مصرف این 5 ویتامین در فصل سرما معجزه می نماید ، کاهش افسردگی زمستانی با این ویتامین ضروری

به گزارش مجله تور یک روزه، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می گردد و از طرفی سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل پاییز و زمستان شیوع پیدا می نماید؛ بنابراین مهم است که بتوان از بروز چنین بیماری هایی پیشگیری کرد.

مصرف این 5 ویتامین در فصل سرما معجزه می نماید ، کاهش افسردگی زمستانی با این ویتامین ضروری

به گزارش خبرنگاران، در فصل پاییز و زمستان احتیاج بدن به انرژی افزایش می یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می گردد و از طرفی سرماخوردگی و آنفلوآنزا شیوع پیدا می نماید؛ بنابراین مهم است که بتوان از بروز چنین بیماری هایی پیشگیری کرد. بسیاری از این بیماری های زمستانی به علت کمبود مواد معدنی یا ویتامین رخ می دهد؛ از این رو با مصرف ویتامین ها، می توان انرژی مورد احتیاج بدن را تامین و از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، پنج ویتامین مورد احتیاج بدن برای فصول سرد سال شامل موارد ذیل است:

ویتامین C

آغاز پاییز و زمستان همراه با عفونت هایی مانند سرماخوردگی، سرفه، تب و آنفلوآنزا است. این در حالی است که مصرف ویتامین C منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش طول دوره این بیماری ها می گردد. ویتامین C نوعی آنتی اکسیدان است که باعث کاهش التهاب در بدن نیز می گردد. در زمستان می توانید ویتامین C مورد احتیاج خود را به وسیله مصرف مرکبات، سبزیجات تیره رنگ و مکمل های این ویتامین دریافت کنید.

ویتامین D

مصرف ویتامین D در تمام طول سال مورد احتیاج است، اما در فصل زمستان و با مایل شدن نور خورشید، احتیاج شما به این ویتامین بیشتر می گردد. در طول زمستان احتمال بروز دردهای استخوانی و مفصلی به علت عدم تابش کافی نور خورشید بیشتر است. به گفته متخصصان تمام بزرگسالان زیر 70 سال باید روزانه 600 واحد بین المللی ویتامین D مصرف نمایند و حداقل 30 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید باشند.

ویتامین E

مصرف این ویتامین برای یاری به حفظ سلامت پوست لازم است و از خشکی پوست در زمستان جلوگیری می نماید. گوشت و ماهی، اسفناج، بروکلی، بادام سرشار از این ویتامین هستند.

ویتامین B کمپلکس

تمام ویتامین های گروه B را در زمستان به مقدار کافی مصرف کنید. این ویتامین ها کربوهیدرات را به انرژی تبدیل می نماید تا چربی ها و پروتئین ها برای سوخت، مصرف گردد. به همین علت است که با مصرف ویتامین B به ویژه ویتامین B 12 افسردگی و اضطراب ناشی از کوتاه شدن روزها در زمستان را کاهش می دهد.

  • ویتامین B در چه چیزهایی وجود دارد | علائم کمبود ویتامین B را بشناسید

امگا 3

امگا 3 یک ویتامین نیست اما نقش مهمی در فصل زمستان برای سلامت شما دارد. اسیدهای چرب امگا 3 سطح چربی خوب خون یا اچ دی ال را حفظ می نمایند. بسیاری از افراد در طول زمستان دچار بیماری های مفصلی می شوند و این در حالی است که مصرف امگا 3 منجر به کاهش درد و سفتی مفصلی که از نشانه های آرتروز و آرتریت روماتوئید است، می گردد.

  • عجایب تخم مرغ که نمی دانستید | این تخم مرغ ها ویتامین دی و امگا 3 بیشتری دارند
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2117

به "مصرف این 5 ویتامین در فصل سرما معجزه می نماید ، کاهش افسردگی زمستانی با این ویتامین ضروری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف این 5 ویتامین در فصل سرما معجزه می نماید ، کاهش افسردگی زمستانی با این ویتامین ضروری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید