هشدار درباره شیوع اختلالات بینایی مرتبط با شغل

به گزارش مجله تور یک روزه، کارشناسان سازمان بین المللی کار (ILO) و آژانس بین المللی پیشگیری از نابینایی (IAPB) در گزارش مشترکی هشدار دادند که در حال حاضر حدود 13 میلیون نفر در دنیا با اختلال بینایی مرتبط با شغل زندگی می نمایند.

هشدار درباره شیوع اختلالات بینایی مرتبط با شغل

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان بین المللی کار، این سازمان ها تاکید کردند که برای حفظ سلامت چشمِ کارگران، باید اقدامات پیشگیرانه بیشتری انجام گردد.

در این گزارش تحت عنوان سلامت چشم و دنیای اشتغال آمده است که 13 میلیون نفر با اختلال بینایی مرتبط با کارشان زندگی می نمایند و تخمین زده می گردد که سالانه 3.5 میلیون آسیب چشمی در محیط های شغلی اتفاق می افتد.

سلامت چشم به طور قابل توجهی بر بازار کار و فعالیت ها شغلی کارکنان تأثیر می گذارد. کارگرانی که دارای اختلال بینایی هستند 30 درصد کمتر از افرادی که این مشکل را ندارند می توانند شغل پیدا نمایند و این مطالعه تاکید دارد که بیش از 90 درصد موارد اختلال بینایی با شیوه های موجود و ارزان قابل پیشگیری یا درمان هستند.

کارشناسان خاطر نشان می نمایند: کارگران باید از خطراتی که ممکن است بر سلامت چشم آن ها تأثیر بگذارد آگاه شوند و کارگران و نمایندگان آن ها نیز باید در خصوص برنامه های بهداشت چشم و روش های حفاظت از بینایی در محل کار، هدایت ها و مشاوره های لازم را دریافت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 شهریور 1402 بروزرسانی: 15 شهریور 1402 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2249

به "هشدار درباره شیوع اختلالات بینایی مرتبط با شغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره شیوع اختلالات بینایی مرتبط با شغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید