کالاهای پرمصرف ماه رمضان زیر ذره بین استاندارد

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران/قزوین مدیرکل استاندارد قزوین گفت: در راستای اجرای طرح کنترل بازار به منظور ارتقا و تأمین ایمنی و سلامت جامعه، نظارت و بازرسی و کنترل مراکز عرضه و توزیع کالاهای پر مصرف ماه مبارک رمضان شروع شد.

کالاهای پرمصرف ماه رمضان زیر ذره بین استاندارد

سیروس صارمی، مدیرکل استاندارد قزوین اظهار کرد: با شروع ماه مبارک رمضان و به دلیل حساسیت مصرف کالاها به خصوص در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا ویروس، طرح بازرسی و کنترل بازار به ویژه در حوزه صنایع غذایی حالت ویژه پیدا می نماید.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح که تا انتها ماه مبارک رمضان ادامه دارد به وسیله بازرسی و کنترل هایی که بر روی کالاهای پر مصرف این ماه صورت می گیرد، از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست مردم اطمینان حاصل می گردد. به همین دلیل، در صورت مشاهده کالای بی کیفیت و یا فاقد علامت استاندارد، کالا توقیف و با فراورینمایندگان و عرضه نمایندگان آن برخوردهای قانونی لازم صورت می گیرد.

مدیرکل استاندارد قزوین افرود: در اجرای این طرح انواع کالاهای پرمصرف از جمله آرد گندم، آرد برنج، زعفران، خرما، کشک مایع، شیرپاستوریزه و استرلیزه، قند، شکر، چای سیاه، پنیرلاکتیکی و پنیر خامه ای از سوی تیم های نظارتی استاندارد مورد بازرسی قرار می گیرند.

وی با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه، گفت: فراورینمایندگان موظف هستند برای فراوری این محصول از روغن های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن زولبیا و بامیه که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده نمایند.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل استاندارد قزوین، صارمی در انتها با بیان اینکه، این طرح تا انتها این ماه ادامه خواهد داشت از همشهریان درخواست کرد به جهت مشارکت در این طرح و اطمینان از کالاهای دارای نشان استاندارد، کد 10 رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد محصولات خریداری شده را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال و در صورت عدم انطباق مشخصات دریافتی، موارد تخلف را به اداره کل استاندارد استان قزوین اطلاع رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 965

به "کالاهای پرمصرف ماه رمضان زیر ذره بین استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالاهای پرمصرف ماه رمضان زیر ذره بین استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید