قائم مقامی: بهترین بازی عمرم را در جام جهانی انجام دادم

به گزارش مجله تور یک روزه، رکورددار ایرانی حضور در مسابقات جام جهانی می گوید که بهترین بازی عمر خود را در جام جهانی مقابل یو یانگ یی انجام داده است و برای آمادگی بیشتر به آمریکا سفر خواهد کرد.

قائم مقامی: بهترین بازی عمرم را در جام جهانی انجام دادم

احسان قائم مقامی در مصاحبه با خبرنگاران، در باره مسابقات جام دنیای شطرنج 2019 اظهار کرد: مسابقات جام دنیای شطرنج سخت ترین نوع مسابقه انفرادی دنیا است زیرا 128 بازیکن برتر دنیا و منتخب در این رقابت ها حضور دارند همچنین به دلیل حذفی بودن رقابت ها جذابیت مسابقات افزایش پیدا می کند. جام دنیای همواره دانش روز شطرنج را افزایش می دهد و بازیکنان شطرنج با آمادگی فراوان با چند مربی در این مسابقات حضور می یابند. حتی بهترین بازیکنان از یک ماه قبل مراحل آماده سازی خود را شروع می کنند و بعد در این رقابت ها دست به مهره می شوند.

او اضافه کرد: مسابقات جام دنیای 2019 اتفاق فوق العاده ای برای شطرنج ایران بود. در بین 128 شطرنجباز برتر دنیا چهار کننده از ایران حضور داشته و نمایش خوبی را به اجرا گذاشته اند. کنندگان ایران در این مسابقات پیروز شدند نظر همه را به خود جلب کنند.

این بازیکن شطرنج با بیان اینکه از عملکرد خود در جام دنیای شطرنج 2019 رضایت داشت، گفت: من از بازی خودم راضی بودم و به گفته بازیکنان برتر شطرنج من بسیار بد شانس بودم و به دلیل ندیدن یک حرکت از دور رقابت ها حذف شدم. معتقدم بیشتر از حریفم لیاقت حضور در دور بعد را داشتم حتی بعد از حذف شدنم، حریفم بسیار خوشحالی کرد.

او اضافه کرد: خیلی ناباورانه حذف شدم هرچند که حریفم در ریتینگ بین المللی برتر بود اما در بازی ارائه شده من بسیار سرتر بازی کردم و یکی از بهترین بازی های عمرم را انجام دادم و توانستم جلوی حریف قدرتمند چینی پیروزی ارزشمندی را کسب کنم. شرایط روانی بسیار سختی را تجربه کردم زیرا حریفم برای صعود به مرحله بعد تنها نیاز به یک مساوی داشت و من توانستم با یک بازی 132 حرکتی او را شکست دهم. حتی می توانستم در بازی چهارم کار را یکسره کنم و متاسفانه به دلیل به خاطر سپردن حجم بالایی از تئوری ها و فشار تمرینات مغزم در محاسبات اشتباه کرد و با همین اشتباه از مسابقات حذف شدم.

قائم مقامی از شرایط سخت تمرین خود گفت: چندین سال بود که خوب تمرین نکرده بودم و پنج یا شش روز قبل از بازی با کمک ایدنی تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم و معتقدم در این چند روز تمرین کار چند سال را انجام دادم.

رکورددار حضور در مسابقات جام دنیای بابیان اینکه از عملکرد خود در این مسابقات رضایت دارد، گفت: در کل از خودم راضی هستم و توانستم در این مسابقات افزایش درجه و ریتینگ داشته باشم.

او در خصوص علیرضا فیروزجا گفت: برای فیروزجا در این رقابتها آرزوی بهترین ها را دارم و امیدوارم که بتواند غول شطرنج دنیا را شکست دهد. فیروزجا شایستگی بسیار بالا و آینده درخشانی دارد. او قطعا با تلاش و پشتکار حتی شانس قهرمانی دنیا را خواهد داشت. دیگر کنندگان ایران که مقصودلو و طباطبایی بودند عملکرد خوبی را داشتند و همانطور که قبلا عرض کردم این مسابقات وحشتناک سخت بود و شطرنج بازان ایرانی همگی از نتایج راضی بودند.

قائم مقامی در باره هدف خود در شطرنج گفت: برای آمادگی بیشتر پنجشنبه راهی آمریکا خواهم بود. دو و یا سه مسابقه را در آمریکا برای افزایش آمادگی خودم انجام خواهم داد تا در مسابقات جدی تر که در زمستان برگزار می شود بتوانم پیروز باشم.

او در سرانجام اضافه کرد: از ایدنی تشکر می کنم زیرا که برای آمادگی برای حضور در مسابقات جام دنیای با من همراه بود. ایران پایگاه جدی شطرنج دنیاست و این شطرنج قابل احترام و پرقدرت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 364

به "قائم مقامی: بهترین بازی عمرم را در جام جهانی انجام دادم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قائم مقامی: بهترین بازی عمرم را در جام جهانی انجام دادم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید