لزوم اعمال یافته های علمی پژوهشگران در روند مرمت ابنیه تاریخی

به گزارش مجله تور یک روزه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر لزوم اعمال یافته های علمی پژوهشگران در روند مرمت ابنیه تاریخی، تاکید نمود.

لزوم اعمال یافته های علمی پژوهشگران در روند مرمت ابنیه تاریخی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، آیین بزرگداشت هفته پژوهش با حضور مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و پیشکسوتان، پژوهشگران حوزه مرمت و باستان شناسی و تشکل های مردم نهاد این استان، برگزار گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه اجرای پروژه های مرمتی باید دارای پیوست پژوهشی و علمی باشد، ادامه داد: می توان گفت که پژوهش امری است که موجب رشد و توسعه در تمام حوزه های علمی و اجرایی می گردد، به همین منظور اداره کل میراث فرهنگی این استان نیز بخش پژوهش خود را همیشه تقویت و بر مشارکت کمیته پژوهش اداره کل در اجرای پروژه های مرمتی و کاوش های باستانی تاکید داشته است.

آبدار در ادامه با بیان اینکه، با انجام پژوهش های علمی و آنالیز دقیق مستندات تاریخی، روند حفاظت و صیانت از ابنیه تاریخی استان، تسهیل خواهد یافت، اضافه نمود: با توجه به اینکه انجمن های مردم نهاد و همچنین سایر نهادهای تخصصی حوزه میراث فرهنگی همیشه خواهان نظارت مستمر اداره کل میراث فرهنگی استان بر حفاظت از ابنیه تاریخی آذربایجان هستند، لذا این اداره کل براساس رسالت های خود بر آن است پژوهش های علمی خود را در فرایند مرمت و کاوش با همکاری متخصصین تشکل های مردم نهاد توسعه بخشد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به شروع عملیات اجرایی 140 پروژه مرمتی و زیرساختی اضافه نمود: تمام توان علمی و اجرایی اداره کل را به کار گرفته ایم تا در سال کاری جاری وجهه متمایزی به میراث فاخر فرهنگی استان ببخشیم.

او با تاکید بر لزوم پیوند موثر دانش و تجربه متخصصان و فعالان حوزه مرمت، اظهار کرد: در انجام پروژه های مرمتی باید بین دانش پژوهشگران و تجربه استادکاران پیوندی کارآمد ایجاد گردد، تا مراحل مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی محوری تخصصی به خود بگیرد و همچنین با استفاده از روش استاد و شاگردی شاهد انتقال تجربه استادکاران به فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی باشیم.

آبدار در سرانجام سخنان خود اعلام کرد: اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با مشارکت شورای راهبردی پایگاه جهانی بازار تبریز و همچنین شورای فنی میراث فرهنگی استان، با بهره مندی از دانش افراد متخصص و همچنین پیشکسوتان حوزه مرمت، در مراحل مرمتی ابنیه تاریخی، موضع پژوهش محور را اتخاذ خواهد نمود.

در سرانجام این مراسم از پژوهشگران برتر و پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی، تقدیر به عمل آمد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 264

به "لزوم اعمال یافته های علمی پژوهشگران در روند مرمت ابنیه تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اعمال یافته های علمی پژوهشگران در روند مرمت ابنیه تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید