چین اولین هشدار را از دولت بایدن گرفت

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پرواز همزمان 12 جنگنده و بمب افکن هسته ای چین در بخشی از حریم هوایی تایوان، واکنش وزارت خارجه آمریکا را در پی داشت.

چین اولین هشدار را از دولت بایدن گرفت

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به همین دلیل، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، به پکن درباره اعمال فشار بر تایپه هشدار داد.

پرایس همچنین چین را به اعمال فشار دیپلماتیک، نظامی و مالی علیه تایوان متهم کرد و خواهان توقف فعلی این فرایند و جایگزین کردن آن با مذاکره شد.

پرایس مدعی شد که دولت جو بایدن دموکرات که چند روزی است زمام امور در آمریکا را به دست گرفته، در راستای تضمین رفاه، امنیت و ارزش های حاکم بر منطقه ایندوپاسیفیک، با دوستان و متحدانش همکاری می نماید که این شامل عمیق تر شدن رابطه با تایوان نیز می گردد.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد که دولت جدید واشنگتن به تامین نیازهای نظامی تایوان نیز ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگاران، به نظر می رسد که پرواز دسته جمعی هواپیماهای جنگی چین در بخشی از حریم هوایی تایوان، نوعی هشدار همزمان به تایپه-واشنگتن بوده است که به دنبال تحکیم روابط به دور از اصل چین واحد هستند.

طبق اصل چین واحد، تایوان بخشی از تمامیت ارضی دولت پکن است و سایر کشورها حق ندارند با این منطقه، تعاملات دیپلماتیک مستقل داشته باشند.

اما، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، چند روز مانده به تحویل کاخ سفید به بایدن دموکرات، همه محدودیت های دیپلماتیک با تایپه را لغو کرد حال آنکه تحت زمامداری وی، فروش تسلیحات به تایوان که امری معمول بود؛ به شدت افزایش یافت.

با توجه به اینکه آنتونی بلینکن گزینه احراز پست وزارت خارجه دولت بایدن در جلسه استماع کنگره، مدعی شد که رویکرد ترامپ در مقابل چین درست بوده است و از آنجا که دشمنی با پکن در رویکرد ایندوپاسیفیک ایالات متحده صندلی ویژه ای دارد؛ به نظر نمی رسد که در دوره بایدن شاهد تغییرات محسوسی در رابطه دو کشور باشیم حال آنکه دموکرات ها در استفاده از تحریم هایی که با ادعاهای حقوق بشری تحمیل می گردد؛ سابقه طولانی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1412

به "چین اولین هشدار را از دولت بایدن گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین اولین هشدار را از دولت بایدن گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید