تور فرانسه: زیباترین محله ها و خیابان های پاریس فرانسه

به گزارش مجله تور یک روزه، پاریس از زیباترین شهرهای دنیاست و شاید هیچ تجربه ای به جذابیت و لذت قدم زدن در خیابان های پاریس نباشد. خوشبختانه بافت تاریخی پاریس به خوبی حفظ شده است و خیابان های بافت تاریخی پاریس هنوز زیبایی قرون گذشته خود را حفظ نموده اند.

تور فرانسه: زیباترین محله ها و خیابان های پاریس فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

خیابان ها و میدان های پاریس پر از ساختمان های زیبا و دوست داشتنی، کافه ها و رستوران های دنج با غذاهای خوشمزه، مغازه های مجذوب نماینده و مردمی است که در حال گشت و گذار در این خیابان ها هستند. حتی بسیاری از این خیابان ها چون خیابان شانزلیزه (Champs-Élysées) خودشان به تنهایی از جاهای دیدنی پاریس هستند و نمی گردد در تور پاریس شرکت کنید اما به گشت و گذار در آنها نپردازید.

در این مقاله با تعدادی از مهمترین خیابان های پاریس آشنا خواهید شد تا در سفر به این شهر، تجربه لذتبخشی از مرکز نور و عشق و مد داشته باشید.

درباره محلات و خیابان های پاریس

پیش از اینکه به معرفی نام خیابان های پاریس بپردازیم و شما را با خیابان های معروف و دیدنی پاریس آشنا کنیم، بهتر است کمی درباره تقسیمات شهری پاریس صحبت کنیم.

شهر پاریس در حال حاضر به 20 منطقه مختلف تقسیم شده است که به آنها Arrondissements Municipaux یا به طور خلاصه Arrondissements می گویند. اولین منطقه پاریس در مرکز این شهر و سمت راست یا شمال رود سن (Seine) واقع شده است. بناهایی چون موزه لوور، کلیسای سن شاپل در این منطقه واقع شده اند.

دیگر منطقه ها پاریس در ادامه منطقه یک و در جهت حرکت عقربه های ساعت ادامه پیدا می نمایند تا به منطقه بیست برسند. اگر به نقشه خیابان های پاریس نگاه کنید، خواهید دید که این نقشه شبیه به صدف یک حلزون است و به همین علت به آن حلزون پاریس نیز می گویند.

حال که با نحوه تقسیم بندی محله های دیدنی پاریس آشنا شدیم، بهتر است به سراغ تعدادی از خیابان های دیدنی پاریس برویم.

Champs-Élysées

نه تنها در پاریس، بلکه در میان خیابان های فرانسه نیز هیچ خیابانی به معروفیت خیابان شانزلیزه نیست. این خیابان با طولی در حدود 2 کیلومتر، یکی از بلندترین و زیباترین خیابان های پاریس است. این خیابان که بین دو میدان مشهور شارل دوگل (Place Charles de Gaulle) و کنکورد (Place de la Concorde) واقع شده است، از جاذبه های گردشگری پاریس نیز به شمار می رود. شانزلیزه از خیابان های مرکزی پاریس است که در منطقه 8 شهرداری پاریس قرار گرفته است و از جمله خیابان های لوکس و مجذوب نماینده پاریس است. تعداد زیادی از برندهای مشهور حوزه مد و پوشاک در این خیابان مغازه های پر زرق و برقی دارند و می توانید از آنها بازدید نموده و خرید کنید.

Rue des Rosiers

خیابان روزیرز که در قلب محله له مارا (Le Marais) قرار گرفته، یکی از زیباترین خیابان های معروف فرانسه است و قدم زدن در آن بسیار لذتبخش و دوست داشتنی خواهد بود. این محله با داشتن خیابان ها و کوچه های سنگفرش شده و باریک، بیشتر شبیه به یک فیلم کلاسیک است و تعدادی از کوچه های معروف پاریس را در خود جای داده تا بتوانید حسابی از آن لذت ببرید.

این خیابان بخشی از منطقه 4 شهرداری پاریس است که تقریبا بخش های زیادی از آن در قرن نوزدهم بازسازی شده و از برترین محله های پاریس به شمار می رود و تعداد زیادی از کافه های پاریس را در خود جای داده است. پیشنهاد می کنیم پس از پیاده روی در این خیابان، یکی از کافه ها و رستوران های پاریس را انتخاب کنید و با خوردن یک فنجان قهوه یا یک غذای فرانسوی، گشت خود را کامل کنید.

Rue Cremieux

یکی دیگر از خیابان های دیدنی پاریس که تا چند سال پیش برای گردشگران چندان شناخته شده نبود، خیابان Rue Cremieux در منطقه 12 پاریس است. این خیابان مجذوب نماینده و دوست داشتنی، پر از خانه های رنگارنگ و بامزه و گربه های دوست داشتنی است و با توجه به همین موارد، به یکی از سوژه های محبوب کاربران رسانه های اجتماعی تبدیل شده و بسیاری از تصاویر خیابان های پاریس در این خیابان گرفته شده است.

این خیابان نه چندان طولانی، در نزدیکی سالن اپرا و میدان معروف باستیل قرار گرفته است و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در پاریس، می توانید به راحتی به آن سر بزنید و از محیط زیبای آن لذت ببرید.

Rue de lAbreuvoir

شاید بتوان گفت در میان تمامی خیابان های فرانسه، هیچکدام به میزان خیابان Rue de lAbreuvoir زیبا و چشم نواز نیست. با توجه به قرار گرفتن Rue de lAbreuvoir در محله مون مارتر (Montmartre) و منطقه 18 شهرداری پاریس، می توان گفت که یکی از خیابان های مهم فرانسه برای گردشگران مختلف است. اگر عکس خیابان های پاریس را در رسانه های اجتماعی جستجو کنید، احتمالا تصاویر زیادی از این خیابان با درختان و پیچک های بسیار و خانه صورتی رنگ مشهورش خواهید دید.

پیشنهاد می کنیم صبح زود و در روزهای وسط هفته به این خیابان زیبا بروید تا هم از خلوت بودن آن لذت ببرید و هم بتوانید عکس های مجذوب نمایندهی از خود ثبت کنید.

در میان تمامی خیابان های فرانسه، هیچکدام به میزان خیابان Rue de lAbreuvoir زیبا و چشم نواز نیست

Rue Lamarck

تا هنوز در منطقه 18 و محله مون مارتر هستید، بد نیست سری به یکی دیگر از خیابان های شهر پاریس نیز بزنید. در حالیکه تقریبا بیشتر گردشگران در محله مون مارتر تنها به کلیسای سکره کر (Sacré Coeur) و چند خیابان اصلی سر می زنند، اما شما می توانید راهی خیابان های فرعی این محله شوید تا یکی از زیباترین خیابان های پاریس را کشف کنید.

با توجه به اینکه محله مون مارتر بر روی یک تپه ساخته شده است، خیابان Rue Lamarck نیز شیب نسبتا زیادی دارد و با پله های متعدد و ساختمان های قدیمی مجذوب نماینده، جلوه ای بسیار دیدنی و خاص پیدا نموده و می توانید چند عکس از خیابان های پاریس را در این نقطه ثبت کنید.

Rue Nicolas Flamel

اگر مجموعه کتاب های هری پاتر را خوانده یا فیلم های آن را دیده باشید، حتما با نام نیکولاس فلامل آشنا هستید و اگر بفهمید که یکی از خیابان های مهم پاریس به نام این شخصیت است، تعجب خواهید کرد. اما باید بدانید که نیکولاس فلامل یک شخصیت واقعی بوده که در دوران قرون وسطی در پاریس ساکن بوده است و این خیابان منطقه 4 پاریس، به پاسداشت وی نامگذاری شده است.

احتمالا جی کی رولینگ (JK Rowling) هنگامی که در پاریس ساکن بوده با این خیابان آشنا شده و از آن الهام گرفته و این شخصیت را به سری داستان های محبوب و پرطرفدار خود افزوده است.

در انتهای این خیابان یک ستون بلند 52 متری به نام برج سن ژاک (Tour Saint-Jacques) قرار گرفته است که در واقع بازمانده یک کلیسای بزرگ از دوران قرون وسطی در این منطقه است.

منبع: ققنوس
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1958

به "تور فرانسه: زیباترین محله ها و خیابان های پاریس فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: زیباترین محله ها و خیابان های پاریس فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید