مقاصد گردشگری دوستدار حیوانات ، با پارک های ملی بیشتر آشنا شوید!!

به گزارش مجله تور یک روزه، اگر شما هم عاشق حیوانات هستید، گزینه های بسیاری برای انتخاب یک مقصد تعطیلات برای شما وجود دارد. بسیاری از مکان ها هستند که به شما اجازه می دهند تا شما به بازدید و تعامل با انواع حیوانات بپردازید. شما می توانید مقصدهای شناخته شده حیات وحش در دنیا مانند کشور نیوزیلند را انتخاب کنید و به آنجا مراجعه کنید. بعلاوه شما می توانید به پارک های دنیای مانند پارک دیزنی که یک پارک دنیای حیوانات است نیز مراجعه کنید. در نظر بگیرید که انجام کارهای داوطلبانه در تعطیلات برای نجات حیات وحش، این اجازه را به شما می دهد تا شما ارتباط بهتری با حیوانات برقرار کنید و تاثیر فکری مثبتی در دنیا در زمینه حقوق حیوانات و محیط زیست ایجاد کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با مناطقی آشنا شوید که می توانسید از نزدیک و به طور محبت آمیز، با حیوانات در تعامل باشید، از جمله باغ وحش دیزنی، پارک های ملی و اماکن دوستدار حیوان خانگی.

مقاصد گردشگری دوستدار حیوانات ، با پارک های ملی بیشتر آشنا شوید!!

سه روش کلی برای معین یک مقصد خوب برای دیدنی حیوانات از نزدیک

1- انتخاب یک باغ وحش ممتاز

2- انتخاب جنگل و مزارع و پارک های حیات وحش

3- انجام یک سفر دریایی برای دیدنی جانوران دریایی

روش اول : انتخاب یک باغ وحش ممتاز

1) رفتن به باغ وحش دیزنی

باغ وحش دیزنی به پادشاه باغ وحش ها معروف است و در اورلاندو، فلوریدا آمریکا واقع شده است. باغ وحش دیزنی یک باغ وحش تمام آفریقایی است و شما می توانید حیوانات عجیب و غریب مانند زرافه ها و فیل ها را در آن ببینید. شما می توانید یک گردش اکتشافی به آفریقا داشته باشید، در حالی که در پارک شهر هستید. باغ وحش دیزنی، اجازه دیدن حیوانات از نزدیک را به شما می دهد و به عنوان یک باغ وحش دنیای دارای بسیاری از جاذبه های مختلف است. اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات با چند نفر از دوستداران حیوانات هستید، باغ وحش دیزنی می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.

2) اقامت در هتل Giraffe Manor در کشور کنیا

باغ وحش دیزنی، تمی شبیه به پارک داشت و متفاوت از جنگل های واقعی بود. اگر بودجه اش را دارید، سفر به کنیا و اقامت در Giraffe Manor (زرافه مانور) را از دست ندهید. این یک هتل خصوصی در مجموعه زمینی به مساحت 12 هکتار است. زرافه ها اغلب به این منطقه مراجعه می نمایند. حتی گاهی اوقات، آنها سر خود را به وسیله پنجره به امید گرفتن یک غذا از مهمانان هتل، داخل اتاق ها می نمایند که بسیار می تواند مجذوب نماینده باشد، البته قبل از غذا دادن به زرافه با کارگران هتل مشورت کنید و از آنها اجازه بگیرید تا شما مطمئن شوید که تغذیه ای که به آنها می دهید برایشان مضر نباشد.

3) گذراندن تعطیلات در بوتسوانا کشور آفریقای جنوبی

هر ساله تعداد زیادی از گورخر ها به رودخانه Boteti در بوتسوانا مهاجرت می نمایند. اگر شما طوری برنامه ریزی کنید که زمان بازدیدتان با زمان مهاجرت همراه باشد، به احتمال زیاد می توانید جمعیت بزرگی از گورخرها را در بستر و کنار رودخانه مشاهده کنید که اگر شما عاشق مشاهده حیات وحش هستید، این کار می تواند یک تعطیلات سرگرم نماینده برای شما باشد.

4) سفر به استرالیا

استرالیا دارای بسیاری از گونه های حیات وحش است که بعید است، در جاهای دیگر بتوانید ببینید. حدود 80 درصد از حیات وحش دنیا، تنها در استرالیا وجود دارد. برای دیدن حیواناتی مانند wombats، کوالا، و کانگوروها، تنها راه، سفر به استرالیا است. اقامت در یک منطقه روستایی برای دیدن حیات وحش استرالیا توصیه می گردد. همه چیز از جمله کاوش و جستجو و طبیعت گردی و گردش و سرگرمی، دیدن منظره ها فوق العاده حیات وحش در سفر به استرالیا باعث می گردد که یک تجربه کامل برای دوستداران حیات وحش به وجود بیاید.

5) همراهی داوطلبانه در نجات حیوانات

شما می توانید در هر گونه عملیات نجات حیوانات به صورت داوطلبانه شرکت کنید و هم به حیوانات آسیب دیده یاری کنید، هم آنها را از نزدیک مشاهده کنید . برای عملیات نجات حیوانات، می توانید به یاری دامپزشکانی که در حال یاری به حیوانات وحشی مانند شیرها هستند، بپردازید، البته یک سری موسسه های خیریه هم وجود دارد که شما می توانید یاری های مالی خود را به آنها بدهید تا آنها در یاری به حیوانات آسیب دیده از آن یاری مالی استفاده نمایند. راهکار دیگر، عضویت در برخی سازمان های مرتبط است که ممکن است با شرایط خاصی، اعضای داوطلب برای نجات حیوانات انتخاب نمایند، البته قبلش باید اطمینان حاصل کنید که شما واجد شرایط همکاری با آنها و شرکت در عملیات نجات حیوانات هستید .

روش دوم : رفتن به جنگل و مزارع و یا پارک های حفاظت شده حیات وحش

1) مراجعه به پارک های ملی

برای دیدنی ملموس تر حیوانات و با مجذوب نمایندهیت بیشتر، می توانید به پارک های ملی مراجعه کنید. در بیشتر کشورها حتی کشورهای آفریقایی، پارک هایی با عنوان پارک های ملی وجود دارند که به صورت محافظت شده می باشند و در آنها امکاناتی فراهم شده که دنیاگرد ها و دنیاگردان بتوانند به آن پارک ها بروند و به طور مستقیم و خیلی نزدیک، حیات وحش و طبیعت پارک را دیدن نمایند، از جمله این پارک های ملی، پارک معروف به یلوستون می باشد که از پارک های ملی آمریکا بوده و مرکز و خانه حیواناتی مانند خرس، گاومیش کوهان دار آمریکایی، گوزن و گرگ است. پارک ملی جزیره باک در ویرجینیا نیز خانه بسیاری از گونه های حیات وحش بومی این منطقه است.

2) رفتن به جزیره Mackinac

جدا از پارک های ملی که در بسیاری از کشورها وجود دارند، جزیره Mackinac یک جزیره کوچک در میشیگان، کنار دریاچه هرن است که برای دیدن حیوانات بومی می توانید به آن مراجعه نمایید. به جز وسایل نقلیه اضطراری، هیچ وسیله نقلیه دیگری مجاز به حضور و حرکت در جزیره نمی باشد. افراد به وسیله اسب و کالسکه باید به این جزیره سفر نمایند. اینجا می تواند یک مقصد سرگرم نماینده در تعطیلات برای عاشقان اسب ها باشد .

3) سفر به جزیره Chincoteague

جزیره Chincoteague که در ویرجینیا واقع شده است، محل تجمع گله ای از اسب های وحشی در ماه ژوئیه است که یک رویداد شناخته شده می باشد. این رویداد مربوط به مهاجرت اسب های در حال عبور از سراسر رودخانه بوده و به همین علت، جزیره Chincoteague به عنوان جزیره اسب های شناگر شناخته شده است. اگر قصد دیدن شنای اسب ها را از نزدیک دارید، سفر به این جزیره را از قلم نیاندازید. بعلاوه توجه داشته باشید که این جزیره، یک مقصد دنیاگردی خوب است و هتل های بسیار در اطراف رودخانه و در جزیره وجود دارد.

4) بازدید از نمایشگاه ها

اگر شما در حال برنامه ریزی برای تعطیلات آخر هفته هستید و زمان زیادی ندارید، می توانید از نمایشگاه هایی که در نزدیکی شما وجود دارد، بازدید کنید. در طول تابستان، بسیاری از منطقه ها، میزبان نمایشگاه ها هستند. در این نمایشگاه ها معمولا علاوه بر نمایش های سوارکاری و مواد غذایی، نمایش هایی از حیواناتی مانند اسب و دام های دیگر نیز نشان داده می گردد. این یک روش مقرون به صرفه و سریع برای دیدن حیوانات از نزدیک است که تجربه خوبی نیز هست.

5) اگر حیوان خانگی دارید..!!

اگر حیوان خانگی مثل سگ و گربه و... دارید و باید آن ها را هم در سفر با خود ببرید، از قبل باید برای اینکار برنامه ریزی کنید. اگر قرار است با ماشین شخصی سفر کنید، باید هر چند دقیقه یک بار، حیوان را از ماشین خارج کنید، به او غذا بدهید و کمی بگردانیدش. اگر با هواپیما و سایر وسایل نقلیه عمومی، سفر می کنید، باید مطمئن شوید که منع قانونی برای این موضوع وجود ندارد و اینکه برخی اوقات یک هزینه جداگانه برای حیوان خانگی در نظر گرفته می گردد که باید این هزینه را پیش بینی کنید. در آخر هم اینکه، اگر در هتل اقامت دارید، باید پیش از مستقر شدن، تحقیق کنید، چون برخی از هتل ها قوانین سخت گیرانه ای برای حضور حیوان خانگی در هتل دارند و برخی اجازه ورود حیوان خانگی را نمی دهند. برخی هم یک هزینه جداگانه و اضافی دریافت می نمایند. نکته آخر اینکه همواره قبل از سفر با حیوان خانگی با دامپزشک خود مشورت کنید.

روش سوم : رفتن به یک سفر دریایی و کسب تجربه ای مهیج

1) داوطلب کار برای سازمانهای محیط زیستی

به گالاپاگوس سفر کنید. گالاپاگوس، مرکز یک جمعیت بزرگ از لاک پشت های دریایی است که احتیاج به تحقیقات و محافظت زیادی دارد. سازمان دریایی لاک پشت های جزیره گالاپاگوس، اغلب احتیاج به داوطلب جهت یاری برای جمع آوری داده ها و بازیابی و حفاظت از محیط حیات وحش منطقه را دارند. برای این سفر احتیاجمند 3850 دلار پول هستید که صرف غذا، مسکن و حمل و نقل به وسیله جزایر به این منطقه می گردد. علاوه بر یک تجربه دریایی در این منطقه، سرگرمیاتی چون دوچرخه سواری در کوهستان، پیاده روی و غواصی را نیز می توانید تجربه کنید .علاوه بر لاک پشت های دریایی، جزایر گالاپاگوس دارای لاک پشت های دیگر، پنگوئن ها و ایگواناها نیز می باشد.

2) سفر به کاستاریکا

برای غواصی، کاستاریکا می تواند یک مکان سرگرم نماینده برای تعطیلات شما باشد. اگر شما عاشق یک زندگی دریایی هستید، می توانید در کاستاریکا با غواصی، حیوانات دریایی مانند دلفین ها، لاک پشت های دریایی، ماهی تن و اشعه manta را از نزدیک ببینید و یک تجربه فوق العاده در این سفر داشته باشید، البته علاوه بر زندگی و حیات وحش دریایی، بسیاری از مردم و دنیاگرد ها برای لذت بردن از دیدنی پرنده های مختلف به کشور کاستاریکا سفر می نمایند.

3) تعطیلات در هاوایی

اگر شما عاشق حیات وحش و یک زندگی دریایی هستید، حتما نیم نگاهی هم به سفر به جزایر هاوایی بیندازید. این جزایر، مرکز بسیاری از جانوران دریایی است، به طوری که غواصی در این منطقه، همواره یکی از گزینه های مسافران و بازدیدنمایندگان است. برخی از هتل های منطقه نیز در استخر خود، دلفین دارند و مربیانی نیز در آنجا حضور دارند که به مسافران آموزش می دهند که از نزدیک با یک دلفین تعامل برقرار نمایند و با آن شنا نمایند. اگر می خواهید که شنا با دلفین ها را تجربه کنید، یک سفر به جزایر هاوایی داشته باشید.

4) بازدید از Cove

این منطقه که در اورلاندو واقع در شهر فلوریدا آمریکا قرار گرفته است، این امکان را به مهمانان می دهد که فرصت شنا با دلفین ها را پیدا نمایند. اگر شما هم عاشق زندگی دریایی و تنوع حیات وحش آن هستید، راهنمای کتاب مسافرت به اورلاندو و بازدید از Cove را حتما مطالعه کنید. علاوه بر دیدن حیات وحش دریایی، شما می توانید یک سفر به پادشاه باغ وحش حیوانات یعنی دیزنی برای دیدن حیوانات عجیب و غریب نیز داشته باشید. منطقه فلوریدا منطقه بزرگی است و اگر شما در حال سفر با افرادی هستید که علاقه چندانی به حیوانات ندارند، می توانید از دیگر جاذبه های دنیاگردی منطقه نیز دیدن کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2151

به "مقاصد گردشگری دوستدار حیوانات ، با پارک های ملی بیشتر آشنا شوید!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد گردشگری دوستدار حیوانات ، با پارک های ملی بیشتر آشنا شوید!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید