عدم استقرار امارت اسلامی شرط اتحادیه اروپا برای ادامه یاری ها به افغانستان

به گزارش مجله تور یک روزه، اتحادیه اروپا اظهار داشت که یاری های اقتصادی و سیاسی به افغانستان مشروط به حفظ نظام جمهوری و عدم استقرار امارت اسلامی طالبان در این کشور است.

عدم استقرار امارت اسلامی شرط اتحادیه اروپا برای ادامه یاری ها به افغانستان

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت که وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه ادامه یاری ها به افغانستان را به حفظ نظام جمهوری و دستاوردهای 19 سال اخیر مشروط کردند.

بیانیه اتحادیه اروپا اعلام نمود که در نشست وزرای خارجه این اتحادیه که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، آنها به ادامه یاری ها نیز تاکید نمودند.

اتحادیه اروپا اضافه کرد که شرکت نمایندگان در این نشست، متعهد شدند تا از فرایند صلح افغانستان بطور همه جانبه حمایت نمایند.

این بیانیه تاکید نمود که یاری های آینده اروپا به شرط حفظ نظام جمهوری، حفظ دستاوردهای 19 سال گذشته در افغانستان و عدم استقرار امارت اسلامی در این کشور ادامه خودهد یافت.

این اتحادیه همچنین با تاکید بر حفظ حقوق مردم افغانستان بار دیگر خواهان اعلام آتش بس دائمی و شروع هرچه زودتر مذاکرات بین الافغانی شد.

به گزارش پژواک، اتحادیه اروپا همچنین از تمام گروه های قومی بویژه طالبان خواست تا از فرصت بوجود آمده برای صلح استفاده نمایند و از دولت نیز درخواست کرد تا فرایند حکومت داری جوابگو و فراگیر را ادامه داده و اطمینان دهد که تیم مذاکره نماینده با طالبان فراگیر باشد.

در ادامه این بیانیه همچنین تاکید شده که طالبان باید اراده واقعی برای صلح نشان دهد و برای شروع فرایند مذاکرات بین الافغانی اعتمادسازی نمایند.

اتحادیه در این بیانیه توضیح داد که نه امارت اسلامی را برسمیت می شناسد و نه از آن پشتیبانی می نماید.

حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز با حمایت از این بیانیه گفت که افغانستان همواره روابط خوبی با اتحادیه اروپا داشته است .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1002

به "عدم استقرار امارت اسلامی شرط اتحادیه اروپا برای ادامه یاری ها به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم استقرار امارت اسلامی شرط اتحادیه اروپا برای ادامه یاری ها به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید