آمادگی انصارالله یمن برای مذاکره با ائتلاف عربی در قطر

به گزارش مجله تور یک روزه، انصارالله یمن سه شنبه موافقت مشروط خود را با برگزاری مذاکرات با ائتلاف عربی در قطر بیان کرد.

آمادگی انصارالله یمن برای مذاکره با ائتلاف عربی در قطر

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از روسیا الیوم، انصارالله یمن در بیانیه ای اظهار داشت برای برگزاری مذاکرات در قطر با ائتلاف سعودی به شرط پاسخ مثبت ائتلاف به پیغامی که اخیرا به هیئت عمانی ابلاغ شد، آماده است.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در توئیتی نوشت: اگر کشورهای متجاوز به پیغام عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب یمن به عمان پاسخ مثبت دهند، فکر نمی کنم هیچ چیزی مانع از نشست در قطر برای تکمیل گفتگوها گردد. البته اگر رهبران دشمن این را بخواهند.

هفته گذشته هیاتی عمانی به عنوان بخشی از اقدامات دیپلماتیک فشرده در حمایت از کوشش های سازمان ملل برای توقف جنگ یمن، به صنعا، پایتخت یمن رفت و دیدارهایی را با مقامات انصارالله از جمله رهبر آن برگزار کرد که این دیدارها حدود یک هفته به طول انجامید.

روز آدینه ، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله و سخنگوی این گروه ، هنگام عزیمت خود به مسقط به همراه هیئت عمان اظهار داشت: ما در این نشست ها موضع و رویکرد خود را درباره خاتمه تجاوز و محاصره تحمیلی از سوی دشمن ارائه کردیم که بر فرایند انسانی و اقدامات آینده برای تحقق امنیت و ثبات در یمن و کشورهای همجوار متمرکز بود.

وی اضافه نمود: رویکرد ارائه شده در پفراینده انسانی، سیاسی و نظامی جدی، مسئولانه و مستقیم است. ما امیدواریم که این کوشش ها به صلح بینجامد.

یمن نزدیک به 7 سال است که شاهد جنگ بین گروه انصارالله یمن و نیروهای متحد آن از یک سو و دولت مستعفی یمن با حمایت ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان از سوی دیگر است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1656

به "آمادگی انصارالله یمن برای مذاکره با ائتلاف عربی در قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی انصارالله یمن برای مذاکره با ائتلاف عربی در قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید