فروش اجباری کالاهای بی کیفیت با روغن خوراکی!

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران، اتفاق جالبی که در عرضه محدود روغن وجود دارد فروش اجباری باتری و کیک است! اما جزئیات ماجرا چیست؟

فروش اجباری کالاهای بی کیفیت با روغن خوراکی!

به نقل از اقتصاد آنلاین، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور، از فروش اجباری بعضی کالاها همراه با روغن با آشفته شدن بازار این کالا اطلاع داد و گفت: شرکت های توزیع نماینده تنها در صورتی روغن به بنکدارها می دهند که 50 درصد از حجم خرید آن ها، سایر کالاها مانند کیک، باتری، رب و … باشد.

قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور، شرایط بازار روغن خوراکی را بسیار آشفته توصیف کرد و اضافه کرد: کل سیستم تامین روغن خوراکی از صفر تا صد آن دولتی است و بخش خصوصی تنها نظاره گر شرایطی است که دولت برای بازار رقم زده است.

حسنی با تاکید بر اینکه بنکداران با مسائل زیادی روغن مورد احتیاج برای عرضه به خرده فروشی ها را تامین می نمایند، گفت: شرکت های توزیع نمایند از شرایط پیش آمده سواستفاده می نمایند و اقدام به فروش اجباری کالا همراه با روغن نموده اند.

فروش اجباری باتری و کیک همراه با روغن خوراکی!

وی شرح داد: این فروش اجباری بیشتر شامل کالاهایی می گردد که گران و بی کیفیت هستند و بنکدار می تواند با مبلغی کمتر و کیفیت بهتر آن ها را تهیه کند.

وی از جمله این کالاها را باتری، کیک، رب گوجه فرنگی و تن ماهی عنوان نمود.

به گفته حسنی؛ اگر بنکدار تن به خرید این کالاهای اجباری ندهد به او روغن فروخته نمی گردد.

وی توضیح داد: کیفیت بعضی از این کالاهای اجباری آنچنان پایین است و قیمت آن ها بالا که معمولا در انبار بنکدار رسوب می نماید و خریداری برای آن ها نیست.

حسنی بعلاوه از عرضه روغن با قیمت چند برابر نرخ مصوب در بازار اطلاع داد و گفت: به طور مثال روغن 16 کیلوگرمی که قیمت مصوب آن 258 هزار تومان است در بازار بیش از 370 هزار تومان به فروش می رسد.

وی معتقد است؛ ریشه آشفتگی ایجاد شده در بازار روغن و بسیاری دیگر از کالاهای اساسی، سیاست غلط تخصیص ارز ترجیحی است که منجر به ایجاد رانت و فساد شده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2033

به "فروش اجباری کالاهای بی کیفیت با روغن خوراکی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش اجباری کالاهای بی کیفیت با روغن خوراکی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید