پیشنهاد سریال: کاترین کبیر از شبکه HBO

به گزارش مجله تور یک روزه، این روزها که چنان افتد و دانی دانلود فیلم ها و سریال ها برای کاربران اینترنت در ایران کمی سخت شده، شاید موقع مناسبی برای پیشنهاد فیلم و سریال نباشد. اما به صورت متناقضی، تعطیلی کار سایت های دانلود ایرانی، باعث شده که در سایت های دانلود فرنگی عناوین ناب تر و کمتر آشناتری را ببینم که مستندها در صدر آنها قرار دارند.

پیشنهاد سریال: کاترین کبیر از شبکه HBO

اما در این پست می خواهم به شما پیشنهاد کنم که یک مینی سریال 4 قسمتی را ببینید. این مینی سریال کاترین کبیر نام دارد که همان طور که از نام آن برمی آید به رخدادهای زندگی امپراتریس مقتدر روسیه در قرن هجدهم، اختصاص دارد.

من خودم مدتهاست که مینی سریال های خوب را به سریال ها ترجیح می دهم. چرا؟ چون سریال ها با فصول زیاد، گاهی افت کیفیت زیادی در فصل های بعدی دارند و آدم را سرخورده می کنند. آنهایی هم که افت کیفیت ندارند، آنقدر اعتیادآور از آب درمی آیند که آدم را مبتلا به ماراتون دیدن سریال می کنند و وقت آزاد ما را می ربایند.

سریال کاترین کبیر را شرکت HBO ساخته که به ساختن سریال های باکیفیت شهره است.

هلن میرن -هنرپیشنه مشهور 74 ساله- نقش کاترین کبیر را در این سریال بازی می کند و به خوبی از بازی کردن این نقش برآمده است. هنرپیشه آشنای دیگر این سریال جیسون کلارک در نقش گریگوری پوتمکین است که همین تازگی فیلم Aftermath را از دیده بودیم. جینا مک کی هم در این سریال حضور دارد که ما او را به خاطر بازی در سریال بادی گارد و بورجیا و فیلم Notting Hill بیشتر می شناسیم.

در مورد کاترین کبیر با نام اصلی سوفیا اوگوستا آنهالت زِربست، کتاب های زیادی به فارسی موجود نیست. شاید بتوانم کتاب انتشارات تندیس که رابرت ک ماسی نوشته و طاهره صدیقیان ترجمه کرده را به شما توصیه کنم که به مراتب از کتاب های موجود دیگر که آمیخته با افسانه هایی است، بهتر است.

در مورد کاترین کبیر چه می توان گفت؟ مثل بسیاری از رهبران مقتدر، شخصیت او هم خاکستری است، از یک سو او امپراتوری روسیه را وسیع تر از هر زمان دیگر کرد و ارتش و شیوه اداره آن را مدرن کرد و از سوی دیگر جاه طلبی هایش بر سیه روزی دهقانانی که تفاوتی با بردگان و اموال بی ارزش مالکان نداشت، اضافه نمود.

زندگی خصوصی کاترین، البته داستان زندگی اش را جذاب تر می کند، کاترین که با کودتایی در پی بی لیاقتی همسرش -پتر سوم- بر سر کار آمد، علاوه بر 34 سال رهبری مقتدرانه، با حرارت و ماجراهای زیاد شهوت طلبی کرد و معشوق های جوان بسیار اختیار کرد و ثروت زیادی در پای آنها ریخت.

فعلا ظاهرا دو قسمت از این سریال پخش شده. امتیاز فعلی این سریال 6.2 است. گرچه برای یک مینی سریال پیروز باید دست کم نمره 7 را انتظار داشته باشیم، اما این سریال برای مخاطبی که داستان های واقعی تاریخی و صحنه های درباری و دکور و لباس های تاریخی را دوست دارند و علاقه دارند حقایقی در مورد یک شخصیت تاریخی بدانند، بسیار مناسب است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 468

به "پیشنهاد سریال: کاترین کبیر از شبکه HBO" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد سریال: کاترین کبیر از شبکه HBO"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید