وارنا ؛ سرزمین ماسه های طلایی(

به گزارش مجله تور یک روزه، وارنای بلغارستان به سرزمین ماسه های طلایی و مروارید دریای سیاه شهرت دارد.

وارنا ؛ سرزمین ماسه های طلایی(

وارنا یکی از شهرهای توریستی کشور بلغارستان در اروپای شرقی است. وارنا به مروارید دریای سیاه شهرت دارد و به دلیل سواحل ماسه ای زیبا و آرامش بخشش به یکی از دلنشین ترین شهرهای تفریحی اروپایی تبدیل شده است. با صفحه گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با هم به وارنای بلغارستان سفر کنیم و روی شن های طلایی آن قدم بزنیم.

وارنا، شهری برای تمام فصول

سرزمین ماسه های طلایی وارنا به لطف پوشش گیاهی بی نظیر و سواحل زیبا، سالانه گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا مجذوب خود می نماید. وجود امکانات مدرن تفریحی و هتل های لوکس در قلب جنگل، این منطقه را دوست داشتنی تر نموده است.

ماسه های طلایی استراحت گاهی مجلل و مفرح برای بچه ها و خانواده ها است. امکانات ورزشی، تفریحی و چشمه های آب درمانی از جذابیت های وارنا به شمار می فرایند. برخی از مشهورترین دیدنی های وارنا عبارتند از:

بالچیک Balchik

بالچیک تفرجگاهی کوچک است که در شمال ساحل دریای سیاه واقع شده است و در قرن پنجم قبل از میلاد ساخته شده است. این تفرجگاه به عنوان اقامتگاه ییلاقی ملکه ماریا، مورد استفاده قرار می گرفت. عمارت آن ترکیبی گلچین شده از سبک های شرقی و اروپائی، با بوستان های جذابی است که بیش از 600 گونه گیاهان نادر و کمیاب در سراسر دنیا را در خود جای داده است.

دماغه زیبای کالیاکرا Kaliakra

دماغه زیبای کالیاکرا در وارنا بسیار جذاب و دیدنی است. دماغه کالیاکرا شامل یک ساحل سنگی با ارتفاع 200 متر در دریای سیاه است که به احترام دختری با همین نام، نامگذاری شده است. بناهای دختر چهل ساله و کلیسای سنت نیکولای از قسمت های مهم این قسمت هستند.

کلیسای وارنا

یکی از مهم ترین نمادهای شهر، کلیسای وارناست که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. از دیدنی های این کلیسا می توان به نقاشی های دیواری مجلل، سریر اسقف و شیشه های منقوش اشاره نمود. مناظر زیبایی از شهر را می توان از بالای برج ناقوس این کلیسا نظاره کرد. برای بالا رفتن از برج ناقوس کلیسا بایستی 133 پله مارپیچی را پشت سر بگذارید. در طول سفر خود به وارنا برای اینکه وقت تان را به بهترین وجه ممکن بگذرانید می توانید از تورهای بسیار مفرح و شادی که در شهر فروخته می شوند، بهره ببرید.

تفریحات ساحلی

افراد بسیاری برای سپری کردن تعطیلاتی رویایی و استفاده از دریا، ساحل و خورشید به شهر وارنا در کشور بلغارستان سفر می نمایند. این شهر پر از هتل های مختلف است. شما می توانید در حال استراحت انواع خوراکی های خوشمزه را بخورید و نوشیدنی های خنک را امتحان کنید.

هتل ها معمولا به ساحل دسترسی دارند. هتل های گران تر ساحل اختصاصی خود را دارند و البته اگر بخواهید اتوبوسی ارزان شما را به سواحل مختلف شهر می رساند.

علاوه بر آن، انواع و اقسام تفریحات دریایی و آبی در شهر وجود دارد که معمولا مطابق میل جوان ترها است.

غذاهای بلغاری

نمی گردد از وارنا سخن گفت و صحبت از غذاهای لذیذ آن به میان نیاورد. آشپزی کشور بلغارستان از مناطق بالکان، ترکیه و یونان تاثیرات زیادی گرفته است. در این شهر، لبنیات بسیار باکیفیت هستند و در آشپزی از گوشت های تازه استفاده می نمایند. در کل در سفر به وارنا نگران غذا نباشید. غذاهای این منطقه با ذائقه ایرانی ها سازگار است.

بلغاری ها تقریبا در هر غذایی از ماست و پنیر مشهورشان سیرنه استفاده می نمایند. همین موضوع باعث شده گیاه خواران نیز گزینه های لذیذ زیادی پیش روی خود داشته باشند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 770

به "وارنا ؛ سرزمین ماسه های طلایی(" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وارنا ؛ سرزمین ماسه های طلایی("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید