آغاز طرح آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا

به گزارش مجله تور یک روزه، وزیر نیرو با اشاره به آغاز طرح آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا در قالب قرارگاه جهاد آبرسانی، گفت: پروژه های عمرانی مختلف برای رفع مشکل آب 300 شهر در کشور تعریف شده است.

آغاز طرح آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان در حاشیه جلسه کمیسیون تخصصی عمران مجلس شورای اسلامی، اضافه نمود: بر اساس برنامه ارائه شده به مجلس، می بایست میزان برخورداری روستا های کشور از آب شرب را به 90 درصد برسانیم.

وی ادامه داد: بررسی های صورت گرفته نشان داد که این کار به صورت معمول انجام شدنی نیست و بدین منظور قرارگاهی در وزارت نیرو با عنوان قرارگاه جهاد آبرسانی ایجاد شد.

وزیر نیرو گفت: در این قرارگاه، قرارداد هایی برای اجرای پروژه های آبرسانی روستایی منعقد شد، قرارداد هایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی به بیش از 7 هزار روستا، خیرین و پیمانکاران بخش خصوصی منعقد شد تا بتوانیم به صورت گسترده در مدت 30 ماه بالغ بر 10 هزار روستای کشور را آبرسانی کنیم.

محرابیان با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح عمرانی شروع شده و در بیشتر استان ها نیز کارگاه هایی تجهیز شده است، گفت: در زمان شروع به کار دولت 300 شهر در کشور مشکل آبی داشتند که برای رفع این مشکل باید پروژه ها و طرح های مختلفی از جمله خطوط انتقال، حفر چاه، ایستگاه های پمپاژ، تأمین آب از سد ها و استفاده از آب شیرین کن ها اجرایی شود.

وی اضافه نمود: برای همه شهر هایی که دارای مشکل هستند، پروژه های متعددی تعریف شده و برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته که همزمان با تخصیص اعتبارات بودجه سال 1401، اجرایی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2024

به "آغاز طرح آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز طرح آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید