شیوع آنفلوآنزا با بازگشایی مدرسه ها جدی گرفته گردد

به گزارش مجله تور یک روزه، متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آنفلوانزا بیماری ویروسی و واگیردار است که مردم باید این بیماری را همزمان با فصل پائیز و بازگشایی مدارس جدی بگیرند.

شیوع آنفلوآنزا با بازگشایی مدرسه ها جدی گرفته گردد

دکتر فرهاد عباسی متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: همه ساله با شروع فصل پاییز بیماری های تنفسی از جمله سرماخوردگی، آنفلوانزا، بیماری های شایع فصلی و کووید 19 شایع می گردد.

متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه نمود: شست و شوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک مهم ترین راه حل برای پیشگیری از بروز این بیماری است.

عباسی اضافه نمود: دوری از افراد مبتلا راه حل بعدی است؛ زیرا ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یکی از مهم ترین راه های انتقال این ویروس است.

وی اضافه نمود: افراد درصورتی که دچار آنفلوانزا شدند باید در منزل استراحت نمایند، از تماس نزدیک با دیگران خودداری نموده و به طور حتم از ماسک یک بارمصرف استفاده نمایند.

عباسی هشدار داد: افرادی که سابقه بیماری های زمینه ای دارند، گروه های خاص مانند بچه ها، سالمندان (افراد بالای 65 سال) و افرادی که دارای بیماری نقص ایمنی هستند لازم است واکسن آنفولانزا را تهیه و تزریق نمایند.

متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آنفلوانزا گلو، بینی و ریه را درگیر نموده و ازآنجایی که این ویروس نسبت به سرما مقاوم است در فصل های سرد سال منجر به ایجاد بیماری می گردد.

وی با اشاره به اینکه تفاوت بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا برای بسیاری از افراد غیرقابل تشخیص است اضافه نمود: آنفلوانزا علائمی شدیدتر از سرماخوردگی داشته و با تب، سردرد و درد بدن همراه است و احساس خشکی یا زخم در گلو، بی اشتهایی، خستگی و سرفه خشک از علائم این بیماری است.

عباسی اعلام کرد: با توجه به اینکه بیماری آنفلوانزا سرعت انتشار بالایی دارد از این رو افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند نباید در مکان های عمومی رفت وآمد نمایند، زیرا می توانند تعداد زیادی از افراد جامعه را مبتلا نمایند.

متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با استراحت در منزل، نوشیدن مایعات گرم فراوان و دارو های مسکن مانند استامینوفن بیماری براحتی قابل درمان است و پس از حدود یک هفته، بیماری رو به بهبودی خواهد رفت و در مواقع موردنیاز با تشخیص پزشک داروی ضدویروس آنفلوانزا تجویز می گردد.

خبرنگاران بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2116

به "شیوع آنفلوآنزا با بازگشایی مدرسه ها جدی گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع آنفلوآنزا با بازگشایی مدرسه ها جدی گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید