5 جاذبه دیدنی کشمیر که نباید تماشای آن ها را از دست داد!

به گزارش مجله تور یک روزه، کشمیر ایالتی در شمال غربی هندوستان است که با مناظر شگفت انگیز و چشمگیری که دارد، یکی از بهشت های روی زمین است. دیدنی های کشمیر را باید با چشم دید تا به معنای بهشت بودن آن پی برد. کشمیر در میان رشته کوه های هیمالیا، قرار گرفته است و چشم اندازی از یک منظره فوق العاده و تماشایی دارد.

5 جاذبه دیدنی کشمیر که نباید تماشای آن ها را از دست داد!

دیدنی های کشمیر

  1. دریاچه دال

کشمیر یکی از بهترین مکان ها برای فیلمبرداری های بالیوودی است. همه آن چه که از یک منظره شگفت انگیز انتظار دارید، در کشمیر خواهید یافت. دریاچه دال که یکی از دیدنی های کشمیر است، با عمق 6 متری خود، این زیبایی مسحور کننده را تکمیل کرده است. بر روی دریاچه دال، قایق های چوبی شیکارا را اجاره کنید و به دل آب های درخشان دریاچه دال بزنید. دریاچه دال، اصلی ترین جاذبه سریناگار کشمیر است که علاقه مندان به طبیعت، نام آن را ونیز هند گذاشته اند.

از جذابیت های دریاچه دال کشمیر، خرید در میان آب های آرام و فیروزه ای آن است. بازار شناور کشمیر همچون بازار شناور تایلند، دارای انواع مواد غذایی و حتی سوغاتی های رنگارنگ است که لذت خرید را برای همیشه به یادماندنی می کند. از دیگر دیدنی های کشمیر که در اطراف دریاچه دال مشاهده می کنید، معبد باستانی است که تماشای آن خالی از لطف نیست. برای تماشای دریاچه دال در ماه های فوریه تا جولای به سریناگار کشمیر بروید.

  1. گلمارگ کشمیر

برای تماشای مناظر برفی، به گلمارگ کشمیر بروید و از بالای کوه های مرتفع آن، مناظر مسحور کننده و نفس گیر این منطقه را نظاره کنید. گلمارگ دارای طولانی ترین خط تله کابین در دنیا است که با سوار شدن در آن، به کوه های مرتفعی که در ارتفاع 3979 متری از سطح دریا قرار گرفته اند، خواهید رسید. در ارتفاعات بالاتر این شهر، همیشه برف می بارد. برای تماشای برف گلمارگ حتی در تابستان ها هم می توانید به این شهر سفید پوش سفر کنید. اگر دلتان می خواهد برف بیشتری ببینید، ماه های مارس تا ژوئن را برای سفر به این منطقه از کشمیر انتخاب کنید.

  1. دره کشمیر

در بین مناظر طبیعی هند، دره کشمیر یکی از تماشایی ترین ها است. از هر طرف که به دره کشمیر نگاه کنید، تپش قلب می گیرید و خودتان را در بهشتی واقعی تصور می کنید. دره کشمیر بزرگترین دره هیمالیا است و از جمله جاذبه های کشیمر است که طرفداران بسیاری دارد. 140 کیلومتر دشت های سرسبز در دره کشمیر وجود دارد که می توانید بخش هایی از آن را با پرواز پاراگلایدر، دیدن کنید. در ماه های مارس تا اکتبر، دره کشمیر بیشترین بازدیدکنندگان را دارد.

  1. هِمیس

Hemis یکی دیگر از دیدنی های کشمیر است که البته نسبت به جاذبه های قبلی ذکر شده، ناشناخته تر است. همیس بی شک مکانی برای عاشقان حیات وحش است و در عین حال، عبادتگاه های تاریخی و پارک های ملی اش، این شهر را تماشایی تر کرده است.

  1. پاهالگام

در پاهالگام ، به تماشای نیلوفرهای آبی بنشینید. نیلوفرهای آبی که روی دریاچه لید نقش بسته اند، شب ها بسته می شوند و روزها، سطح آب را می پوشانند. در پاهالگام می توانید در بین دریاچه شگفت انگیز لید، قایق سواری کنید و یا در دره بیتاب، مناظر شگفت انگیز و منحصر به فردی را تماشا کنید. در زمین گلف این منطقه، حتما گلف بازی کنید و در بازارهای پاهالگام، حسابی گشت و گذار کنید.

منبع: سفرمی
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 978

به "5 جاذبه دیدنی کشمیر که نباید تماشای آن ها را از دست داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه دیدنی کشمیر که نباید تماشای آن ها را از دست داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید