میز ناهارخوری کم جا بهترین گزینه برای آپارتمان های نقلی

به گزارش مجله تور یک روزه، روش ایده آل برای انتخاب مبلمان مناسب جهت فضای غذاخوری به ویژه برای محیط های کوچک، خرید میز ناهارخوری کم جا یا به اصطلاح نُقلی است. این مبلمان که اغلب از یک میز دایره ای، مربعی و حتی مستطیلی ساخته می گردد، قابلیت پنهان کردن کامل یا بخشی از جایگاه ها در خود را دارا است.

میز ناهارخوری کم جا بهترین گزینه برای آپارتمان های نقلی

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

هدف از ساخت چنین میزها یقیناً صرفه جویی در فضا و ایجاد چشم انداز مناسب در طراحی فضای ناهارخوری است. از این میز اغلب در فضایی نزدیک به آشپزخانه و یا قسمتی کوچکی از فضای نشیمن استفاده می گردد. به هر روی، برای شناخت بیشتر این میزهای ناهارخوری کم جا، با مقاله دیگری از ویکی ساختمون همراه باشید.

میز ناهارخوری کم جا چیست؟

همه ما یقیناً دوست داریم میز ناهارخوری عظیم و مجللی داشته باشیم، اما محدودیت های فضایی انتخاب های ما را محدود می نمایند. میزهای ناهارخوری کم جا از جمله مبلمان خانگی است که در آن هر فرد از خانواده با اعضای دیگر در کنار هم قرار می گیرند تا یک وعده غذای دلپذیر را نوش جان نمایند. امروزه، میزهای ناهارخوری در طرح های مختلفی در بازار موجود هستند که اغلب آنها در مدل های چهار نفره یا شش نفره با قابلیت جمع شدن جایگاه ها در زیر میز طراحی می شوند. ویژگی های این میزها به توضیح زیر هستند:

  • متریال: چوب طبیعی، ام دی اف، فلزی و پلاستیکی
  • تعداد نفرات: یک نفره، دو نفره، چهار نفره و شش نفره
  • شکل: دایره ای، بیضی شکل، مربعی و مستطیلی
  • مکانیزم جمع شوندگی: تاشو و تبدیلی (از قطعات جدا و متصل به هم تشکیل شده است که در زمان عدم استفاده، به ابعاد کوچک در می آید).

فواید و معایب میز ناهارخوری کم جا

مزایا میزهای ناهارخوری نقلی و کوچک به توضیح زیر هستند:

انتخابی مناسب برای فضای کوچک: اگر اخیراً وارد محل زندگی جدید خود شده اید و به دنبال مبلمان ناهارخوری هستید که بتواند فضای جمع و جوری برای شما ایجاد کند، کافی است به سراغ میزهای ناهارخوری کم جا بروید. این میزها از چوب، فلز و پلاستیک ساخته می شوند و دارای پوشش پارچه ای، چرمی یا شیشه ای هستند. مناطق کوچک نباید از هر چیزِ عظیم شلوغ شوند، مگر اینکه در خصوص آن بسیار مطمئن باشید. میز ناهارخوری نقلی برای هر فضایی کوچکی در محیط های مسکونی، اداری و تجاری مفید بوده و بهتری راه چاره برای صرفه جوی در فضا هستند. به هر روی، سعی کنید میز خود را ساده، کوچک و زیبا انتخاب کنید.

قابلیت گسترش: همان طور که گفته شد، بسیاری از مجموعه میز ناهار خوری نُقلی، در صورت احتیاج قابل تبدیل به اندازه های عظیم تر نیز هستند. اگر غالباً میهمانان و دوستان خود را دعوت می کنید، می توانید میز خود را گسترش دهید. به عبارتی، میزهای ناهارخوری کوچک در عین حال که می توانند قابل فشرده شدن باشند، امکان گسترده شدن را نیز دارند. اگر به دنبال چنین میزهایی هستند حتماً به مدل های تاشو فکر کنید، زیرا بعضی مدل های دیگر این نوع میزها دارای طراحی ثابت بوده (مثلاً چهار نفره) و غیر قابل گسترش هستند.

رابطه محبت آمیز بیشتر: طراحی معمول یک میز ناهار خوری کم جا اغلب گِرد یا مربعی است. افرادی که در اطراف میز کنار هم نشسته اند، می توانند چهره های یکدیگر از نزدیکی ببینند و با حالتی محبت آمیز تر با یکدیگر مکالمه نمایند. همچنین چنین میزی می تواند نشان از اتحاد و دوستی بیشتر افراد باشد. به ویژه برای زوج های جوان که در خانه های کوچک تر زندگی می نمایند، داشتن یک میز ناهارخوری نقلی، احساسات آنها را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک می نماید.

متحرک بودن: از آنجا که میزهای کم جا جمع و جور هستند، وزن کمی هم دارند. میز و جایگاه را می توان در هر نقطه از خانه به راحتی حرکت داد. اگر فرزندان شما دوست دارند به همراه خوردن غذا، تلویزیون تماشا نمایند، می توانید محل میز و جایگاه ناهارخوری خود را تغییر دهید. اگر هم روزی احساس کردید که به فضای تازه ای احتیاج دارید، می توانید میز غذاخوری کم جای خود را به بالکن و یا هر فضای باز دیگری حمل کنید.

سبک های مختلف: از آنجا که شما تا به امروز میزهای ناهار خوری گرد و مربعی را در متریال های مختلفی دیده اید، به این معنا نیست که نمی توانید یک طرح مدرن را در آغوش بگیرید. میزهای ناهار خوری نقلی که امروزه ساخته می شوند، برای هر نوع سلیقه و سبک محیط داخلی اعم از مدرن، کلاسیک و مینیمال طراحی می شوند. اگر محیط خانه شما سنتی است، یک میز گرد چوبی با جزئیات طراحی مناسب است، یا اگر محیط شما دکوراسیون مدرنی دارد، یک میز ناهارخوری ساده با بدنه فلزی و سطح شیشه ای عالی است.

بعضی از جوانب منفی میز ناهارخوری کم جا به توضیح زیر هستند:

محدودیت ابعاد: مهمترین نکته منفی این میزها، محدودیت ابعاد است. به این معنا که اگر شما روزی به خانه عظیمتری نقل مکان کنید، این میزها دیگر کاربردی نیستند و شما مجبور هستید آنها را کنار بگذارید، یا اگر مهمان های زیادی دارند، میزهای کم جا نمی توانند پاسخ گویی احتیاجهای شما باشند.

راهنمای خرید میز ناهارخوری کم جا

چه با دوستان و چه با خانواده، یک میز ناهارخوری می تواند یک سرمایه گذاری عظیم باشد. به همین دلیل مهم است که وقتی پا به بازار می گذارید، بدانید که باید به دنبال چه میزی بگردید. در این راستا، ما راهنمای خرید بهترین میز ناهارخوری کم جا را در زیر آورده ایم:

فضای خود را اندازه بگیرید؟

مبلمان غذاخوری خود را تصور کنید که قرار است در محیط قرار گیرد، چه قدر ابعاد احتیاج است؟ اندازه گیری طول و عرض میز برای اطمینان از مناسب بودن ابعاد میز و جایگاه بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که فضای لازم را برای رفت و آمد افراد بسیار مهم است، به خصوص اگر محیط زندگی شما خیلی کوچک باشد.

به چه تعداد جایگاه احتیاج دارید؟

از دو تا شش جایگاه قابل انتخاب است، اما مهم است که آنالیز کنید که چند نفر در روز از میز ناهارخوری استفاده خواهند کرد معمولاً برای فضاهای کوچک و فشرده، دو تا چهار جایگاه ایده آل است، در حالی که میزهای چهار تا شش نفره برای میزبانی از تعداد کمی مهمانان نیز مناسب است.

میز چه شکلی باشد؟

یک میز گرد یا بیضی شکل برای به حداکثر رساندن فضا عالی است نسبت به میز مربعی می تواند فضای کمتری اشغال کند. اما میزهای مربعی برای داشتن فضایی دل باز عالی هستند، زیر آنها را می توان در گوشه ای از خانه به دیوار خالی تکیه داد. شکل مستطیلی نیز برای تعداد اعضای بیشتر می تواند کلاسیک ترین نوع میز باشد.

چه متریالی بخریم؟

  • چوب: میزهای ناهار خوری چوبی با استفاده از چوب های بلوط، راش، گردو و کاج در بازار موجود هستند. بنابراین دست شما برای انتخاب نوع چوب باز است. بیشتر میزهای چوبی مقاوم و بادوام هستند، اما بعضی از چوب ها همانند گردو، کیفیت و دوام بیشتری دارند. برای گزینه های ارزان تر می توانید به سراغ ام دی اف (MDF) بروید.
  • فلز: میزهای ناهار خوری فلزی سبکی مدرن و صنعتی دارند و می توانند ظاهری پر زرق و برق ایجاد نمایند. مهم است که میز فلزی کاملاً ضدزنگ بوده و از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد. میز فلزی از میز چوبی ارزان تر است.
  • شیشه: انتخابی محبوب است، میزهای شیشه ای باعث می شوند تا دکوراسیون خانه یا محیط کار خیلی امروزی نمایان گردد. آنها همچنین به پراکندگی بیشتر نور در فضا نیز یاری نموده و فضای خانه شما را روشن می نمایند.
  • پلاستیک: ارزان ترین انتخاب موجود در بازار، میزهای ناهارخوری پلاستیکی هستند. این میزها از پی وی سی (PVC) ساخته می گردد و از کیفیت مناسبی برخوردارند. با اینکه از نظر دوام به پای میزهای چوبی و فلزی نمی رسند، اما قیمت پایین و وزن کمتری دارند.

چندین مدل از میزهای ناهارخوری کم جا

کلام آخر

اگر فضای کوچکی دارید، میز ناهارخوری کم جا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. پس بدون هیچ گونه نگرانی به بازار فروش انواع مبلمان غذاخوری بروید و یا به وبسایت های فروش اینترنتی سَر بزنید، تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. دست شما برای خرید هر گونه میز ناهارخوری کم جا باز است، تنها باید احتیاجهای خود را مورد آنالیز قرار دهید تا بتوانید محصولات مناسب را انتخاب کنید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 962

به "میز ناهارخوری کم جا بهترین گزینه برای آپارتمان های نقلی" امتیاز دهید

2 کاربر به "میز ناهارخوری کم جا بهترین گزینه برای آپارتمان های نقلی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میز ناهارخوری کم جا بهترین گزینه برای آپارتمان های نقلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید