فواید روغن ویتامین ای بر پوست

به گزارش مجله تور یک روزه، استفاده منظم از روغن ویتامین E بر روی پوست می تواند بهبود قابل توجهی را در بافت پوست به ارمغان آورد. بعلاوه یاری می نماید تا از مسائل پوستی خلاص شوید. اینجا فواید استفاده از روغن ویتامین E بر پوست برشمرده می گردد.

فواید روغن ویتامین ای بر پوست

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

استفاده منظم از روغن ویتامین E بر روی پوست می تواند بهبود قابل توجهی را در بافت پوست به ارمغان آورد. بعلاوه یاری می نماید تا از مسائل پوستی خلاص شوید. اینجا فواید استفاده از روغن ویتامین E بر پوست برشمرده می شود.

یکی از عوامل اصلی که باعث آسیب قابل توجه به سلول های پوست می شود، قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید است. وقتی این اشعه به پوست نفوذ می نماید ابتدا به مولکول های اکسیژن موجود در سلول های پوست حمله می نماید. در نتیجه، مولکول های اکسیژن به رادیکال های آزاد تبدیل می شوند. اگرچه اکسیژن عنصر ضروری برای وجود حیات ما است، ولی رادیکال های آزاد آن واکنش پذیری بالایی دارند و در طبیعت سمی هستند. با توجه به ماهیت واکنش آن، رادیکال های آزاد اکسیژن به پروتئین ها، چربی ها، و مولکول های DNA حمله می نمایند. پروتئین کلاژن موجود در پوست، که مسئول صاف و نرم کردن پوست است به وسیله رادیکال های آزاد استفاده می شود. این موضوع فرایند پیر شدن پوست را تسریع می بخشد و باعث بروز مسائلی چون، تغییر رنگ پوست، چین و چروک، لکه های پیری و ... می شود. پوست بافت چرمی می گیرد. این فرایند می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را بسیار افزایش دهد. روغن ویتامین E بعضی خصوصیات ذاتی دارد که آن را قادر به حفاظت از پوست ما در برابر همه اثرات مضر رادیکال های آزاد می نماید.

ویتامین E در قالب، روغن، کرم، یا کپسول موجود است. ویتامین E بسیار خوب است، پوست را نرم می نماید و خطوط و لکه های پیری را کاهش می دهد.

خوبی روغن ویتامین E

پوست دارد پیر می شود؟

روغن ویتامین E تاثیر ضدپیری شگفت انگیزی بر روی پوست دارد. نبود روش مناسب مراقبت از پوست، و عادت هایی مثل مصرف بیش از حد الکل و سیگار ، اغلب باعث آغاز علایم پیری زودرس می شود. مصرف موضعی روغن بادام فراوری دو نوع پروتئین مهم به نام، کلاژن و الاستین را بهبود می بخشد که باعث می شوند حالت ارتجاعی پوست بهتر شود. این به نوبه خود باعث کاهش حضور لکه های سن قابل مشاهده، خطوط ریز و یا چین و چروک می شود و به شما پوست جوان تر می دهد. خواص آنتی اکسیدانی آن با اثرات مخرب رادیکال های آزاد مبارزه می نماید و شانس حضور چین و چروک را به حداقل می رساند. به همین علت، ویتامین E به اسم یک عنصر کلیدیدر چند کرم ضدپیری و لوسیون که در بازار موجود هستند استفاده می شود.

آیا احساس می کنید پوستتان خشک شده است؟

ویتامین E مانع از دست دادن آب از پوست می شود و به حفظ رطوبت طبیعی آن یاری می نماید. بنابراین پوست تیره و خشک را سالم و مرطوب می نماید. اگر آن به منظور پاک نماینده منافذ عمیق پوست خشک و به صورت منظم استفاده شود، تعادل روغن طبیعی پوست را بازیابی می نماید.

آیا آفتاب سوخته هستید؟

ویتامین E برای درمان آفتاب سوختگی جزیی محبوبیت دارد. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود به آسانی به وسیله لایه اپیدرم پوست جذب می شود، و آسیب های ناشی از اشعه ماورا بنفش را بهبود می بخشد. بنابراین از درد تسکین می یابید. بعلاوه می تواند از پوست در برابر آسیب های نور خورشید حفاظت کند. بنابراین به مارک های مختلف لوسیون های ضدآفتاب به منظور بهبود کیفیت حفاظت در برابر آفتاب اضافه شده است.

آیا جای زخم دارید؟

ویتامین E برای از بین بردن جای زخم از پوست مفید است. وقتی که به روی جای جوش و هر اشکال دیگر زخم که به علت کبودی، سوختگی و ... ایجاد شده مالیده شود ابتدا پوست ناحیه آسیب دیده را نرم می نماید و سپس جای زخم را در چند هفته روشن می نماید. در نهایت، زخم در عرض چند ماه محو خواهد شد. ویتامین E فرایند بازسازی سلول های پوست و سلو ل های مرده را تسریع می بخشد و سلول های آسیب دیده را با سلول های نو جایگزین می نماید. به این ترتیب، بافت آسیب دیده از بین می رود. با این حال ممکن است برای زخم های جراحی مناسب نباشد.

آیا جای کشیدگی در روی پوست دارید؟

این روغن بر روی جای کشیدگی موثر است. زنان باردار زمانی که شکم در حال نفخ است، باید آغاز به مالیدن روغن بر روی شکم خود نمایند. این امر نه تنها به احساس خارش ناشی از کشش پوست یاری خواهد نمود بلکه از جای کشیدگی پوست هم جلوگیری خواهد نمود. کسانی که از قبل جای کشیدگی پوست بر روی شکم خود دارند با مالیدن کرم از دست آن ها خلاص می شوند. این کار به رشد سلول های نو پوست در ناحیه مورد نظر و بعلاوه به بازگرداندن خاصیت الاستیکی طبیعی پوست یاری خواهد نمود. بنابراین استعمال منظم، به از بین بردن جای کشیدگی زشت بر روی پوست یاری خواهد نمود.

مسائل پوستی دیگری دارید؟

تعدادی از بیماری های پوستی می تواند با روغن ویتامین E درمان شود. پسوریازیس یکی از شرایطی است که پوست دچار خشکی، زبری و لکه های قرمز بر روی آن می شود.روغن ویتامین E پوست آسیب دیده را ترمیم می نماید و شرایط را بهبود می بخشد. بعلاوه می تواند در درمان اگزما استفاده شود که در آن کیفیت آنتی اکسیدان پایین می آید و سبب التهاب پوست می شود. بعلاوه در برطرف خارش و مرطوب کردن پوست خشک واقعا مفید است.

مسائل ناخن؟

روغن ویتامین E به منظور حفاظت سلامت ناخن ها شناخته می شود. چند قطره از روغن می تواند به کاهش شکستگی ناخن ها یاری کند. و ناخن ضعیف را مجددا بهبود بخشد، اگر به طور منظم استعمال شود.

به منظور حداکثر استفاده، باید روزی دوبار بر روی پوست استفاده شود. یک بار صبح بعد از حمام و یک بار در شب قبل از رفتن به رخت خواب. در صورتی که پوست شما دارای شرایط خاصی است، بهتر است قبل از استفاده از روغن با پزشک خانواده مشورت کنید بدین ترتیب، مطمئن می شوید که به طور صحیح و علت مناسب از آن استفاده می کنید. به طور کلی عمر مفید روغن ویتامین E بیش از سه سال نیست، اما اگر به طور صحیح نگه داری نشود عمرش کاهش می یابد. بنابراین، به منظور نگه داری آن با حفظ کیفیت، لازم است که روغن را در مکانی که حرارت بالاست و اکسیژن موجود است قرار ندهید زیرا باعث می شود کیفیت آن از بین برود.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1790

به "فواید روغن ویتامین ای بر پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید روغن ویتامین ای بر پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید