هشدار درباره تحرکات آمریکا در شورای امنیت برای ادامه حضور نظامی خود در عراق

به گزارش مجله تور یک روزه، یک کارشناس امنیتی عراقی درباره تحرکات آمریکا در شورای امنیت برای کسب حمایت جامعه بین المللی از ادامه حضور نظامیان خود در عراق هشدار داد.

هشدار درباره تحرکات آمریکا در شورای امنیت برای ادامه حضور نظامی خود در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت الموقف العراقی کریم خیکانی کارشناس امنیتی عراقی دیروز نسبت به تحرکات آمریکا و اقدامات آن در شورای امنیت برای تحمیل حضور نظامیان بیگانه در عراق هشدار داده و اظهار داشت که ایالات متحده٬ حضور عناصر جنایتکار و تروریست داعش را در داخل عراق به منظور کسب تاییدیه شورای امنیت برای ابقای نیروهای ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش در عراق افزایش خواهد داد.

خیکانی بیان کرد که واشنگتن ممکن است سرکردگان داعش را که در پایگاه های آمریکا و به ویژه در تنف و حسکه مشغول آموزش آنهاست٬ به سمت عراق سوق دهد.

وی افزود آمریکا میخواهد به منظور نقض مصوبه عراق مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه٬ به شورای امنیت روی آورده تا پس از تحریک تروریست ها به سمت عراق و عملیات های جنایتکارانه٬ تصویری مبنی بر اینکه عراق به دلیل حضور تروریسم در این کشور همچنان تهدید اول برای دنیا محسوب می گردد و نیروهای ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش باید در عراق بمانند؛ حمایت جامعه بین المللی را برای ابقای خود در این کشور به دست بیاورد.

این کارشناس عراقی اظهار داشت که نیروهای امنیتی در همه گروه ها باید استقرار خود در مناطق مختلف کشور را تقویت نموده و دولت نیز باید هرچه سریعتر سامانه های پدافند هوایی را خریداری نموده و نیروهای امنیتی را به شکل مناسبی تسلیح کند.

وی همچنین به عقد قرارداد با روسیه و چین برای خرید بالن و سامانه های شناسایی دوربرد برای رصد هرگونه تحرکات تروریستی که ممکن است در نوار مرزی با سوریه رخ دهد٬ تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 732

به "هشدار درباره تحرکات آمریکا در شورای امنیت برای ادامه حضور نظامی خود در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره تحرکات آمریکا در شورای امنیت برای ادامه حضور نظامی خود در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید