مقاله: نماز توبه و استغفار چگونه خوانده می شود؟

به گزارش مجله تور یک روزه، نماز توبه در مفاتیح ذکر نشده اما در سایر کتاب های معتبر به دو صورت نماز عفو و نماز استغفار توصیه شده است.

مقاله: نماز توبه و استغفار چگونه خوانده می شود؟

نماز توبه از پیامبر (ص) روایت شده است. ایشان این نماز را در ماه ذی القعده به اصحاب خود آموزش دادند و فرمودند:

اگر واقعاً از گناهی پشیمان هستید و از صمیم قلب می خواهید که توبه کنید مطمئن باشید که توبه شما توبه نصوح خواهد بود و خدا توبه تان را خواهد پذیرفت.

هیچ مسلمانی نیست که این نماز را بگذارد جز این که از آسمان به او ندا شود: ای بنده خدا! توبه تو پذیرفته شد و گناهان تو بخشوده؛ اینک کار خویش را از نو آغاز کن. فرشته ای نیز از فرود عرش به او می گوید: ای بنده خدا! خوشا به حالت، مبارک باد بر تو و بر خاندان و خانواده تو. دیگری به او ندا می دهد: ای بنده خدا! باک مدار که خصمان و مدعیان خود در قیامت را، خرسند ساختی. دیگری ندا می دهد: ای بنده خدا! با ایمان بمیری، دین از تو دور مباد و قبرت گسترده و نورانی باد. دیگری می گوید: ای بنده خدا! پدر و مادر از تو خرسندند، گناهان آن ها و گناهان تو و گناهان خاندان تو بخشوده است و روزی تو در دنیا و آخرت گسترده است و جبرئیل به او ندا می دهد: دل خوش دار، من همراه با فرشته مرگ (ملک الموت) نزد تو خواهم آمد و به او فرمان خواهم داد که با تو مهربان باشد؛ تا مرگ، تو را هیچ نیازارد و روح از جسمت به آرامی و خوشی بیرون رود.

منبع مقاله: نماز توبه و استغفار چگونه خوانده می شود؟

انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1795

به "مقاله: نماز توبه و استغفار چگونه خوانده می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نماز توبه و استغفار چگونه خوانده می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید