10 سکانس ماندگار که از دل اشتباهات سینمایی خلق شدند

به گزارش مجله تور یک روزه، فرایند ساخت فیلم های سینمایی با پیچیدگی های زیادی رو به رو است و اشتباهات سینمایی هم بخش جدانشدنی آن هستند. این اشتباهات حتی در بلاک باسترهای پرهزینه هم به وقوع می پیوندند و حرفه ای ترین کارگردان ها و بازیگران هم از آن ها مصون نیستند.

10 سکانس ماندگار که از دل اشتباهات سینمایی خلق شدند

معمولا بخش زیادی از زمان کارگردان ها صرف اصلاح یا حذف این اشتباهات در صحنه فیلم برداری و اتاق تدوین می شود. اما گاهی به جای پایین آوردن کیفیت کلی اثر لحظات تماشایی را خلق می کنند که در تاریخ سینما ماندگار می شوند. در این مقاله 10 اشتباه سینمایی که لحظات ماندگاری را خلق کردند، بررسی می شود.

1. کابوی نیمه شب (Midnight Cowboy)

  • سال ساخت: 1969
  • کارگردان: جان شلزینجر
  • بازیگران: داستین هافمن، جان ویت، برندا واکارو، سیلویا مایلز، جان مک گیور
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: 79 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.8 از 10

کابوی نیمه شب درخشان ترین همکاری جان شلزینجر و داستین هافمن، در مجموع برنده سه اسکار برترین کارگردانی، برترین فیلم و برترین فیلم نامه اقتباسی شد. ماجرا درباره جو باک (جان ویت) پسر جوانی است که برای تلکه کردن زنان میان سال ثروتمند به نیویورک می آید. زندگی جو بعد از آشنایی با کلاه بردار خرده پایی (داستین هافمن) که به بیماری سل مبتلا است، دستخوش تغییر می شود.

اما در یکی از سکانس های کابوی نیمه شب اتفاق غیرمنتظره ای می افتد که به یکی از بخش های ماندگار فیلم تبدیل می شود. ماجرا از این قرار است که سازندگان نتوانستند برای فیلم برداری مجوز بستن خیابان های شهر شلوغ نیویورک را به دست آورند؛ بنابراین ناچار می شوند دوربین ها را در یک ون کار بگذارند و به صورت مخفیانه فیلم برداری کنند.

سکانس عبور داستین هافمن و جان ویت از خیابان 15 بار فیلم برداری و هر بار به دلیل ازدحام جمعیت خراب می شود تا اینکه بالاخره در برداشت شانزدهم اتفاقی می افتد که به این دور باطل سرانجام می دهد. ظاهرا یک تاکسی که برای عبور از خیابان عجله داشته چراغ قرمز را رد می کند و قبل از تصادف با داستین هافمن و جان ویت ترمز می کند. واکنش هافمن و دیالوگ من اینجا راه میرم در این سکانس کاملا واقعی است. او بعدا در مصاحبه با مجله ونتی فر (Vanity Fair) این طور توضیح می دهد: فکر می کنم مغزم خیلی سریع عمل کرد. در یک ثانیه به خودم گفتم از نقش بیرون نیا.

هافمن با فریاد جمله من اینجا راه میرم را تکرار می کند. جان ویت بعد از واکنش او، نقش را حفظ می کند و به بازی ادامه می دهد. هافمن می گوید جان شلزینجر دستانش را به هم زد با خوشحالی گفت ما باید این سکانس را داشته باشیم و این گونه می شود که اشتباه یک راننده تاکسی به فیلم برداری در خیابان های پر رفت وآمد نیویورک را سرانجام می دهد و یکی از ماندگارترین سکانس های کابوی نیمه شب خلق می شود.

2. جنگوی آزاد شده (Django Unchained)

  • سال ساخت: 2012
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: جیمی فاکس، کریستف والتس، لئوناردو دی کاپریو، کری واشینگتن، ساموئل ال.جکسون، والتون گوگینس
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: 81 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8.4 از 10

کوئنتین تارانتینو از کارگردان هایی است که با سبک منحصر به فرد آثارش طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و فیلم های او همیشه مورد توجه منتقدان قرار می گیرد و در فصل جوایز می درخشند. جنگوی آزاد شده هم از این قاعده مستثنا نیست و با نامزدی در 5 رشته، پیروز به کسب اسکار برترین فیلم نامه و برترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

داستان فیلم درباره دکتر کینگ شولتز جایزه بگیری است که برده سیاه پوستی به نام جنگو را می خرد تا از او برای دستگیری خلاف کاران استفاده کند. بعد از تمام شدن ماموریت تصمیم می گیرد به جنگو برای آزاد کردن همسرش از دست مزرعه دار ثروتمند و بی رحمی به نام کلوین کندی کمک کند.

بازی لئوناردو دی کاپریو در نقش کلوین کندی توجهات زیادی را به خود جلب کرد و هنوز هم یکی از برترین نقش آفرینی های دی کاپریو است. او خلقیات این مزرعه دار بی رحم و نامتعادل را به برترین شکل ممکن به تصویر کشید. یکی از این سکانس های جنگوی آزاد شده که اتفاقا به شدت هم معروف است از دل اشتباهات سینمایی خلق شده.

در این سکانس کلوین کندی مهمانی شامی ترتیب داده و کم کم دلایل حضور دکتر شولتز و جنگو در املاکش را فاش می کند اما وقتی با انکار مهمان هایش روبرو می شود، دستش را از شدت عصبانیت چند بار محکم روی میز می کوبد و با یک حرکت اشتباه لیوان کریستالی را خرد می کند. استیسی شر تهیه کننده فیلم در این باره می گوید:

لئو دستش را بارها روی میز کوبید و در یک حرکت اشتباه لیوانی را خرد کرد. از دستش خون می چکید اما بازی را متوقف نکرد و با وجود شدت خونریزی و احتیاج به بخیه ادامه داد.

دی کاپریو بعدها در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر به این سکانس اشاره می کند و می گوید دستش واقعا خونریزی داشت و خون روی میز می ریخت ولی مجذوب واکنش سایر بازیگران می شود و ادامه می دهد. دی کاپریو پیشنهاد می دهد از خون دست هایش در سکانس بعدی هم استفاده کند و صورت همسر جنگو (کری واشنگتن) را خونی کند. تارانتینو پیشنهاد او را می پذیرد و برای طبیعی شدن از خون مصنوعی هم استفاده می شود.

در ادامه همه صحنه ها با دست بانداژ شده هم فیلم برداری می شود اما تارانتینو در نهایت از نسخه بدون پانسمان استفاده می کند و یکی از مجذوب کننده ترین صحنه های تمام فیلم هایش در اثر اشتباهات سینمایی و البته هوشمندی لئوناردو دی کاپریو خلق می شود.

3. زولندر (Zoolander)

  • سال ساخت: 2001
  • کارگردان: بن استیلر
  • بازیگران: بن استیلر، اوون ویلسون، ویل فرل، کریستین تیلور، میلا یوویچ، جری استیلر، دیوید دوکاونی
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: 61 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.5 از 10

زولندر شاید برترین کمدی بن استیلر نباشد اما نظر مخاطبان آثار کمدی را جلب و در گیشه پیروز عمل کرد؛ در هر حال شوخی با جهانی مجذوب کننده و پر زرق و برق مد چیزی نیست که بتوان از خیر تماشایش گذشت. داستان درباره مدلی مردی به نام دِرِک زولندر (بن استیلر) است که به خاطر درخشش یکی از رقبایش به نام هانسل کم کم از جهانی مد محو می شود. شبکه ای مرموز و خطرناک برای اجرای نقشه هایی شوم به دِرِک نزدیک می شود و آن هم چیزی نیست جز ترور سیاستمداران از طریق مدل های مردِ شستشوی مغزی شده!

شوخی های زیای در لحظات مختلف زولندر وجود دارد که بعضی از آن ها بانمک از آب درآمده و بعضی هم در خنداندن مخاطبِ سختگیر پیروز عمل نمی کند اما یکی از معدود لحظات بانمک فیلم مدیون یکی از اشتباهات سینمایی بن استیلر است. در این سکانس شخصیتی که دیوید دوکاونی ایفاگر آن است درباره چرایی استفاده از مدل های مرد در ترور شخصیت های معروف توضیح می دهد. بن استیلر از دوکاونی می پرسد چرا مدل های مرد؟ و او توضیح می دهد چون فکر نمی کنند و چیزی که به آن ها دستور می دهند را انجام می دهند.

بن استیلر که بعد از توضیحات مفصل دوکاونی دیالوگش را فراموش کرده، برای اینکه فیلم برداری متوقف نشود دوباره می پرسد ولی چرا مدل های مرد؟ و همین اشتباه سهوی لحظه بانمکی از حماقت این شخصیت دوست داشتنی را خلق می کند.

استیلر متاثر از پیروزیت زولندر در گیشه و استقبال خوب مخاطبان تصمیم گرفت 15 سال بعد یعنی در سال 2016 قسمت دوم فیلم را بسازد که دوره بازنشستگی درک و هانسل و درگیری با یک ماجرای قتل دیگر را پیگیری می کند. زولندر 2 بر خلاف قسمت اول از فیلم نامه ای ضعیف و نوعی آشفتگی روایی رنج می برد و در جذب مخاطب پیروز عمل نکرد.

4. جنگ ستارگان (Star Wars)

  • سال ساخت: 1977
  • کارگردان: جورج لوکاس
  • بازیگران: مارک همیل، کری فیشر، هریسون فورد، بیلی دی ویلیامز، هری فیلدر، درو هنلی، جک کلف
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: 90 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8.6 از 10

اولین قسمت سری فیلم های محبوب جنگ ستارگان در سال 1977 به نمایش درآمد و با چنان استقبال گسترده ای روبرو شد که هنوز هم با گذشت سال ها مخاطب های پروپاقرص خودش را دارد و رکوردهای باکس آفیس را جا به جا می کند. قسمت اول سه گانه اصلی از لحاظ داستانی چهارمین فیلم جنگ ستارگان به تعداد می آید و بعدها با نام جنگ ستارگان: قسمت 4 - امیدی تازه (Star Wars: Episode IV - A New Hope) مجددا اکران شد و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما است.

جنگ ستارگان تا امروز شخصیت های مختلفی را به جهان معرفی کرده که از جمله آن ها می توان به لوک اسکای واکر، بیبی یودا، دارت ویدر، جار جار بینکس و … اشاره کرد. استورم تروپرها از شخصیت های معروف جنگ ستارگان هستند که لباس های خاصشان به شدت معروف است و طرفداران این جهانی عجیب وغریب در مناسبت هایی مثل هالووین از آن استفاده می کنند.

استورم تروپرها سربازان بی نام و نشان امپراتوری کهکشانی هستند که زیر نظر دارث ویدر و ماف تارکین کار می کنند. چهره آن ها با نوعی کلاه خود سفید رنگ پوشیده شده و ظاهرشان شبیه به ربات ها است.

اشتباه یکی از بازیگران لشکر استورم تروپر لحظه جاودانه ای را در سری فیلم های جنگ ستارگان خلق کرد. ماجرا از این قرار است که در سکانسی چند استورم تروپر از درگاهی عبور می کنند و در همین لحظه سر یکی از بازیگران به در می خورد. البته این سکانس چند بار دیگر هم برداشت می شود اما در نهایت جورج لوکاس تصمیم می گیرد از آن ها استفاده نکند. در اکران مجدد جنگ ستارگان: قسمت 4 - امیدی تازه برای ادای احترام به این سربازان بی نام و نشان از یک افکت صوتی بَنگ استفاده و لحظه بانمکی در دل جهانی عجیب جنگ ستارگان خلق می شود.

5. نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

  • سال ساخت: 2014
  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیوید باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، لی پیس، مایکل روکر، کارن گیلان
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: 76 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.3 از 10

نوبتی هم باشد نوبت اشتباهات سینمایی جهان پر زرق و برق مارول است. نگهبانان کهکشان دهمین فیلم از جهانی سینمایی مارول با استقبال خوبی روبرو شد. داستان های این فیلم بر اساس مجموعه کمیکی به همین نام است که برای اولین بار در سال 1969 منتشر شد.

شخصیت های نگهبانان کهکشان به میزان سایر ابرقهرمان ها و ابر شرورهای مارول شناخته شده نیستند اما همین گمنامی به آن ها این امکان را می دهد که خلاف کلیشه های رایج حرکت کنند و هر کاری که دوست دارند را انجام دهند. برای مثال انجام کارهای احمقانه از ابرقهرمان ها بعید است اما این شامل جهانی نگهبانان کهکشان نمی شود و ما در اینجا با ابرقهرمان گیج و بانمکی به نام استار- لرد طرف هستیم.

ماجرای نگهبانان کهکشان درباره پسربچه ای به نام پیتر کوئیل (لرد- استار) است که پس از مرگ مادرش از طریق گروهی از فضاییان دزدیده می شود. او در جوانی تصمیم می گیرد با سرقت یک گوی که حاوی سنگ قدرت است ثروتی برای خودش دست و پا کند، فارغ از اینکه موجودات عجیب وغریب دیگری هم در پی این سنگ هستند. پیتر و رقبایش بعد از کش و قوس های فراوان می فهمند برای نجات کهکشان باید با هم متحد شوند.

سکانس مورد نظر ما جایی است که پیتر کوئیل (با بازی کریس پرت) می خواهد گوی را به یک کلکسیونر تحویل بدهد اما گوی واقعا از دست کریس سر می خورد. از آنجایی که پیتر کوئیل رگه هایی از دست و پا چلفتی بودن دارد، کارگردان تصمیم می گیرد این برداشت را نگه دارد و بسکمک از ما تا امروز تصور می کردیم که این صحنه کاملا تعمدی است. قسمت دوم نگهبانان کهکشان با حضور استار- لرد دست و پا چلفتی و دوست داشتنی در سال 2017 اکران شد.

6. جان مالکوویچ بودن (Being John Malkovich)

  • سال ساخت: 1999
  • کارگردان: اسپایک جونز
  • بازیگران: جان کیوساک، کامرون دیاز، کاترین کینر، اورسن بین، جان مالکوویچ، مری کی پلیس
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: 90 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.7 از 10

بعضی اشتباهات سینمایی راستا زندگی افراد را تغیر می دهند، در این بخش می خواهیم درباره یکی از آن ها صحبت کنیم. جان مالکوویچ بودن کمدی منحصربه فردی است که با ایده تجربه زندگی در کالبد شخصی دیگر، تحسین منتقدان و مخاطبان را به همراه داشت. داستان درباره عروسک گردانی (جان کیوساک) است که متوجه می شود در محل کار تازه اش دریچه ای وجود دارد که می تواند از طریق آن به فکر بازیگر معروف جان مالکوویچ برود.

در یکی از سکانس های فیلم خودرویی از کنار جان مالکوویچ عبور می کند و در این هنگام سرنشین خودرو بدون هماهنگی با کارگردان و به صورت کاملا ناگهانی قوطی نوشابه نصفه ای را به سمت سر جان مالکوویچ پرتاب می کند و می گوید: هی مالکوویچ، سریع فکر کن!

خوشبختانه مالکوویچ در اثر اصابت بطری آسیبی نمی بیند و در عوض واکنش خوبی نشان می دهد که به یکی از سکانس های ماندگار فیلم تبدیل می شود.

اسپایک جونز کارگردان فیلم می گوید: ضارب در حال حاضر کارت عضویت انجمن بازیگران را دارد و ما مجبور شدیم حقوقش را از 100 دلار در روز به 700 دلار افزایش دهیم و از همه مهم تر باعث واکنش ناخودآگاهی از مالکوویچ شد که به خاطرش به او مدیون هستیم.

7. سرگذشت ناگوار، داستان های لمونی اسنیکت (Lemony Snickets A Series of Unfortunate Events)

  • سال ساخت: 2004
  • کارگردان: برد سیلبرلینگ
  • بازیگران: جیم کری، امیلی براونینگ، لیام ایکن، جود لا، جنیفر کولیج، مریل استریپ، داستین هافمن
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: 62 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.8 از 10

این فیلم اقتباسی از مجموعه داستان های ماجراهای ناگوار اثر لمونی اسنیکت است. ماجرا درباره ویولت، کلاوس و سانی سه فرزند یک خانواده ثروتمند است که پس از مرگ پدر و مادرشان نمی توانند تا رسیدن به سن قانونی اختیار اموالشان را داشته باشند؛ بنابراین یک بازیگر عجیب و بد ذات به نام کنت الاف (با بازی جیم کری) به نام قیم آن ها انتخاب می شود.

در سکانسی از فیلم کنت الاف با بچه ها در حال مکالمه است. در این لحظه جیم کری که ظاهرا از بازی اش راضی نیست می گوید صبر کنید، بگذارید یک بار دیگر این کار را انجام بدم و بعد در حالی که به وضوح به پشت دوربین (احتمالا دستیار کارگردان یا فیلم بردار) نگاه می کند، ادامه می دهد: سریع، تا وقتی در فکرم تازه ست.

از آنجایی که نگاه جیم کری در امتداد جایی است که شخصیت کلاوس ایستاده، کارگردان کات نمی دهد و اشاره می کند که ادامه دهد و در تدوین نهایی این طور به نظر می رسد که کنت الافِ خود شیفته، قدرت بازیگری اش را به رخ بچه ها می کشد.

8. شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

  • سال ساخت: 2008
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: کریستین بیل، مایکل کین، هیث لجر، گری اولدمن، آرون اکهارت، مگی جیلنهال، مورگان فریمن
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: 84 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 9 از 10

سه گانه بتمنِ کریستوفر نولان از معروف ترین فیلم های ساخته شده درباره این ابرقهرمان دی سی است. قسمت دوم این سه گانه یعنی شوالیه تاریکی به دلیل بازی بی نظیر هیث لجر فقید در نقش جوکر از همه فیلم ها معروف تر است و حتی اگر طرفدار جهانی دی سی و ابرقهرمان ها و ابر شرورهایش نباشید هم نمی توانید از این فیلم تاثیرگذار و لحظات طلایی حضور هیث لجر چشم پوشی کنید.

داستان شوالیه تاریکی یک سال پس از دکتر جاناتان کرین یا همان مترسک اتفاق می افتد. بتمن امنیت را در شهر گاتهام برقرار کرده و همه چیز تحت کنترل است تا اینکه سر و کله ابر شروری به نام جوکر پیدا می شود. جوکر در ابتدا به سرقت از بانک اقدام می کند و کم کم به تهدید جدی برای نظم اجتماعی تبدیل می شود.

هیث لجر پس از سرانجام فیلم برداری به دلیل مصرف بیش از حد دارو درگذشت. فقدان او ضربه بزرگی را به سه گانه بتمن زد و شخصیت جوکر از قسمت سوم یعنی شوالیه تاریکی برمی خیزد (The Dark Knight Rises) حذف شد اما میراث او در نقش جوکر همیشه جاودان است و به باور بسکمک او یکی از برترین نقش آفرینی ها در نقش ابر شرور های دی سی را داشته.

شوالیه تاریکی علاوه بر جلب نظر مخاطبان و فروش رویایی در گیشه، از سوی منتقدان هم مورد توجه قرار گرفت و اولین فیلم ابرقهرمانی است که نامزد 8 جایزه اسکار شد و اسکار برترین صداگذاری و برترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای هیث لجر به همراه داشت.

از همه این موارد که بگذریم حواشی زیادی درباره فیلم شوالیه تاریکی و شخصیت جوکر وجود دارد از طراحی گریم جوکر از طریق خود لجر تا نابود شدن یکی از چهار دوربین آی مکس جهان هنگام فیلم برداری و ضبط بداهه فیلم های تهدیدآمیز جوکر از طریق هیث لجر اما یکی از سکانس های جالب انفجار بیمارستان است که حاصل اشتباهات سینمایی و البته واکنش تماشایی و هوشمندانه لجر است.

ماجرا از این قرار است که وقتی جوکر از بیمارستان خارج می شود ریموت کنترلی در دست دارد که با فشردن دکمه های آن انفجارهای متوالی پشت سرش به وقوع می پیوندد. ظاهرا اختلالی در انفجارها رخ می دهد و به صورت ناگهانی متوقف می شود. هیث لجر در این لحظه با تعجب به عقب نگاه می کند برای اینکه از فیلم برداری مجدد این سکانس سنگین جلوگیری کند، چند بار دکمه های ریموت را فشار و به تیم جلوه های ویژه برای حل مشکل فرصت می دهد.

واکنش به موقع و هوشمندانه لجر علاوه بر اینکه از فیلم برداری مجدد یک سکانس پر هزینه جلوگیری می کند بر جنبه های کمیک شخصیت جوکر هم تاکید مضاعفی دارد.

9. پدرخوانده (The Godfather)

  • سال ساخت: 1972
  • کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا
  • بازیگران: مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان، رابرت دووال، ریچارد کاستلانو، استرلینگ هایدن، جان مارلی
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: 100 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 9.2 از 10

سری فیلم های پدرخوانده از معروف ترین سه گانه های سینمایی ماجراهای خانواده مافیایی آمریکایی ایتالیایی به سرکردگی دون ویتو کورلئونه (با بازی شگفت انگیز مارلون براندو) و درگیری هایی که برای حفظ قدرت خانوادگی با سایر گروه های مافیایی دارد را روایت می کند.

بعضی از شگفت انگیزترین نقش آفرینی های تاریخ سینما در سری فیلم های پدرخوانده فرانسیس فورد کوپولا وجود دارند؛ از مارلون براندو و رابرت دنیرو گرفته تا آل پاچینو و جیمز کان.

قسمت اول پدرخوانده در مجموع نامزد 11 جایزه اسکار شد که از میان آن ها جایزه برترین فیلم، برترین بازیگر نقش اول مرد، برترین فیلم نامه اقتباسی و برترین موسیقی را برد. البته جوایز اسکار این فیلم با حواشی زیادی همراه بود که مهم ترین آن ها باطل شدن اسکار برترین موسیقی و رد جایزه از طریق مارلون براندو بود.

اما از همه این موارد که بگذریم می رسیم به یکی از سکانس های پدرخوانده که از معروف ترین اشتباهات سینمایی است که به نفع فیلم تمام شد. کوپولا برای نقش لوکا براسی که یکی از گانگسترهای وفادار به کورلئونه است از لنی مونتانا که قهرمان کشتی بود استفاده می کند. دلیل این تصمیم هم اندام درشت و عضلانی او بود.

مونتانا در اولین سکانسی که در مقابل مارلون براندو قرار می گیرد به حدی مضطرب می شود که دیالوگ هایش را فراموش می کند و در نهایت آن ها را دست و پا شکسته می گوید. این سکانس چند بار دیگر هم تکرار می شود و نتیجه هر بار بدتر از بار قبل از آب درمی آید تا اینکه کوپولا تصمیم می گیرد از این سکانس استفاده کند که اتفاقا تصمیم هوشمندانه ای هم است و میزان اضطراب این شخصیت را به بیننده القا می کند.

10. ارباب حلقه ها: یاران حلقه (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring)

  • سال ساخت: 2001
  • کارگردان: پیتر جکسون
  • بازیگران: الیجاه وود، ایان مک کلن، ویگو مورتنسن، لیو تایلر، شان آستین، کیت بلانشت، اورلاندو بلوم
  • امتیاز متاکریتیک به فیلم: 92 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8.8 از 10

سه گانه ارباب حلقه ها از تماشایی ترین فیلم های ژانر علمی تخیلی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و سریالی هم با اقتباس از اثر جاودانه جی آر آر تالکین در دست ساخت است.

سکانس مورد نظر ما مربوط به اولین قسمت این سه گانه یعنی ارباب حلقه ها: یاران حلقه است. جادوگری به نام گاندولف برای صحبت درباره حلقه به خانه هابیت پیری می رود. در این سکانس سر ایان مک کلن به صورت کاملا اتفاقی به سقف برخورد می کند و پیتر جکسون تصمیم می گیرد سکانس را نگه دارد تا مقیاسی باشد برای کوچک بودن خانه هابیت ها.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1658

به "10 سکانس ماندگار که از دل اشتباهات سینمایی خلق شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 سکانس ماندگار که از دل اشتباهات سینمایی خلق شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید