زمان کنترل و سرانجام زنجیره انتقال کرونا ، 90 درصد مردم3 ماه در خانه بمانند

به گزارش مجله تور یک روزه، مدیرگروه بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد زمان کنترل و خاتمه یافتن زنجیره انتقال ویروس گفت: اگر حدود 90 درصد مردم در خانه بمانند امید است اپیدمی تا 3 ماه دیگر کنترل گردد.

زمان کنترل و سرانجام زنجیره انتقال کرونا ، 90 درصد مردم3 ماه در خانه بمانند

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر سید محمد علوی شامگاه شنبه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی سلامت خونه خوزستان بیان نمود: زمان کنترل این بیماری بستگی به رفتار و رعایت نکات ایمنی توسط مردم دارد که براساس محاسبات اجرا شده در دنیا، اگر استراتژی در خانه ماندن حدود 70 درصد یا کمتر رعایت گردد، اپیدمی کنترل نمی گردد و اگر حدود 80 درصد رعایت گردد حدود چهار ماه برای کنترل بیماری زمان احتیاج است.

وی اضافه نمود: با شرایط کنونی و با رعایت نکردن استراتژی در خانه ماندن توسط بعضی از مردم، کنترل بیماری در مدت زمان کوتاه بعید است.

علوی در مورد بیماریابی نیز گفت: هم اکنون از نظر کیت های آزمایشگاهی در شرایط مناسبی قرار داریم و در شناسایی بیماران مسئله ای وجود ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان نمود: افراد در تماس با موارد آلوده که علامتی ندارند مانند بمب ساعتی هستند و شناسایی این گونه افراد بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید در خانه بمانیم و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم که همان خود قرنطینگی است.

  • تا به امروز دارو و درمانی قطعی برای کرونا کشف نشده است

علوی اضافه نمود: تا به امروز هیچ واکسن و دارویی برای پیشگیری از این بیماری کشف نشده است و درمان قطعی برای آن وجود ندارد بنابراین تنها راه مبتلا نشدن، پیشگیری کردن یعنی در خانه ماندن و رعایت بهداشت فردی و جمعی است.

  • بهبودی از بیماری کرونا به معنی ایمن شدن نیست

مدیر گروه بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه با اشاره به اینکه بهبودی از بیماری کرونا به معنی ایمن شدن نیست گفت: 14 تا 20 درصد محتمل است افراد بهبودیافته دوباره به عفونت مبتلا شوند چون می توانند همچنان منبع ویروس باشند و باید نکات لازم را رعایت نمایند.

وی ادامه داد: میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در دنیا 17.2، ایران 17.7 و در خوزستان 16.5 درصد است یعنی این میزان در خوزستان از نرم کشوری و دنیای کمتر است.

  • سازمان بهداشت دنیای داروی کلروکین را منع نموده است

علوی در مورد تاثیر داروی کلروکین در زمینه پیشگیری از این بیماری گفت: این دارو در بعضی مطالعات با 2 کاربرد می تواند پیشگیری نماینده باشد به گونه ای که از متصل شدن به ویروس جلوگیری می نماید و یا شدت بیماری را کاهش می دهد، اما مطالعات متعددی اثربخشی آن را زیر سوال می برد چون مدت مصرف دارو تعیین نیست زیرا از زمان سرانجام اپیدمی آگاهی نداریم و بنابراین در صورت مصرف طولانی مدت ممکن است عوارضی ایجاد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه نمود: همچنین مصرف این دارو اطمینان کاذب برای مبتلا نشدن ایجاد می نماید و موجب می گردد فرد مصرف نماینده اقدامات مهم در خانه ماندن، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت نکند؛ بنابراین تا این لحظه سازمان دنیای بهداشت مصرف این دارو را منع نموده و توصیه ای به مصرف این دارو برای پیشگیری ندارد.

علوی ادامه داد: جسد افراد فوت شده کانونی از آلودگی است چون ثابت شده در این بیماری از روز پنجم به بعد دستگاه گوارش درگیر می گردد و ترشحات گوارشی فرد فوت شده فوق العاده آلوده است بنابراین متولیان امر باید به گونه ای عمل نمایند که خطر انتشار عفونت را به حداقل برسانند.

  • 3 میلیون و 800 هزار خوزستانی غربالگری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: 631 مبتلا به ویروس کرونا تا به امروز در خوزستان شناسایی شده که 75 نفر از آنها فوت شده اند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اضافه نمود: 3 میلیون و 800 هزار نفر از مردم خوزستان به وسیله سامانه 4030 تا ساعت 10:30 شنبه شب، مورد غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در بین این افراد 33 نفر در حال درمان دو دارویی در منزل هستند و 295 نفر نیز برای پیگیری و رصد و به بیمارستان ها ارجاع داده شدند.

ابول نژادیان بیان نمود: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز 17 درمانگاه 16 ساعته و 19 مرکز شبانه روزی به بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا خدمات ارایه می نمایند و هماهنگی لازم برای فعال کردن 16 درمانگاه دیگر نیز اجرا شده است.

  • توسعه آزمایشگاه های تشخیصی ویروس کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه نمود: برنامه راه اندازی آزمایشگاه های تشخیصی کرونا در آبادان و دزفول در حال اجرا است و همچنین قرار است یک آزمایشگاه دوم تشخیصی نیز در یکی از بیمارستان های اهواز راه اندازی گردد.

وی اضافه نمود: بر اساس مصوبات ستاد استانی کرونا پیش از تعطیلات نوروز تا کنون هتل ها، میهمان سراها و مدارس اجازه پذیرش مسافر را نداشته اند و با یک مورد تخلف در مدارس استان با پیگیری مدیرکل آموزش و پرورش برخورد شد.

ابول نژادیان ادامه داد: روزانه یک هزار دست لباس مخصوص محافظتی برای کادر درمان مورد احتیاج است که از 2 تا سه شرکت خریداری می گردد اما خیرین نیز می توانند با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز هماهنگ نمایند تا برای یاری به سمت مدیریت پیشتیبانی دانشگاه راهنمایی شوند.

631 نفر فرد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان تا ظهر روز شنبه نهم فروردین ثبت شده که از این تعداد، اهواز 201، دزفول 59، خرمشهر 54، آبادان 49 ، ماهشهر 42 ، اندیمشک 40، شوشتر 35، شادگان 21، باوی 20، شوش 19، مسجدسلیمان 15، بهبهان 14، کارون 13، رامهرمز 12، امیدیه 10، ایذه و هندیجان هر کدام پنج ، حمیدیه چهار، رامشیر، گتوند و باغملک هر کدام سه، اندیکا 2، و دشت آزادگان و آغاجاری هر کدام یک مورد گزارش شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 791

به "زمان کنترل و سرانجام زنجیره انتقال کرونا ، 90 درصد مردم3 ماه در خانه بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان کنترل و سرانجام زنجیره انتقال کرونا ، 90 درصد مردم3 ماه در خانه بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید