کدام شهرهای دنیا برای زندگی ایده ال هستند

به گزارش مجله تور یک روزه، همه جای دنیا میتوانید در شهرها مشکلاتی را مشاهده کنید اما برخی شهرها ساخت یافته تر از بقیه هستند و شیوه اداره انها باعث شده تا شهروندان احساس بهتری داشته باشند و راحتتر زندگی کنند. در ادامه با تعدادی از این شهرها آشنا خواهیم شد.

کدام شهرهای دنیا برای زندگی ایده ال هستند

کارشناسان اروپایی 100 شهر برتر دنیا را که می‌توان در آنها به راحتی زندگی کرد، مشخص کردند. بالاترین امتیاز را شهر ونکوور کانادا و پایین‌ترین امتیاز را پایتخت زیمبابوه، حراره به دست آورد. با ونکوور کانادا بار دیگر به عنوان راحت‌ترین شهر دنیا برای زندگی اعلام شد. اینها نتایج مطالعه‌ای است که توسط واحد هوش اقتصادی (EIU) – براساس تقسیم‌بندی مجله با نفوذ اقتصاددان انجام شده است. EIU رتبه‌بندی سالانه شهری را که مناسب‌ترین مکان برای زندگی است، براساس برخی استانداردهای زندگی از جمله ثبات اجتماعی، امنیت، شرایط آب‌وهوایی، محیط، زیرساخت، سلامت و فرهنگ بو همین‌طور وجود اجناس و خدمات ارائه می‌دهد. شهرها براساس صد مورد مهم امتیاز می‌گیرند و شهری که بالاترین امتیاز را به دست آورد، از هر نظر بهترین مکان برای زندگی است. ونکوور که بالاترین جایگاه را در سال 2009 کسب کرده ، 98 امتیاز از 100 امتیاز را براساس نظر کارشناسان EIU به دست آورده است.

دومین مکان مربوط به وین اتریش و سومین جایگاه متعلق به ملبورن استرالیا است. علاوه بر این تورنتو (کانادا)، پرت (استرالیا)، کلگری (کانادا)، هلسینکی (فنلاند)، ژنو (سوییس) نیز جزء 10 شهر راحت دنیا هستند. شهرهای زوریخ سوئیس و سیدنی استرالیا مشترکا در جایگاه نهم قرار دارند. مناسب‌ترین شهرهای کشورهای آسیایی، اوزاکا و توکیوی ژاپن هستند که به ترتیب در جایگاه سیزدهم و نوزدهم قرار دارند. هنگ‌کنگ به همراه مادرید اسپانیا در جایگاه سی و نهم، سنگاپور در مکان پنجاه و چهارم و پکن در جایگاه هفتاد و ششم هستند. به گزارش خبرگزاری مستقل AAP، بالاترین امتیاز در شهرهای آمریکا، متعلق به پیتسبورگ است که در جایگاه بیست و نهم قرار دارد. واشنگتن در جایگاه سی و پنجم و لس‌آنجلس در مکان پنجاه و هشتم به چشم می‌خورند. بدترین نتیجه در مورد شهرهای اروپای غربی مربوط به آتن است که در جایگاه شصت و سوم قرار دارد و امتیاز 81.2 از 100 را کسب کرده است. بر طبق گزارشات ارائه شده، نامناسب‌ترین مکان‌ها برای زندگی، الجزیره پایتخت الجزایر، داکا پایتخت بنگلادش و حراره پایتخت زیمبابوه شناخته شدند که تنها 37.5 امتیاز از 100را به دست آوردند.

انتشار: 20 تیر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2

به "کدام شهرهای دنیا برای زندگی ایده ال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهرهای دنیا برای زندگی ایده ال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید