رای قاطع کنگره آمریکا علیه ترامپ

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران آنلاین:نمایندگان کنگره آمریکا با 354 رای مثبت به یک قطعنامه فراحزبی، سیاست خروج نیروهای نظامی این کشور از شمال سوریه را محکوم کردند.

رای قاطع کنگره آمریکا علیه ترامپ

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، همراهی اکثریت نمایندگان جمهوری خواه در کنگره آمریکا با نمایندگان دموکرات درباره سیاست عقب نشینی از شمال سوریه حکایت از انتقادهای گسترده ای دارد که سیاست خاورمیانه ای ترامپ برانگیخته است.

خبرگزاری آلمان با انتشار گزارشی از واشنگتن خبر مربوط به رای گیری پیرامون قطعنامه ای فراحزبی درباره سیاست دولت ترامپ در قبال سوریه را رسانه ای نموده است.

در این قطعنامه فراحزبی، سیاست خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال سوریه، سیاستی خطا ارزیابی شده است. در جریان رای گیری، 354 نماینده کنگره با رای خود به این قطعنامه، سیاست خروج آمریکا از شمال سوریه را محکوم کردند.

این قطعنامه تنها 60 رای منفی داشت. به این ترتیب 129 نماینده جمهوری خواه نیز با رای خود به این قطعنامه، با نمایندگان دموکرات در این رابطه هم صدا شده اند.

در این قطعنامه همچنین از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درخواست شده است بی درنگ به عملیات نظامی خود در شمال سوریه انتها دهد.

مخالفان سیاست آمریکا در قبال سوریه بر این باورند که سیاست دولت ترامپ درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا، راه را برای آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه هموار ساخته است.

ترامپ این انتقادها را بی اساس خوانده و اعلام نموده است که او مایل به خروج سربازان آمریکایی از جنگ های بی انتها است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 481

به "رای قاطع کنگره آمریکا علیه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای قاطع کنگره آمریکا علیه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید