آموزش تعمیر مبلمان چرمی

به گزارش مجله تور یک روزه، هر اندازه که در نگهداری از مبلمان چرمی دقت به خرج دهید، با این حال در بلند مدت آسیب هایی به آن وارد می گردد. این آسیب دیدگی زمانی که در خانه کودک داشته باشید یا از حیوانی خانگی استفاده نمایید، بیش تر می گردد. بنابراین به طور کلی می توان گفت سالم نگه داشتن مبلمان چرمی در طول زمان تقریبا غیر ممکن می باشد. اما بدون شک راهکارهایی برای تعمیر این گونه آسیب دیدگی ها وجود دارد. نعمیر و بازسازی چرم به دلیل قابلیت های منحصر بفرد آن کار چندان سختی نمی باشد. حتی خراش و آسیب دیدگی های عمیق نیز قابل بازسازی می باشد. آن چه که در ادامه این مطلب از ما با شما در میان می گذاریم، راهکارهای بازسازی مبلمان چرمی آسیب دیده می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش تعمیر مبلمان چرمی

از وبلاگ گیت دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

تعیین کردن نوع چرم

آن چه که در ابتدا باید انجام دهید، تعیین کردن نوع چرمی است که قصد تعمیر آن را دارید. چرا که نحوه تعمیر انواع چرم با یکدیگر متفاوت می باشد. به طور کلی از سه نوع چرم برای ساخت مبلمان استفاده می گردد که شامل چرم رنگی، چرم آنیل و چرم بیکست یا پی یو می باشد. در ساخت 85 درصد مبلمان چرمی از چرم رنگی استفاده می گردد. این نوع چرم از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در طولانی مدت مقاومت بیش تری در برابر هرگونه آسیب دیدگی دارد. هم چنین در برابر جذب مایعات نیز مقاوم می باشد. چرم آنیل از از چرم با کیفیت بسیار بالا فراوری شده است و به همین دلیل کم تر مبلمانی را می توان یافت که از این چرم در ساخت آن استفاده شده باشد. این نوع چرم از هیچ پوشش سطحی برخوردار نبوده و از این رو بافت چرم به خوبی قابل مشاهده می باشد. بسیاری از شرکت ها از چرم شبیه سازی شده چرم آنیل برای ساخت مبلمان استفاده می نمایند. این مبلمان نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از طریق یک لایه محافظتی پوشیده می شوند. چرم بیکست یا پی یو نوعی چرم صنعتی می باشد اما مبلمانی که از طریق این نوع چرم فراوری گردد نیز مبلمان چرمی شناخته می گردد. برای فراوری این نوع چرم از نمونه هایی با کیفیت پایین تر استفاده شده و از پلی اورتان برای لمینت سطح آن استفاده می گردد.

تماس با شرکت یا فروشگاه مبلمان

بسیاری از شرکت ها در هنگام خرید مبلمان چرمی خدمات پس از فروش به شما ارائه می دهند. از این رو می توانید از این خدمات برای تعمیر مبلمان استفاده نمایید. در صورتی که از این خدمات بهره مند نبوده و یا مدت زمان استفاده از آن برای شما به سرانجام رسیده است، می توانید با ارائه تعیینات مبلمان خود از متخصصان شرکت یا فروشگاهی که مبلمان خود را تهیه نموده اید، راه چاره بازسازی مبلمان چرمی بر اساس نوع آن را جویا شوید.

ارزیابی میزان آسیب دیدگی

میزان و عمق آسیب دیدگی ها بدون شک متفاوت است. راه چاره تعمیر و بازسازی خراش های سطحی و عمقی با یکدیگر متفاوت می باشد. آنالیز مقدار آسیب دیدگی با چشم قابل ارزیابی می باشد. منظور از میزان آسیب دیدگی سطحی تنها ایجاد خراش بر روی سطح محافظ مبلمان می باشد. در مقابل آسیب دیدگی عمقی به این معناست که خود چرم نیز آسیب دیده است. در برخی مواقع این میزان آسیب دیدگی به اندازه ای است که انجام این کار باید توسط متخصص انجام گیرد.

تعمیر آسیب دیدگی سطحی

برای بازسازی آسیب دیدگی سطحی می توانید از روغن زیتون، روغن بچه و روغن زین استفاده نمایید. برای انجام این کار روغن را به صورت مستقیم بر روی قسمت آسیب دیده مالیده و برای یک ساعت به آن اجازه دهید تا خشک گردد. سپس از طریق پارچه ای تمیز آن را از روی سطح پاک کنید. اگر بار اول نتیجه مطلوبی به دست نیاوردید، از روغن بیش تری استفاده نموده و چند ساعت آن را به همان حالت باقی بگذارید.

استفاده از روغن لانولین

به این منظور از یک پارچه کتانی استفاده نموده و آن را آغشته به روغن لانولین کنید. سپس پارچه را در جهت خراش بر روی آن بکشید. توجه داشته باشید که این کار باید چند بار صورت گیرد تا نتیجه مطلوب به دست آید.

استفاده از سشوار

قیل از استفاده از سشوار در ابتدا باید به جنس چرم توجه داشته باشید. استفاده از این روش تنها برای انواع چرم آنیل و چرم بیکست امکان پذیر می باشد. برای انجام این کار تکه ای پارچه روی خراش انداخته و سشوار را به آن نزدیک کنید. هم چنین می توانید از اتو نیز برای انجام این کار استفاده نمایید. در صورت استفاده از سشوار بهتر است اطراف محل آسیب دیدگی را با دست فشار دهید. در صورت استفاده از اتو نیز آن را به مدت 10 ثانیه بر روی پارچه قرار داده و آن را بردارید. این کار را تا از بین رفتن خراشیدگی انجام دهید. برای آغاز انجام این کار تا سرد شدن سطح چرم صبر نموده و سپس این کار را انجام دهید.

استفاده از واکس کفش

برای استفاده از واکس کفش، از نمونه ای که رنگ آن به رنگ مبلمان شباهت دارد استفاده نمایید. برای انجام این کار از یک پارچه تمیز استفاده نموده و از واکس بر روی محل خراش بزنید. استفادهاین روش به کم رنگ تر شدن خراش ها یاری می نماید. استفاده از این روش برای انواه چرم با رنگدانه های قوی بسیار مناسب می باشد.

بازسازی خراش های عمیق در سطح چرم

برای انجام این کار در ابتدا باید هرگونه آلودگی را از سطح خراش پاک کنید. برای انجام این کار از یک تکه پارچه تمیز و ایزوپروپیل الکل استفاده نمایید. این الکل به سرعت خشک می گردد. به یاد داشته باشید که این مرحله برای چرم آنیل مناسب نمی باشد.

چیدن قسمت های آسیب دیده

در آسیب دیدگی های عمیق احتمالا چرم قسمت آسیب دیده ریش شده باشد. در این مرحله با استفاده از یک قیچی قسمت های ریش شده را چیده و اطراف آن را صاف کنید.

استفاده از فیلر مخصوص چرم

در این مرحله از فیلر برای پر کردن محل آسیب دیده استفاده نمایید. از طریق انگشت مقداری از این ماده را برداشته و آن را در داخل محل خراش قرار دهید. این کار را تا زمانی که سطح آن با سطح مبلمان برابر گردد ادامه دهید. شما می توانید این محصول را از نمایندگی فروش مبلمان تهیه نمایید.

استفاده از رنگ چرم

در این مرحله نوبت به استفاده از رنگ چرم می رسد. به این منظور از رنگ مناسب مبلمان استفاده نموده و از طریق اسفنج آن را بر روی محل مورد نظر می زنیم. این کار را می توانید تا به دست آمدن رنگ مناسب ادامه دهید. اما به یاد داشته باشید که در هر بار استفاده اجازه دهید لایه قبلی خشک گردد.

استفاده از محلول پرداخت چرم

استفاده از این محلول به نوعی نقش سیلر داشته و از آسیب دیدگی دوباره محل قبلی جلوگیری به عمل می آورد. برای استفاده از این محلول از یک اسفنج استفاده نموده و محلول را بر روی محل مورد نظر بمالید. این کار را 3 تا 4 بار تکرار کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 624

به "آموزش تعمیر مبلمان چرمی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آموزش تعمیر مبلمان چرمی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تعمیر مبلمان چرمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید