پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی؛ تجربه ای زنده از حیات وحش

به گزارش مجله تور یک روزه، پارک ملی کروگر، که تجربه ای زنده از حیات وحش را برای گردشگران رغم می زند، در نوع خود بهتربن در قاره آفریقا است و دنیا آنرا کاملا متمایز می داند. این پارک جنگلی برای حمایت از حیات وحش آفریقای جنوبی، در سال 1898 تاسیس شد. با وجود پارکهای جنگلی متعدد در قاره آفریقا، کروگر با مساحتی معادل 2 میلیون هکتار در این میان بی همتا است و در سیاست ها و تکنیک های مدیریت منابع طبیعی پیشتاز است.

پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی؛ تجربه ای زنده از حیات وحش

لک لک نوک زرد. شمال پارک، مرکز پرنده های آفریقای جنوبی است و گونه هایی در آنجا وجود دارند که در قسمت های جنوبی دیده نمی شوند.

سواحل رودخانه ای در حاشیه رودخانه Luvuvhu بهترین مکان برای دیدن Nyala (نوعی بز کوهی) در آفریقای جنوبی است. گونه های دیگر از این جانوران در این منطقه Eland و Bushbuck هستند.

اطراف Mopani اغلب گله های بوفالو وجود دارد و دیدن شیر در آنجا نیز غیر معمول نیست. همینطور می توانید گونه های کمیاب تر از بزهای کوهی مانند Tsessebe و Roan را ببینید.

بیشتر فعالیت حیوانات در نزدیکی رودخانه ها دیده می شود. در امتداد رود لتابا فیل ها حکم فرما هستند و حضور شیرها و پلنگ ها نیز دیدنی است.

شانس نزدیک شدن به شیرها در کروگر مرکزی بیشتر از بقیه نقاط پارک است. نیمه شرقی چمن زار مرکزی پارک عمدتا شامل دشت هایی از جنس بازالت است که علفزاری برای چریدن حیوانات می باشد و درختان به طور محدودی در آن رشد می کنند.

چمن زارهای Sabie جنوبی اغلب محل قابل اطمینانی برای گله های بزرگ بوفالو و گورخر هستند و منطقه پل کروکودیل، برای زرافه ها و شیرها خوب است، در حالیکه کرگدن ها به طور یکنواختی در امتداد جاده Nhlowa در حال چریدن هستند.

بهترین صحنه ها را می توان در جنوب غرب، تقریبا نزدیک Berg-en-Dal، دید که در آنجا علفزارها، گله هایی از چرندگانی مانند گورخر و زرافه را به خود جذب می کنند و شیرها آنها را شکار می کنند.

شمالی ترین منطقه

شمالی ترین قسمت کروگر، منحصر به فرد است. زیرا در نواحی گرجهتی واقع شده است و جنس زمین آن از سنگهای ماسه ای است. اما سنگ گرانیت و بازالت سایر مناطق پارک را پوشش داده است.

ویژگی های اصلی شمالی ترین مناطق این پارک، مناظر رودخانه های Limpopo و Luvuvhu هستند. کوه های ماسه-سنگی در شمال غرب و اکوسیستم قابل توجه در شمال شرق به نام Nwambiya از دیگر شاخصه های این منطقه هستند.

منطقه شمالی

علفزارهای شمالی، از شمال Letaba تا زمین های آبرفتی Shingwedzi در مقایسه با بیشتر نقاط پارک حیوانات کمتری دارد. حجم علفزارها در این ناحیه خیلی کمتر از کروگر جنوبی است.

چمن زار مرکزی پارک

بیشترین جمعیت شیر را دارد و شیرها ممکن است که در هر نقطه از جهت دیده شوند. شکار برای شیرها در این منطقه فراوان است. گاهی اوقات علف های بلند باعث می شود که گله های گورخر و بوفالو در امان بمانند.

چمن زارهای جنوب غربی

زیستگاه پلنگ در گذشته از آفریقای جنوبی تا کره در سراسر آفریقا و جنوب آسیا پراکنده بود. اما تخریب زیستگاه و شکار، قلمرو این حیوان را به شدت کاهش داده و امروزه بیشترین تراکم پلنگ ها دراین منطقه است. انواع میمون ها، گراز، مرغان زمینی و انواع علف خواران از طعمه های پلنگ محسوب می شوند.

جنوب غرب پارک

کوهستانی ترین قسمت آن محسوب

می شود و میزان بارندگی آنجا از سایر نقاط بیشتر است. این کوههای گرانیتی را می توان به دو زیست بوم مهم تقسیم کرد. کوه Malelane در جنوب و Pretoriuskop در غرب.

منطقه جنوب شرقی

احتمال دیدن 5 حیوان اصلی آفریقا (فیل، بوفالو، شیر، پلنگ و کرگدن) در جنوب شرق پارک در مقایسه با دیگر مکان ها، بیشتر است. در دو رودخانه اصلی جنوب شرقی کروگر (Sabie و Crocodile)، آب در تمام سال جاری است.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 759

به "پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی؛ تجربه ای زنده از حیات وحش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی؛ تجربه ای زنده از حیات وحش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید