گواهینامه کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری استان فارس مشمول طرح استانداردسازی می گردد

به گزارش مجله تور یک روزه، مدیرکل نظارت و ارزش یابی خدمات گردشگری گفت: باید به سوی هوشمندسازی و خدمات الکترونیک حرکت کنیم و خدمات غیرحضوری را توسعه دهیم که قابل انجام باشد و به این صنعت یاری گردد.

گواهینامه کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری استان فارس مشمول طرح استانداردسازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، سیدجواد موسوی روز 3 تیرماه 1399 در جلسه با انجمن های حرفه ای گردشگری و همچنین فعالان گردشگری استان فارس با بیان اینکه گردشگری شیراز بسیار مهم است، گفت: یکی از برنامه هایی که ما برای یاری به بخش گردشگری داریم سفر هوشمند با رعایت پروتکل های بهداشتی و مقررات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا است، چون گردشگری نباید تعطیل گردد، بلکه باید با حفظ مقررات و رعایت نکات بهداشتی و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهایی را تعریف کنیم که بی ضرر باشد و مشکلاتی را برای سلامتی شهروندان و مسافران ایجاد نکند.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: استان فارس با اجرای کامل دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا در بخش گردشگری شایسته تقدیر است زیرا به نحو احسن قانون و مقررات را اجرا نموده است.

موسوی ادامه داد: در حوزه نظارت باید تمام قوانین مهم و مورد احتیاج با توجه به شرایط فعلی بروزرسانی گردد و برخی از اختیارات به انجمن های گردشگری داده گردد.

او با اشاره به بحران کرونا و آسیب هایی که این بیماری فراگیر به صنعت گردشگری وارد نموده است، اضافه کرد: داشتن یک بانک اطلاعاتی دقیق و سنجش آماری از نکات مهمی است که ضروری است در ذیل بحث نظارت ملاحظه گردد و باید آمار به روز و دقیق در حوزه گردشگری فراهم گردد تا برنامه ریزی در این بخش بهتر صورت گیرد، بنابراین درخواست می کنیم فعالان گردشگری با ثبت اطلاعات در سامانه هایی که در وزارتخانه طراحی شده است، همکاری و هم افزایی خوبی در این بخش داشته باشند.

موسوی با اشاره به اینکه باید سایر دستگاه ها و سازمان ها تا انتها بیماری کرونا همکاری و مساعدت کافی را با صنعت گردشگری داشته باشند، اضافه کرد: با شرایط جدید و مسائل بیماری کرونا مدل سفر تغییر نموده و ضروری است به سمت تعریف های جدیدی از سفر برویم که با آموزش، آسیب شناسی و نگاه تخصصی به بخش گردشگری می توانیم آمادگی بیشتری را در بحران ها داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت آموزش کیفی در بخش گردشگری اضافه کرد: در بخش خدمات الکترونیک برای تمدید مجوزهای اماکن اقامتی، سامانه ای را تعریف کردیم که صدور و تمدید مجوزها به وسیله این سامانه به صورت الکترونیک انجام می گردد.

باید مسیرهای جدید و نقشه راه ایجاد کنیم

زاهد شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری نیز در این نشست گفت: باید برای گردشگری مسیرهای جدید و نقشه راه ایجاد کنیم تا همکاری و هم افزایی و همگرایی بین پیشکسوتان و متولیان صنعت گردشگری صورت گیرد که باید برای آن ها برنامه ریزی گردد و بامطالعه آموزش و تبلیغ صحیح، مسیرهای بهتری را برای گردشگری تعریف کنیم.

او با مهم خواندن تربیت و حفظ نیروهای متخصص، حرفه ای و گسترش آن به صورت کمی و کیفی در گردشگری گفت: امروزه گردشگری به سوی گردشگری تجربه محور، خلاق و گردشگری نسل سوم پیش می رود که باید در این امور مطالعه و برنامه ریزی داشت.

سید مؤید محسن نژاد معاون گردشگری استان فارس نیز اظهار کرد: در ایام پساکرونا برنامه های مختلفی ازجمله برگزاری رویدادهای گردشگری، برگزاری تورهای آشناسازی ویژه فعالان حوزه رسانه و اینفلوئنسرها را در استان فارس در نظر گرفته ایم.

با تأکید بر برنامه ریزی برای گردشگری داخلی ادامه داد: نمایشگاه های گردشگری شیراز، ارائه تخفیف های لازم برای اقامت در هتل ها و مراکز اقامتی استان فارس و ارتقای سطح پروتکل های بهداشتی در مراکز اقامتی و تورهای گردشگری نیز از برنامه های دیگر معاونت گردشگری استان فارس برای دوران پساکرونا است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1099

به "گواهینامه کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری استان فارس مشمول طرح استانداردسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گواهینامه کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری استان فارس مشمول طرح استانداردسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید