فرش گل کاخ مروارید حیف شد!

به گزارش مجله تور یک روزه، پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضا سبز شهرداری کرجاظهار کرد: امسال برای فضاسازی و زیباسازی محوطه بیرونی کاخ مروارید تلاش زیادی صورت گرفت ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا، نوروز امسال امکان بازدید از این زیبایی ها وجود ندارد.

فرش گل کاخ مروارید حیف شد!

وی با اشاره به ایجاد فرش گل در این کاخ ادامه داد: بیش از 100 هزار پیاز لاله و تعداد زیادی گل های فصلی برای ایجاد این فرش به کار برده شده ولی برای حفظ سلامت مردم و طبق دستورالعمل های بهداشتی صادر شده امکان بازید از این فرش وجود ندارد.

این مسئول با بیان اینکه هنوز تعیین نیست تا چه زمان درگیر ویروس کرونا باشیم، ادامه داد: با توجه به این که ممکن است تا سرانجام خرداد ماه درگیر اپیدمی این ویروس باشیم، ممکن است امسال امکان بازدید عمومی از این فرش فراهم نشود.

بضاعتی پور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به طرح توزیع رایگان نهال به شهروندان، گفت: برای جلوگیری از ایجاد تجمع امسال در هیچ یک از مکان های ثابت و تعیین شده سال های قبل نهال توزیع نشد.

وی افزود: شهروندانی که تمایل به دریافت نهال مثمر و غیرمثمر دارند می توانند تا سرانجام فرودین به مرکز تولیدات نهال شهرداری واقع در جاده محمد شهر مراجعه و هرتعداد نهال نیاز دارند دریافت کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با بهار سال قبل تعداد بیشتر گل در سطح شهر کاشته شده، افزود: برای نوروز امسال هم از لحاظ کیفی و هم کمی شاهد تغییر در گلکاری های سطح شهر بوده ایم.

وی افزود: به عنوان مثال سال گذشته حدود 170 هزار گل شب بو در معابر و فضا سبز شهری کرج کاشته شد ولی امسال این تعداد به 200 هزار عدد رسیده است.

وی در سرانجام با اشاره به این که گلکاری در باغ گل های کرج هم به سرانجام رسیده، توضیح داد: علی رغم زیبایی این باغ برای حفظ سلامت مردم فعلا بازدید عمومی از این مجموعه امکان پذیر نیست تا پیک بیماری کرونا به اتمام برسد و روال زندگی به صورت عادی در چریان قرار بگیرد.

ایسنا

منبع: گردشبان
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 875

به "فرش گل کاخ مروارید حیف شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرش گل کاخ مروارید حیف شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید