گنبد آرامگاه عطار در نیشابور بازسازی شد

به گزارش مجله تور یک روزه، ایرنا/ براساس سخنان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور، گنبد آرامگاه عطار در نیشابور بازسازی شد.

گنبد آرامگاه عطار در نیشابور بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قضیه چیست؟

محمد اسماعیل اعتمادی مقدم گفت: نیشابور نه تنها بخاطر جاذبه های باستانی، تاریخی، طبیعی و بوم گردی خود بلکه به عنوان محل میراث های مهم فرهنگ ایران زمین همچون آرامگاه خیام و آرامگاه عطار و مجموعه موزه ای شادیاخ به عنوان یکی از مقصدهای گردشگران داخلی و خارجی است.

بیشتر بخوانیددیدنی های شهر نیشابور | شکوه تمدن ایران زمین

وی اضافه نمود: به همین خاطر بازسازی مستمر و شایسته این میراث درخشان ایران در دنیا مورد توجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاده شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور ادامه داد: اجرای پروژه بازسازی کاشیهای تاریخی گنبد آرامگاه عطار از مهر سال جاری توسط متخصصان میراث فرهنگی شروع شد.

وی گفت: ظرف این مدت تا به امروز تمام کاشیهای گنبد فیروزه ای آرامگاه عارف و شاعر نامدار ایران زمین که بر اثر فرسایش عوامل طبیعی همچون گرما، سرما، بارندگی و گرد و خاک فرسوده و تخریب شده بود به شکلی شایسته و حرفه ای مورد بازسازی متخصصان این حوزه نهاده شد.

اعتمادی مقدم اضافه نمود: این عملیات بازسازیی با هزینه چهار میلیارد ریال به صورت کامل اجرا شد و هم اکنون به اتمام رسیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1428

به "گنبد آرامگاه عطار در نیشابور بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنبد آرامگاه عطار در نیشابور بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید