چطور از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله تور یک روزه، حمل و نقل فرودگاه آنتالیا

یکی از شهرهای محبوب و پرطرفدار ترکیه برای توریستان، شهر ساحلی آنتالیاست و سالانه میلیون ها توریست داخلی و خارجی به این شهر ساحلی سفر می نمایند. این شهر در بین ایرانی ها نیز هواداران بسیاری دارد و یکی از چند مقصد برتر برای سفر خارجی به شمار می رود. به همین علت در این مطلب قصد داریم در خصوص حمل و نقل فرودگاه آنتالیا صحبت کنیم و انتخاب های مختلف فرودگاه آنتالیا برای رفتن به مرکز شهر و هتل را با شما در میان بگذاریم. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید و بلیط هواپیمایتان را به مقصد فرودگاه آنتالیا رزرو نموده اید این اطلاعات می تواند برایتان بسیار مفید باشد. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر برویم؟

گزینه های حمل و نقل فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا در 10 کیلومتری شرق شهر آنتالیا قرار گرفته است و سومین فرودگاه پررفت و آمد در ترکیه محسوب می گردد. بسیاری از افراد برای سپری کردن تعطیلات به این شهر ساحلی سفر می نمایند. فرودگاه آنتالیا سه ترمینال دارد که 2 ترمینال برای پروازهای بین المللی و ترمینال دیگر برای پروازهای داخلی استفاده می گردد. ترمینال 1 و 3 به یکدیگر مرتبط هستند اما ترمینال شماره 2 در فاصله 2.5 کیلومتری از این دو ترمینال قرار گرفته است. برای جابجایی بین این ترمینال ها می توانید از اتوبوس شماره 600 یا تاکسی بهره ببرید. آنتالیا یکی از مقاصد محبوب گردشگری در کشور ترکیه است و میلیون ها مسافر سالانه برای استراحت و سرگرمی به این شهر سفر می نمایند. به همین علت گزینه های حمل و نقل فرودگاه آنتالیا متنوع است و با هر بودجه و زمانی که داشته باشید می توانید برترین گزینه را انتخاب کنید. البته اگر با تور آنتالیا به این شهر سفر نموده باشید لازم نیست نگران حمل و نقل فرودگاه باشید، اما مسافرانی که به صورت شخصی به این شهر سفر می نمایند ضروری است اطلاعاتی در خصوص راستاهای دسترسی و حمل و نقل فرودگاه آنتالیا داشته باشند. در ادامه به معرفی این موارد می پردازیم.

  • اتوبوس

خط شماره 600 از فرودگاه آنتالیا به مقصد پایانه اتوبوسرانی آنتالیا (اتوگار) حرکت می نماید. اتوگار ایستگاه اتوبوس مرکزی شهر آنتالیاست که در شمال شهر آنتالیا قرار گرفته است. این اتوبوس از مقابل ترمینال شماره 2، ترمینال شماره 1 و ترمینال پروازهای داخلی حرکت می نماید.

اگر قصد دارید به مرکز شهر و منطقه قدیمی آنتالیا (Kaleiçi) بروید بجای رفتن تا آخر خط، در ایستگاه ینر اولوسوی (Yener Ulusoy) پیاده شوید. از آنجا تا مرکز شهر تنها 1.5 کیلومتر فاصله است و می توانید به راحتی پیاده یا با تاکسی به مرکز شهر و مقصدتان بروید. اتوبوس های خط شماره 600 هر نیم ساعت یکبار از فرودگاه به سمت مرکز شهر (و بالعکس) حرکت می نماید و این راستا را در مدت زمان 45 الی 60 دقیقه طی می نماید. برای تهیه بلیط می توانید وقتی سوار اتوبوس شدید با پرداخت نقدی بلیط را از راننده بخرید. ساعات کاری اتوبوس های خط شماره 600 از ساعت 6 صبح تا 23:30 شب است. پس از نیمه شب این اتوبوس در ساعات 20 دقیقه نیمه شب، 2:30 و 4:30 بامداد به مسافران سرویس دهی می نماید.

خط اتوبوسرانی شماره 800 نیز فرودگاه آنتالیا را به منطقه ها لارا پلاجی (Lara Plajı) و کونیالتی پلاجی (Konyaaltı Plajı) که از بزرگ ترین و مشهورترین سواحل آنتالیا هستند مرتبط می نماید. در صورتی که هتلتان در این منطقه ها قرار گرفته است این اتوبوس ها برای شما برترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آنتالیا خواهند بود.

  • اتوبوس شاتل فرودگاه

شاتل رایگان: اگر بلیط هواپیمایتان را از ایرلاین اطلس جت خریداری نموده باشید می توانید از سرویس شاتل رایگان فرودگاه بهره ببرید. این اتوبوس ها مسافران را از فرودگاه آنتالیا سوار می نمایند و به مقاصد مختلف در شهر آنتالیا می رسانند.

اتوبوس هاواش: اتوبوس های شاتل فرودگاه که هاواش (Havaş) نام دارند یکی از برترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه آنتالیا به شمار می فرایند. این اتوبوس ها مسافران را از ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه سوار می نمایند و به پارکینگ اتومبیل ای وی ام (5M Migros AVM Car Park) در غرب آنتالیا و نزدیک ایستگاه اتوبوس کمر (Kemer bus stop) می رسانند. اتوبوس های هاواش هر یک ساعت یکبار حرکت می نمایند و از 6 صبح تا 10 شب فعال هستند. در فاصله نیمه شب تا صبح نیز دو اتوبوس در ساعات 4:30 و 5:30 حرکت می نمایند. اتوبوس های هاواش راستا فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر را در مدت زمان 45 دقیقه طی می نمایند.

  • تاکسی

فرودگاه آنتالیا در فاصله 10 کیلومتری شرق آنتالیا قرار گرفته است و با استفاده از تاکسی نیز می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. البته تاکسی گران ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آنتالیا محسوب می گردد، اما اگر چمدان و بار زیادی همراهتان است یا به صورت گروهی سفر می کنید شاید برترین انتخاب برای شما تاکسی باشد. تاکسی ها کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می نمایند و در مدت زمان حدود 35 دقیقه شما را به شهر و هتل می رسانند. درصورتی که خانوادگی سفر می کنید، انگلیسی بلد نیستید یا نگرانید در شهر گم شوید تاکسی برترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه خواهد بود.

  • تراموا

در سال 2016 با توسعه خط تراموای آنترای (AntRay tram) به سمت شمال شرق، فرودگاه آنتالیا، آکسو و اکسپو 2016 آنتالیا نیز تحت پوشش این خط قرار گرفتند. تراموا نیز یکی از گزینه های خوب حمل و نقل فرودگاه آنتالیا به شمار می رود و دو ایستگاه در فرودگاه دارد: ترمینال پروازهای داخلی و ترمینال پروازهای بین المللی. اگر می خواهید از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر و پایانه اتوبوسرانی اتوگار (Otogar) بروید باید سوار تراموای فاتیح (Fatih) شوید. اگر می خواهید به منطقه قدیم آنتالیا بروید در ایستگاه عصمت پاشا (İsmetpaşa stop) یا ایستگاه اتوگار پیاده شوید. این ترامواها راستا فرودگاه تا ایستگاه عصمت پاشا را در مدت زمان 50 دقیقه و تا ایستگاه اتوگار را در حدود 80 دقیقه طی می نمایند.

  • کرایه اتومبیل

در صورتی که گواهینامه بین المللی دارید و دوست دارید راستا فرودگاه تا مرکز شهر آنتالیا را خودتان رانندگی کنید می توانید اتومبیل کرایه کنید. کرایه اتومبیل یکی از گزینه های مناسب حمل و نقل فرودگاه آنتالیا برای کسانی است که قصد دارند زیاد در شهر و اطراف تردد نمایند. در فرودگاه آنتالیا هشت شرکت خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند. این شرکت ها عبارتند از نشنال آلامو (National Alamo)، یوروپکار (Europcar)، اویس (Avis)، هرتز (Hertz)، باجت (Budget)، فیلو (Filo)، آی توکار (Aytucar) و تراولیوم (Travelium).

منبع: turkeytravelplanner.com

kiwitaxi.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1995

به "چطور از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید