کاخ های سلطنتی، ساختمان های مسحور کننده کپنهاگ، عکس

به گزارش مجله تور یک روزه، از قرن پانزدهم، قصر کپنهاگ محل اصلی اقامت سلطنتی بود اما در حوالی سال 1730 میلادی این قصر با عمارت کریستینسبورگ (Christiansborg) جایگزین شد. بعد از اینکه قصر کریستینسبورگنیز در سال 1794 آتش گرفت، پادشاه به قصر اِملین بورگ (Amalienborg) نقل مکان کرد که در حال حاضر هم محل اصلی اقامت پادشاه محسوب می گردد. البته قسمت سلطنتی قصر کریستینسبورگ هنوز هم دارای آپارتمانی رسمی است که برای مراسم های شام، مهمانی های سلطنتی، مراسم سال نو و سخنرانی های عمومی ملکه مورد استفاده قرار می گیرد.

کاخ های سلطنتی، ساختمان های مسحور کننده کپنهاگ، عکس

قسمت اصلی اقامتگاه سلطنتی

مجموعه اِملین بورگ در اصل شامل 4 قصر کاملاً شبیه به هم متعلق به نجیب زادگان است که به صورت متقارن در اطراف حیاط هشت ضلعی قصر قرار گرفته و یک مجسمه از پادشاه فردریک پنجم سوار بر اسب (ساخته شده توسط مجسمه ساز فرانسوی جی اف جی سالی) در مرکز آن واقع شده است. این مجموعه عظیم به عنوان بخش مرکزی محله مرفه نشین فردرایکستن (Frederiksstaden) در سال 1748 به احترام سیصدمین سالگرد به تخت نشستن خاندان اولدنبورگ (Oldenborg) ساخته شد و از آن موقع این 4 قصر به عنوان محل اقامت پادشاه استفاده می شوند.

امروزه یکی از آنها با نام قصر کریستین هفتم (Christian VII) فقط برای مهمان های قصر و مراسم های ویژه اختصاص دارد. بقیه آنها محل اقامت ملکه و شوهرش در قصر کریستین نهم و شاهزاده و همسرش در قصر کریستین هشتم هستند. زمانی که بازسازی ها به اتمام برسد شاهزاده و شاهزادگان دیگر به قصر فردریک هشتم (Frederik VIII) که محل رسمی اقامت پادشاه فردریک هشتم و ملکه اینگرید بود منتقل خواهند شد.

قصر فردنزبورگ

محبوب ترین محل اقامت تابستانی ملکه و همسرش در فردنزبورگ (Fredensborg) در شمال زیلند (Zealand) واقع شده است. این اقامتگاه ییلاقی الهام گرفته شده از سبک باروک ایتالیا توسط پادشاه فردریک چهارم در بین سال های 1720 و 1722 به عنوان نشانه ای از خاتمه جنگ عظیم شمال ساخته شده است. این قصر زیبا بیشتر به عنوان اقامتگاه تابستانی توسط پادشاهان مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. پادشاه کریستین نهم بیشترین استفاده را از این قصر را داشته؛ او هر تابستان در روزهایی که به نام ایام فردنزبورگ مشهور بود اعضای خانواده عظیم سلطنتی خود را از سراسر اروپا در یک دورهمی غیررسمی به این قصر دعوت می کرد. امروزه هم از این قصر برای برگزاری مراسم های شام مربوط به بازدیدکنندگان دولتی و جشن های خانواده سلطنتی استفاده می گردد.

قصر مارسیلیسبورگ

در نهایت هم ملکه و همسرش در قصر مارسیلیسبورگ (Marselisborg) در شمال شهر آرهوس (Århus) که به عنوان محل اقامت شان وقتی در جزیره یوتلند (Jutland) بودند، اقامت داشتند. این قصر با سبک معماری باروک در بین سال های 1899 و 1902 با دستور شورای شهر آرهوس در سال 1898 به عنوان هدیه ای ملی برای ازدواج پادشاه کریستین دهم و شاهزاده خانم الکساندرین (Alexandrine) ساخته شد.

دیگر قصرهای کپنهاگ

قصر کوچک روزنبورگ (Rosenborg) در مرکز کپنهاگ و قصر فردریکزبورگ (Frederiksborg) که در شهر هیلورود (Hillerød) قرار دارند هر دو توسط پادشاه کریستین چهارم و در اوایل قرن هفدهم ساخته شده اند. این دو قصر نیز در فواصل متعدد به عنوان اقامتگاه سلطنتی مورد استفاده قرار می گرفتند. هر دوی این قصرها در حال حاضر به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گیرند. روزنبرگ شامل مجموعه جواهرات سلطنتی است در حالی که فردریکزبرگ بعد از خرابی ناشی از آتش سوزی مهیب سال 1859 دوباره بازسازی و به موزه تاریخ ملی تبدیل شد. یکی دیگر از این اقامتگاه ها شامل قصر گاستین (Gråsten) در جنوب جزیره یوتلند است که در سال 1936 توسط دولت دانمارک به شاهزاده فردریک نهم و شاهزاده خانم اینگرید برای مراسم ازدواج شان به عنوان اقامتگاه تابستانی هدیه داده شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1638

به "کاخ های سلطنتی، ساختمان های مسحور کننده کپنهاگ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ های سلطنتی، ساختمان های مسحور کننده کپنهاگ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید