شیائومی می بند 6 در برابر می بند 5؛ کدام مچ بند هوشمند را بخریم؟

به گزارش مجله تور یک روزه، گجت های سری شیائومی می بند به نوعی استاندارد در بین دستبندهای هوشمند ارزان قیمت تبدیل شده اند. سال گذشته شیائومی می بند 5 معرفی گردید که جلب توجه زیادی کرد. مدتی قبل نسل بعدی این دستبند با نام شیائومی می بند 6 رونمایی شد. اگرچه احتمالا انتظار دارید نسل جدید برنده نهایی این مقایسه باشد، اما باید بگوییم که نتیجه گیری به این سادگی ها نیست. در هر صورت در این مطلب به مهم ترین شباهت ها و تفاوت های بین می بند 5 و می بند 6 می پردازیم تا بتوانید با دید بازتری دستبند هوشمند خود را خریداری کنید.

شیائومی می بند 6 در برابر می بند 5؛ کدام مچ بند هوشمند را بخریم؟

مشخصات فنی

می بند 5می بند 6
نمایشگر1.1 اینچی امولد-رزولوشن 126 در 294- حداکثر روشنایی 450 نیت1.56 اینچی امولد- رزولوشن 152 در 486- حداکثر روشنایی 450 نیت
حد مقاومت در برابر نفوذ آبتا عمق 50 متریتا عمق 50 متری
ابعاد و وزن

46.95 در 18.15 در 12.45 میلی متر

155 تا 219 میلی متر = بند

11.9 گرم

47.4 در 18.6 در 12.7 میلی متر

155 تا 219 میلی متر = بند

13 گرم

باتری125 میلی آمپر ساعت125 میلی آمپر ساعت
سازگاری با گوشی ها

اندروید 5 و بالاتر

iOS 10 و بالاتر

اندروید 5 و بالاتر

iOS 10 و بالاتر

ارتباطاتبلوتوث 5.0بلوتوث 5.0
سنسورها
  • سنسور سنجش ضربان قلب
  • سنسور SpO2
  • شتاب سنج
  • فشارسنج
  • سنسور مجاورت
  • سنسور سنجش ضربان قلب
  • سنسور SpO2
  • شتاب سنج
  • فشارسنج
  • سنسور مجاورت
رنگ هامشکی، آبی، صورتی، نارنجی،ارغوانی، زرد، سبز، خاکستریمشکی، نارنجی، زرد، زیتونی،آبی، کرم

ویژگی ها

اول از همه بهتر است این مقایسه را با نمایشگر آن ها شروع کنیم. می بند 5 با نمایشگر 1.1 اینچی راهی بازار شد که بزرگتر از نسل قبلی محسوب می گردد و همان طور که انتظار داشتیم، شیائومی برای می بند 6 از نمایشگر بزرگتر با اندازه 1.56 اینچ استفاده نموده است. نکته قابل توجه این است که می بند 6 در مقایسه با نسل قبلی بدنه چندان بزرگتری ندارد و حتی کاربران می توانند از بندهای می بند 5 برای آن استفاده نمایند.

اگر وضوح نمایشگر در محیط های بیرونی اهمیت زیادی برای شما دارد، باید بگوییم که هر دو دستبند در این زمینه عملکرد مشابهی ارائه می نمایند. طبق اعلام شیائومی، حداکثر سطح روشنایی این دو نمایشگر به 450 نیت می رسد که برای محیط های بیرونی رقم مناسبی محسوب می گردد. لازم به ذکر است در می بند 6 هم سنسور تشخیص میزان نور محیط تعبیه نشده و بنابراین در محیط های تاریک باید میزان روشنایی نمایشگر را به صورت دستی کاهش دهید.

از بین تفاوت های بین این دو دستبند باید به سنسورها هم اشاره کنیم. اگرچه فقط مدل چینی می بند 5 با سنسور SpO2 راهی بازار شد، ولی تمام مدل های نسل بعدی با این سنسور به دست کاربران می رسند. اگرچه این یک قابلیت بسیار مفید به حساب می آید، اما برای پایش پیوسته طراحی نشده و به همین خاطر افرادی که دچار اختلال خواب هستند، باید از گجت های دیگری استفاده نمایند. اما اگر گاهی اوقات می خواهید میزان اکسیژن خون خود را اندازه گیری کنید، می بند 6 انتخاب بهتری نسبت به نسل قبلی محسوب می گردد.

ضمناً در می بند 6 هم پایش فعالیت های ورزشی بهبود یافته است. در حالی که نسل قبلی فقط از 11 حالت ورزشی پشتیبانی می نماید، اما در می بند 6 این عدد به 30 رسیده که 6 مورد از آن ها به طور اتوماتیک ردیابی می شوند. بنابراین اگر پشتیبانی از حالت های ورزشی بیشتر برای شما اهمیت زیادی دارد، می بند 6 احتمالا می تواند نظر شما را جلب کند.

آیا نسل جدیدتر سری می بند روی هم رفته انتخاب بهتری است؟ با وجود بهبودهای اجرا شده، نمی توانیم ضعف های آن را کتمان کنیم. سنسورهای جدید که از بین آن ها می توانیم به پایش تنفس، ردیابی پیوسته سطح استرس و ضربان قلب اشاره کنیم، منجر به کاهش عمر باتری شده اند. اگرچه شیائومی همچنان مدعی ارائه عمر باتری دو هفته ای است، اما در صورت روشن بودن این سنسورها حداکثر با عمر باتری یک هفته ای روبرو خواهید شد.

پایش ضربان قلب هم یکی دیگر از نقاط ضعف می بند 6 به حساب می آید. با وجود اینکه برای ورزش های سبک و آنالیز های روزمره عملکرد مناسبی دارد، اما هنگامی که کمی ورزش سنگین تر می گردد، دقت آن هم کاهش می یابد. اگرچه این موضوع احتمالا برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی ندارد، اما اگر از جمله افرادی هستید که هنگام انجام ورزش های سنگین می خواهید از شرایط ضربان قلب خود خبردار شوید، باید به این ضعف توجه کنید. باید خاطرنشان کنیم سنسور ضربان قلب می بند 5 هم در کل عملکرد خوبی دارد و فقط برای این موضوع لازم نیست مدل جدید را خریداری کنید.

پایش خواب می بند 6 هم در برابر گجت هایی مانند فیت بیت Sense حرف زیادی برای گفتن ندارد و در نتایج به دست آمده ناهماهنگی هایی دیده می گردد. اگرچه فیت بیت Sense قیمت بسیار بالاتری دارد، ولی از می بند 6 هم انتظار داریم که حداقل بیدار بودن کاربر را تشخیص بدهد. به همین خاطر در رابطه با پایش خواب هم بهتر است چندان روی نتایج به دست آمده از این دستبند هوشمند حساب نکنید.

قیمت

می بند 5 در دو مدل بین المللی و چینی راهی بازار شده و مدل چینی از NFC و سنسور SpO2 بهره می برد. قیمت مدل جهانی این گجت به حدود 30 دلار می رسد و البته همان طور که گفتیم در این مدل سنسور SpO2 وجود ندارد ولی در کل یک گجت بسیار ارزان محسوب می گردد.

از طرف دیگر، می بند 6 با قیمت حدود 55 دلاری راهی بازار می گردد که اگرچه حدود 2 برابر نسل قبلی قیمت دارد، اما از نمایشگر بزرگتر، حالت های ورزشی بیشتر و سنسور SpO2 در تمام مدل ها بهره می برد. همچنین مدل چینی هم دارای NFC و دستیار صوتی هوشمند Xiao است.

می بند 6 در برابر می بند 5؛ کدام یک را باید بخرید؟

در نهایت بین این دو گجت، کدام یک از آن ها برنده نهایی هستند؟ انتخاب یک برنده بی حرف و حدیث کار چندان ساده ای نیست. فقط به دلیل اینکه می بند 6 گجت جدیدتر است و امکانات بیشتری ارائه می دهد، نمی توانیم آن را برنده اعلام کنیم و می بند 5 هم به لطف قیمت بسیار پایینی که دارد گزینه بسیار جذابی محسوب می گردد. ضمناً این دستبند از سنسور ضربان قلب قابل اعتماد و عمر باتری عالی هم بهره می برد.

می بند 6 مناسب افرادی است که برای فعالیت های ورزشی خود به اطلاعات نسبتا بیشتری احتیاج دارند. وجود سنسور SpO2 در تمام مدل ها و امکان پایش تعداد بسیار بیشتری از فعالیت های ورزشی احتمالا مورد توجه کاربرانی قرار می گیرد که اهل انجام چندین فعالیت ورزشی هستند. اگرچه این کاربران باید با عمر باتری کوتاه تر روبه رو شوند، اما عمر یک هفته ای باتری هم اصلا کم نیست. در این میان، امیدواریم شیائومی به وسیله به روزرسانی های نرم افزاری بتواند عملکرد سنسور ضربان قلب و پایش خواب می بند 6 را بهبود ببخشد.

شما درباره این دو گجت چه فکر می کنید؟ آیا می بند 5 همچنان جوابگوی احتیاجهای شما است یا اینکه می خواهید گجت گران تر یعنی می بند 6 را برای خود بخرید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1572

به "شیائومی می بند 6 در برابر می بند 5؛ کدام مچ بند هوشمند را بخریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "شیائومی می بند 6 در برابر می بند 5؛ کدام مچ بند هوشمند را بخریم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی می بند 6 در برابر می بند 5؛ کدام مچ بند هوشمند را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید