کره شمالی: تا پامپئو در تیم آمریکا باشد، مذاکره نمی کنیم

به گزارش مجله تور یک روزه، یکی از مقامات رسمی وزارت خارجه کره شمالی اظهار داشت، این کشور دیگر در مذاکره با آمریکا حاضر نخواهد شد، اگر وزیر خارجه آمریکا در آن حاضر گردد.

کره شمالی: تا پامپئو در تیم آمریکا باشد، مذاکره نمی کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (پنجشنبه) به نقل از کوان یونگ گان یکی از مقامات رسمی وزارت خارجه این کشور گزارش کرد که کره شمالی دیگر در مذاکرات اتمی که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا، حضور داشته باشد، شرکت نخواهد.

خبرگزاری KCNA کره شمالی به نقل از این مقام کره شمالی گزارش کرد، پیونگ یانگ خواهان حضور فردی در مذاکرات اتمی است که در برقراری ارتباط دقیق و بالغ باشد.

این مقام وزارت خارجه کره شمالی توضیح داد اگر آمریکا آن دلیل ریشه ای را که پیونگ یانگ را به سمت ساخت تسلیحات اتمی برد، برطرف نکند، آینده شبه جزیره کره غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

وی در خصوص دلیل ریشه ای توضیحی نداده، اما به نظر می رسد منظور او حضور نظامیان آمریکایی در منطقه شرق آسیا باشد. پیونگ یانگ پیش از این بارها از کره جنوبی خواسته به حضور نظامیان آمریکایی در شبه جزیره سرانجام دهد.

کوان یونگ گان در حالی چنین اظهاراتی را مطرح نموده است که پیش از این نیز یک مقام ارشد کره شمال در اظهاراتی، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را مقصر شکست مذاکرات هسته ای با آمریکا معرفی نموده بود.

چو سان هوی، معاون وزیر خارجه کره شمالی تأکید نموده بود که جان بولتون و مایک پامپئو به دلیل خصومت ها و بی اعتمادی های موجود از قبل [در حصول توافق] مانع ایجاد کردند.

پس از شکست دور دوم نشست میان سران آمریکا و کره شمالی در هانوی پایتخت ویتنام، رئیس جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود اظهار داشت که خزانه داری این کشور قصد اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی را داشته که با اینحال وی دستور توقف این تحریم ها را صادر نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 179

به "کره شمالی: تا پامپئو در تیم آمریکا باشد، مذاکره نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: تا پامپئو در تیم آمریکا باشد، مذاکره نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید