاره خانه ویلایی در تهران توصیه می کنیم خانه ای با شرایط اجاره رهن کامل بیابید. این کار به شما یاری می نماید هزینه های زندگی را بهتر مدیریت کنید. هر مقدار خانه منتخب شما، متراژ بالاتر و امکانات بیشتری داشته باشد، اجاره بهای آن نیز بیشتر خواهد بود. ضمناً با آگاهی از قیمت های روز بازار املاک و مستغلات می توانید مناسب ترین خانه را از نظر اجاره بها پیدا کنید.

قدمت

قدمت یک خانه ویلایی هرچقدر کمتر باشد، بهتر است. خانه های ویلایی نوساز از طراحی داخلی به روزتری بهره می برند. امکانات چنین خانه هایی نیز نسبت به خانه های ویلایی قدیمی، بهتر و کامل تر است. خانه های ویلایی نوساز، اجاره بهایی بیشتر از انواع قدیمی دارند.

متراژ

متراژ خانه منتخب شما، با خواسته ها و اتنظارات تان ارتباط مستقیم دارد. اگر خانواده ای پرجمعیت هستید، خانه های ویلایی فلت با متراژ کم، برای شما مناسب نخواهد بود. هر مقدار متراژ یک خانه ویلایی کمتر باشد، امکانات و اجاره بهای آن نیز کمتر است.

موقعیت مکانی

موقعیت مکانی خانه های ویلایی یکی از مهم ترین ویژگی های این املاک محسوب می گردد. گرچه مناطق ذکر شده در تهران، محله هایی با امکانات بالا هستند؛ اما دسترسی به مراکز خرید، دسترسی به مراکز خدماتی و امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای همه املاک مسکونی مزیتی انکار ناپذیر محسوب می شوند. همچنین موقعیت خانه ویلایی از نظر شمالی یا جنوبی بودن بسیار مهم است. خانه های جنوبی به دلیل برخورداری از نور طبیعی بیشتر، برای خرید و اجاره مناسب تر هستند.

امکانات

امکانات یک خانه ویلایی بر اجاره بهای آن تاثیر بسیار زیادی دارد. تعداد پارکینگ ها، استخر، جکوزی، فضای سبز، آبنما، زمین بازی بچه ها، آسانسور، امکانات ورزشی و… از جمله مواردی هستند که بیشتر خانه های ویلایی در تهران از وجود آن ها بی بهره نمانده اند. یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، آنالیز سیستم سرمایشی و گرمایشی خانه مورد نظر شما است. همچنین باید کف و سقف خانه را ارزیابی نموده و از سالم بودن آن ها اطمینان یابید.

استخر

استخر یکی از امکاناتی است که بیشتر خانه های ویلایی به ویژه خانه های نوساز، از وجود آن برخوردار شده اند. اگر خانه منتخب شما دارای استخر است، توجه داشته باشید امکان استفاده از آب گرم برای استخر وجود داشته باشد. یکی دیگر از موارد مهم درباره استخر ها، عمق و اندازه آن است. همچنین دقت کنید سیستم بک واش و آنتی باکتریال استخر از نوع اتوماتیک باشد.

خانه های ویلایی چه مزایا و معایبی دارند؟

مهم ترین مزیت یک خانه ویلایی، مستقل بودن آن است که سبب می گردد بدون محدودیت های موجود در فضای آپارتمان ها، به فعالیت های روزانه خود بپردازید. استفاده از امکاناتی مانند فضای سبز اختصاصی و استخر، از دیگر مزایای خانه های ویلایی است. متراژ بالای چنین خانه هایی آزادی عمل بیشتری برای میهمانی ها و جمع های خانوادگی محسوب می گردد. با اجاره خانه ویلایی در تهران ضمن استفاده از همه امکانات و بهره مندی از شرایط آب و هوایی مطلوب، دسترسی کامل به شهر و مکان کسب و کار افراد خانواده داشته و مسئله ای بابت جابه جایی و زمان صرف شده بابت آن نخواهید داشت.

با وجود همه مزایایی که ذکر شد، خانه های ویلایی دارای معایبی هستند که بهتر است از آن ها اطلاع داشته باشید:

هزینه های نگهداری و هرینه های جانبی خانه های ویلایی بسیار زیاد است. تعمیرات، نظافت، هزینه آب و برق و… در خانه های ویلایی چند برابر خانه های معمولی است. همچنین در خانه های ویلایی به دلیل بالا بودن متراژ، گرم کردن خانه در فصول سال با مسائلی همراه خواهد بود. هر چقدر سیستم گرمایشی پیشرفته ای برای یک خانه ویلایی در نظر گرفته گردد یا پنجره ها و درب ها عایق شده باشند، باز هم زمان بیشتری برای گرم شدن یک خانه ویلایی نسبت به خانه های معمولی احتیاج است.

اگر خانه منتخب شما دوبلکس یا تریبلکس بوده و فاقد آسانسور باشد، به مرور زمان مسائل عدیده ای برای شما به وجود خواهد آمد. این در حالی است که اغلب خانه های ویلایی دوبلکس قدیمی ساز آسانسور ندارند. رسیدگی به فضای سبز و استخر نیز از دیگر مسائل و هزینه های جانبی خانه های ویلایی محسوب می گردد.

با رعایت نکاتی که ذکر شد و با آگاهی از مشخصات هر منطقه و قیمت های روز، می توانید یک خانه ویلایی مناسب در تهران اجاره کنید. قبل از عقد قرارداد اجاره، همه جوانب را بسنجید و نکات ذکر شده را آنالیز کنید. آنالیز حیاط خانه و فضای سبز آن، باید به طور جداگانه و با حساسیت بالایی انجام گردد. زمان اجاره خانه ویلایی در تهران با یک کارشناس مسائل حقوقی مشورت نموده تا از بروز مسائل احتمالی در آینده پیشگیری کنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 884

به "اجاره ویلا در تهران و نکاتی که زمان اجاره باید به آن توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره ویلا در تهران و نکاتی که زمان اجاره باید به آن توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید