مترو کرج ـ تهران از ریل خارج شد

به گزارش مجله تور یک روزه، امروز چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 7، 10 دقیقه صبح قطار تندرو که از راستا کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران (صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد.

مترو کرج ـ تهران از ریل خارج شد

آمار اولیه مصدومان

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور دقایقی بعد گفت: سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است و 20 نفر در این حادثه مصدوم شده اند.

شرکت بهره برداری مترو تهران هم در اطلاعیه ای گفت که به منظور رفاه حال شهروندان با هماهنگی های اجرا شده با شرکت واحد اتوبوسرانی برای انتقال مسافران از ایستگاه ورآوردتا ایستگاه تهران (صادقیه) و بالعکس انجام می گردد و برای اعلام دقیق دلیل حادثه موضوع در حال آنالیز بوده و آمار دقیقی از مصدومان ارائه نشده است.

آنالیز دلیل برخورد دو قطار مترو در کمیسیون سوانح

محسن محمدیان مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران، درباره حادثه برخورد دو قطار در خط 5 مترو تهران، گفت: در این حادثه که صبح امروز به وقوع پیوسته بر اساس گزارش اولیه ای که از سوی اورژانس اعلام شده 20 نفر است.

وی درباره دلیل این حادثه اضافه نمود: باید کمیسیون سوانح این ماجرا را آنالیز کند که این کمسیون در اسرع وقت تشکیل جلسه خواهد داد و اعضای آن کارشناسان فنی مترو، مدیران ارشد و معاونین شرکت بهره برداری مترو تهران است.

شاخ به شاخ دو قطار صحت ندارد

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا طی روز های قبل در خصوص نقص فنی قطار یا خط در این جهت گزارشی داده شده بود یا خیر، گفت: خیر، هیچ گزارشی مبنی بر نقص فنی طی روز های قبل در این خط و قطار ها نداشته ایم خط و قطار هر دو سالم بوده، ولی متأسفانه این اتفاق اتفاق افتاده است.

محمدیان گفت: برخورد دو قطار مترو از بغل بوده و اینکه گفته می گردد به اصطلاح دو قطار شاخ به شاخ شده اند صحت ندارد.

تعطیلی متروی کرج-تهران براثر حادثه

روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج گفت: ساعت 7:10 امروز قطار شهری کرج-تهران دچار حادثه شد.

باتوجه به وقوع این حادثه امکان مسافرگیری از کرج به سمت تهران و برعکس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

مسافرانی که قصد عزیمت به تهران را دارند می توانند در ایستگاه وردآورد پیاده شوند و به وسیله اتوبوس های مستقر تا صادقیه ادامه جهت دهند.

افزایش آمار مصدومان

سخنگوی اورژانس کشور لحظاتی پیش گفت: تعداد مصدومان حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر تهران به 22 نفر رسید این حادثه تا به امروز تلفات جانی نداشته است.

خالدی از اعزام 19 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اطلاع داد و گفت: اورژانس هوایی نیز در حالت آماده باش نهاده شد.

وی ادامه داد: 11 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. متاسفانه حال یک نفر نیز وخیم گزارش شده است. به گفته وی همه مسافران از قطار تخلیه شدند و جای نگرانی برای شهروندان نیست.

تصویری از آسیب های وارده به قطارهای مترو کرج-تهران در این حادثه

در حال تکمیل...

منبع: فرارو
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1907

به "مترو کرج ـ تهران از ریل خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مترو کرج ـ تهران از ریل خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید