مصرف قارچ در سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد

به گزارش مجله تور یک روزه، رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: با وجود ویتامین بالای قارچ خوراکی، مصرف روزانه 100 گرم این محصول در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد.

مصرف قارچ در سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد

رجبی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به اینکه مصرف قارچ در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: وظیفه محافظت از بدن در برابر انواع میکروب، باکتری، ویروس و عوامل بیماری زا بر عهده سیستم ایمنی است و به طور کلی سلامت بدن در گرو سیستم ایمنی سالم و قوی است.

وی افزود: قارچ با داشتن درصد بالایی از پروتئین قابل هضم منبعی غنی از ویتامین های گروه A، B، C، D، E، و K است و همچنین میزان بالایی از عناصر معدنی بویژه ماده معدنی روی تاثیر بسزایی بر سلامت فرد و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد به گونه ای که با مصرف روزانه 100 گرم قارچ خوراکی بیش از دو سوم نیاز روزانه افراد بالغ به ویتامین های محلول در آب تامین می شود.

رجبی ادامه داد: با وجود تکنولوژی های مناسب در حوزه پرورش و برداشت در واحد های تولید قارچ در سطح کشور مطمئن هستیم که قارچ بسته بندی شده کاملا استریل و بهداشتی بوده و به راحتی در دسترس هموطنان در فروشگاه ها و مراکز خرید قرار می گیرد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در سرانجام شرح داد: در این روز ها که جسم بیش از هر زمان دیگری نیازمند استفاده از مواد مغذی جهت تقویت سیستم ایمنی است، از این رو مصرف روزانه قارچ و قرار دادن در سبد غذایی خانوار در سلامت و کاهش هزینه های درمان تاثیر بسزایی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 824

به "مصرف قارچ در سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف قارچ در سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید