نمایندگان کابل و طالبان 16 اوریل در استانبول نشست برگزار می نمایند

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرگزاری خبرنگاران- نمایندگان دولت افغانستان و طالبان قرار است 16 اوریل جاری میلادی با پیشنهاد دولت آمریکا در استانبول نشست برگزار نمایند.

نمایندگان کابل و طالبان 16 اوریل در استانبول نشست برگزار می نمایند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نشست بخشی از کوشش جدید دولت آمریکا برای وضع آتش بس در افغانستان و ایجاد شرایطی برای یک فرایند انتقالی در کابل است.

در حالیکه دولت افغانستان خود را برای مذاکرات صلح آماده می نماید، امید دارد که آمریکا رویکردی شرایط -محور را در نظر داشته باشد بجای آنکه یک چارچوب زمان بندی شده را برای توافق هایش با طالبان در پیش بگیرد.

نمایندگان طالبان و دولت کابل 16 آوریل در استانبول در حالی نشست دارند که این مذاکرات بخشی از یک برنامه چهار بخشی مطرح شده در نامه ارسالی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در فوریه امسال میلادی است.

یکی از افرادی که به این نشست واقف است، گفت: آمریکا باید رویکردی شرایط-محور را با طالبان در پیش بگیرد نه یک رویکرد زمان بندی شده را. توافق امضا شده در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با طالبان شرایطی را با پیامدهای عظیم برای طرف افغانستان در پیش دارد که بخشی از طرف امضا کننده این توافق در سال گذشته میلادی نبوده است.

این مقام آگاه همچنین گفت: زمان بیشتری برای رسیدگی به اوضاع امنیتی و مسائل دیگر در افغانستان احتیاج است و نیروهای افغان اکنون رهبری علملیاتی را که در کشور علیه شبه نظامیان انجام می گردد، برعهده دارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1541

به "نمایندگان کابل و طالبان 16 اوریل در استانبول نشست برگزار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان کابل و طالبان 16 اوریل در استانبول نشست برگزار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید