قدم های نخست به سمت فرزندخواندگی بین المللی برداشته شد

به گزارش مجله تور یک روزه، از سال 2023، والدین کبکی که می خواهند فرزندی را در سطح بین الملل به فرزندخواندگی بپذیرند، ملزم به انجام یک برنامه آمادگی هستند که از طریق وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی تهیه شده است.

قدم های نخست به سمت فرزندخواندگی بین المللی برداشته شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی تی وی، اولین گام های برنامه بین المللی فرزند خواندگی صبح روز دوشنبه در مونترال از طریق وزیر بهداشت و درمان اعلام شد.

دوره مقدماتی این برنامه به طور کامل به صورت آنلاین از طریق مجموعه ای 9 قسمتی انجام می شود که شامل مواردی چون دیدن ویدئو و تکمیل پرسشنامه است تا والدین آینده نگر بتوانند آموزش را با سرعت متناسب خودشان دنبال کنند.

هدف این برنامه علاوه بر آماده سازی والدین درباره پیچیدگی های فرزندخواندگی بین المللی، این است که به آنها اجازه دهد تا خود را در مورد این فرایند ارزیابی کنند.

9 قسمت این دوره، شامل انگیزه های اصلی برای فرزندخواندگی، تجربیات بچه ها در زمینه فرزندخواندگی، رشد اجتماعی ـ عاطفی آنها و جنبه های خطر و حمایت است. این قسمت ها همچنین تجربه کودک قبل از فرزندخواندگی و جستجوی هویت بعد از آن را مورد بحث قرار می دهند.

قسمت های دیگر به مفاد قانونی فرزندخواندگی بین المللی و روال و فرایند تصمیم گیری درباره آن می پردازد.

به طور خلاصه، هدف این برنامه این است که به والدین امکان دهد انتظارات، ظرفیت ها و محدودیت های خود و همچنین چالش هایی را که با آن روبرو خواهند شد، شناسایی کنند و آنها را از نیازها و ویژگی های یک فرزندخوانده آگاه کنند.

اوایل سال 2023 که ترجمه برنامه به زبان انگلیسی تکمیل شود، این برنامه اجباری خواهد شد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2059

به "قدم های نخست به سمت فرزندخواندگی بین المللی برداشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم های نخست به سمت فرزندخواندگی بین المللی برداشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید